Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, de meeste rare sprongen en gilletjes makende, als een gek rondjes rennen en dat kon hij dan een half uur volhouden. Met 2 handen vasthouden en gaan met die banaan, soms moest ik dat wel 3 keer per week doen. Druipend van het zweet stopte hij abrupt en ging zwaar hijgend naast mij staan, "ik ben klaar" gaf hij dan aan. Dan nog een half uur op adem stappen en droog stappen. Ging ik dus maar wandelen in het bos met hem. Was een kluif, maar het was nodig. Dan kon ik hem weer rijden.
Was met de mijne ook. Gekocht als braaf eerste wandelpaardje voor een meisje van 16, maar blijkt in gezonde toestand een paard dat onvoorstelbaar hard kan rennen en een meter in de lucht en 50 meter vooruit vliegt bij alles wat hij tegenkomt op wandeling...
detour schreef:Hoi,
volgens mij zou je het beste even het paard paard kunnen laten zijn; tijdje 24/7 weidegang als dat uberhaupt kan, en pas weer starten als het weer als vanouds voelt; anders zoek je alleen nog meer strijd en spanning op...

garny95 schreef:ik zou hem zeker niet volluit laten gaan, hij moet weten dat hij zich moet gedragen als je met hem bezig bent. Ik zou eerst uitsluiten of dit geen uitingen zijn van klachten of iets. Verder oefen de rust in je paard, thuis, op het pad en dan telkens een stukje verder. Een rustig paard mee zou ook kunnen helepn volgens mij. Succes en blijf voorzichtig.
_angela_ schreef:garny95 schreef:ik zou hem zeker niet volluit laten gaan, hij moet weten dat hij zich moet gedragen als je met hem bezig bent. Ik zou eerst uitsluiten of dit geen uitingen zijn van klachten of iets. Verder oefen de rust in je paard, thuis, op het pad en dan telkens een stukje verder. Een rustig paard mee zou ook kunnen helepn volgens mij. Succes en blijf voorzichtig.
En daarom kun je het ook het beste in een bak doen zonder dat je erop zit. Sommige paarden moeten gewoon even kunnen gassen. Er zijn verschillende paarden die echt even voluit moeten kunnen gaan, hou je die keer op keer in, dan worden ze een soort bom die ooit een keertje gaat ontploffen. Het even laten gaan vinden ze heerlijk, en als je erlangs staat ipv erop, is het nog veilig ook. Even voluit op buitenrit kan ook, maar alleen als je weet dat er geen plekken zijn tussendoor waar je MOET stoppen, zoals een weg.