vertrouwen en controle compleet kwijt*help*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Re: vertrouwen en controle compleet kwijt*help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:11

knabbelgirl schreef:
nou ik heb les gehad en mijn vermoeden werd bevestigd. Het is niks met het zadel oid maar het zit in haar achterhand. Ik had al een paar dagen het gevoel dat ze niet helemaal regelmatig liep van achteren uit, niet kreupel maar ook niet zuiver. Na het controleren bleek dit zo, maar dit is puur en alleen doordat zij na het scheren 20 dagen stil heeft gestaan ivm vakantie en zadel bij zadelmaker.

Ik moet haar nu een keer fysio geven en helemaal gymnastiseren en dan is het weer goed. Ik hoop dat dit werkt. Haar gekut was dus ook puur omdat ze daar last van had, maar dit is er dus door haar karakter niet eerder uitgekomen

Als je volgende keer weer een probleem hebt,probeer dan zo volledig mogelijk te zijn met je verhaal...ik lees nu pas dat ze 20 dagen stil heeft gestaan...wat dus wel degelijk invloed kan hebben op gedrag en ook vertelde je:
Citaat:
Ook is ze nog helemaal gecheckt door de DA dus ook dat kunnen we uitsluiten.

Nu weet ik niet wat hij heeft gecontroleerd maar is blijkt dus wel degelijk een lichaamelijk probleem te zitten.
Het is altijd heel moelijk om adviezen te geven op een verhaal dus het verhaal moet zo volledig mogelijk zijn....ook dat ze maar een jaar onder het zadel is kan van invloed zijn.

Ik bedoel dit trouwens absoluut niet aanvallend maar voor goed advies zijn de juiste gegevens erg belangrijk Knipoog
Hoop dat dit het probleem was en dat jullie na de therapie weer heerlijk kunnen rijden Ja

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:23

Nou ja, dat zij 20 dagen stil heeft gestaan heeft er niks mee te maken omdat ze daarvoor al bezig was, daarom is het niet nodig om te vermelden. Tenminste dat vond ik dan Knipoog

De da had juist haar achterhand nagekeken omdat ze daar ook en trap had gehad, en hij zei dat daar niks zat. Hij heeft echter niet gekeken hoe ze liep omdat hij zei dat als er iets zit, het aanstellerietes is omdat hij niks kon vinden. Nou gisteren kon mijn instructrice dat toch echt wel

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:44

Hmmmm....dus jouw DA had gezegt dat er niets zat en anders stelde ze zich aan.Misschien eens kijken voor een andere arts...dieren vijnzen niet.Voor hetzelfde geld was je verongelukt of had je paard iets onherstelbaars opgelopen.Ken jouw DA natuurlijk niet maar vind dit best een grove fout.

Met een paard bij ons op stal zou ook niets aan de hand zijn...totdat deze persoon aan zijn oor op de kar werd getrokken en hem werd verteld wat er gebeurde...ja toen zag hij het ook Clown

Ken er ook een die de smid beschuldigde van onzorgvuldig handelen...als ze wat vaker naar zijn kliniek zouden komen dan zou hij het diertje wel even opknappen.
Even ter verduidelijking....diertje was hoefbevangen met een gekanteld hoefbeen en doorgezakte zolen.

Ik bedoel...het zijn ook maar mensen maar als je iets niet helemaal zeker weet,laat het dan ook in het midden en ik het geval van het bevangen diertje...die mensen zijn alleen maar op centen uit Boos!

Nou ja...hoe het ook zij...laat je even weten hoe het met je maflinger gaat na de therapie Knipoog Haha!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 17:19

nu we weten wat het is, kunnen we er met rijden dus echt bewust mee omgaan want ik moet wel blijven rijden. Het ging vandaag al wat beter, ik snap nu tenminste waarom ze bepaalde dingen doet zoals ze ze doet

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:39

Altijd fijn als je elkaar weer begrijpt Knipoog