"Val" probleem...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vido

Re: "Val" probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:20

MoonenL schreef:
Vandaag heb ik voor het eerst weer gelongeerd met het bit in. Op advies van mijn stage begeleider (ja de zelfde die zei dat ik haar moest slaan) heb ik de sperriem en neusriem van het hoofdstel afgehaald. Dit schijnt het paard het idee te geven dat zij de volledige controle over het bit heeft. Ze heeft heel de tijd op haar bit zitten kouwen en Ik heb haar links om en rechtsom kunnen longeren met lijn zonder dat ze ook maar één keer om hoog is gekomen. Daarna heb ik voor bij de stallen op haar gezeten en dit ging heel goed. Ze gaf geen kik en stond super ontspannen, keek zo eens om naar mij en dacht "ow ben jij het, waar blijft mijn beloning".
dus met heel veel rust en gedult kom je wel verder... alleen voor hoe lang weet ik natuurlijk ook niet.
Wat ik wel grappig vind is dat deze omkeer is sinds één bepaald paard (heel dominant en leidster van de kudde) is verhuisd.

Vind het super dat je met zoveel geduld en ontspanning te werk gaat. Ik zag dat je al van iemand de tip kreeg om Petra Vlasblom in te schakelen. Die is echt handig!

Wel een tip: blijf ook bedenken wat de risico's voor jezelf zijn he! Ik bedoel het niet om te zeuren, maar omdat tegen mij ook een vriendin moest zeggen dat ik toch ook maar 1x in mijn leven kan doodvallen. En zo is het, helaas. Ik heb, ondanks een jaar ongelooflijke inzet van Petra, toch nu een keer moeten opgeven met een paard. Dat is een heel moeilijke beslissing, maar ik vond het uiteindelijk ook wel weer moedig van mezelf. Ze is overigens nu fokmerrie, heeft het prima.

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:23

ik herken dit. ik ken een paardje die dit probleem ook heeft gehad. niet het inrijden. maar op een later moment.
die liet zich achter overvallen met ruiter en al.
ik denk dat het iets is wat in de hersenen niet helemaal goed zit.
dit heeft de dierenarts gezegt bij dat paardje.
maar als je het mij vraagt was het een kwestie van te veel druk leggen op een jong paard.
dit paardje wist zich zelf geen uitweg mee tevinden en liet zich zelf maar vallen.
dus als je het mij vraagt is dat iets in de hersens echt onzin.
veel liefde en gedult. en vooral niet te snel vooruit willen is volgens mij de oplossing.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:50

Hey meid, Ach gut

(dit paardje is van mij geweest), ik wist niet dat het zo erg ging met Boann, ik heb je er een paar keer naar gevraagd maar imo baggateliseerde je het nogal; nu lees ik hier hoe het zit en vind ik dat erg jammer.

Ik denk dat het idd slim is er alsnog hulp bij te halen, hoor! Ach gut

Ik denk echter niet dat ze geschift is of dat ze een tumor of i.d. heeft in haar hoofd; daar functioneert ze veels te "normaal"voor; ze denkt en handelt daarna, dat is soms haar probleem.

Mocht je het om wat voor reden niet meer zien zitten- ze is in ieder geval een super fokmerrie want ze was super voor haar veulentje en kon het fysiek goed aan!

Ik ben beetje geschrokken nu ik hier e.e.a. teruglees.

pas beetje op jezelf hoor, en geef Boann een hele dikke knuf!

Ik vind je wel heel dapper dat je het probeert aan te pakken en op te pakken! Dat slaan (dat advies van je stagebegeleider) heeft absoluut geen zin; ik denk dat je dan meer beschadigd dan goed is voor haar. Top dat je dat niet zo hebt aangepakt!

Sterkte!!!