een serieus probleem hier!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boris94

Re: een serieus probleem hier!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:29

Helemaal top van je dat je dit paard een kans geeft OK dan!
Heel veel mensen zouden dit paard al heel snel weg hebben gedaan zonder echt te kijken waarom dit paard zo doet. Paarden worden niet gemeen geboren maar gemaakt en idd grote kans dat hij pijn heeft.
Ik zou hem goed medisch na laten kijken en als dat opgelost is of dat dat het niet is, beginnen met grondwerk. En dan steeds verder gaan tot jullie band zo sterk is dat hij jou vertrouwd.

Heel veel succes ermee.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:33

Toppie hoor dat je niet zo maar wilt opgeven!
Ik ben heel benieuwd of er wat uit komt maandag,heel veel sterkte!

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:42

Ook zeer benieuwd wat er maandag uit de onderzoeken komt, ik hoop dat jou paard en jij er door geholpen kunnen worden.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 12:19

hij ging nu al veel beter met rijden, we doen wel rustig aan en proberen ook de ontspanning op te zoeken want doordat hij zo lastig was is dat er een tijdje niet echt geweest Bloos ik ging gewoon rustig aan rijden en een beetje vragen op een gegeven moment kwam hij naar beneden en ging hij heel braaf lopen, ik helemaal blij natuurlijk toen ging ik kijken of het ging om hem een beetje los te maken in rug en nek met een beetje stellign rechts ging goed en bij links ging hij zijn hoofd heel raar kantelen, hij zat daar nogal vast maar naar een paar keer stellen ging het al beter.

ook denken wij dat hij last heeft van zijn hoeven want een tijdje geleden kregen wij een andere bekapper en sindsdien is het niet echt goed met rijden, als er medisch niets uitkomt gaan we ook gewoon verder kijken wat er kan zijn Knipoog

ik ben ontzettend zenuwachtig en benieuwd wat er uitkomt, ik hoop zo dat er uitkomt dat er niks aan de hand is en dat hij gewoon last van zijn hoeven heeft Verdrietig

ik ga hem zo weer rijden en hoop dat het nog steeds goed gaat, maar de check up gaat gewoon door beter een keer te veel naar de kliniek dan te weinig en dat je uiteindelijk met een stokkreupel paard loopt Knipoog

bedankt voor de reacties

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 15:59

net gereden, t ging weer heel slecht Huilen hij liep hakkerig met een been en wou neit draven dan ging hij in galop en ging je van galop naar draf ging hij stappen, de oren waren behoorlijk in de nek en ik voelde hem echt hakkerig lopen onder me, ook mijn oom (die per toeval hier was en die heeft geen verstand van paarden) zei dat hij raar liep met zijn linkervoor en achterbeen

Verdrietig Verdrietig gelukkig nog maar 2 dagen en dan weten we het waarschijnlijk Nagelbijten / Gniffelen

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:02

contact op nemen met die handelaar dan waar je m vandaan hebt, ik weet niet hoe lang je m hebt, maar wellicht kan je hem terug doen, want dit is niet het paard volgens de beschrijving hoe jij m gekocht hebt.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 17:52

we wachten eerst tot na de check up en als daar niks uitkomt dan kijken we of het aan zijn hoeven ligt. maar hij loopt en doet zo moeilijk hij heeft volgens mij echt pijn (en dat zeg ik niet snel over een paard Bloos )

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 17:55

ik heb hem al bijna een half jaar Bloos maar we konden niet echt goed oordelen eerder want toen stond hij o0p een manege waar hij door de eigenaresse niet goed werd behandeld (kreeg te weinig eten en ze sloeg hem) vandaar dat we hem ook zo lang hebben daar stond hij namelijk 3 maanden maar hij is nog nooit zo moeilijk geweest met rijden en ik ben er echt bijna van overtuigd dat hij wat heeft

ook gaan we maandag de hoefsmid bellen voor een afspraak (hij was namelijk op vakantie)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:05

Goed van je dat je hem eerst goed laat na kijken. Het zou niet het eerste paard zijn dat zo heftig reageerd omdat hij pijn heeft. Als dat is uitgeloten of behandeld raad ik je aan goeie proffesionele hulp te zoeken om je paard te rijden. Dat is in dit geval echt geen overbodige luxe.

Succes! Ik hoop op een goede afloop!

Toujours_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:22

pansor schreef:
ik heb hem al bijna een half jaar Bloos maar we konden niet echt goed oordelen eerder want toen stond hij o0p een manege waar hij [b]door de eigenaresse niet goed werd behandeld (kreeg te weinig eten en ze sloeg hem) vandaar dat we hem ook zo lang hebben daar stond hij namelijk 3 maanden maar hij is nog nooit zo moeilijk geweest met rijden en ik ben er echt bijna van overtuigd dat hij wat heeft

ook gaan we maandag de hoefsmid bellen voor een afspraak (hij was namelijk op vakantie)

Verdrietig Wajoow, je moet wel eerlijk zijn.. Hmm, volgens mij werd hij niet geslagen hoor..? En te weinig eten kreeg hij ook niet, hij zag er altijd goed uit.
En in het begin kon je hem wel goed rijden toch?

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:29

pansor schreef:
we wachten eerst tot na de check up en als daar niks uitkomt dan kijken we of het aan zijn hoeven ligt. maar hij loopt en doet zo moeilijk hij heeft volgens mij echt pijn (en dat zeg ik niet snel over een paard Bloos )

Als je hem na laat kijken worden benen hoeven ook nagekeken.
Voor het zeker zou ik het paard ook op de foto laten zetten want door je berichten heen lijkt het me echt iets medisch met het paard.
Succes aanstaande Maandag

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:44

Ik vind het enorm dapper van je dat je zo volhoud! Echt top van je.

Zo'n paard kun je trouwens ook niet 'zomaar' even verkopen. Dat paard zal in de handel blijven en uiteindelijk zelfs bij de slacht belanden.

Ik hoop dat het alleen aan zijn hoeven ligt en dat het goed op te lossen is!
Heel veel succes! Ik duim voor jullie!

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:57

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 07:52

-misschien moet je eens proberen om opnieuw te beginnen, als of hij net zadelmak is en hem rustig aan het werk zetten veel balkjes laten lopen en een klein sprongetje, en niet te veel gelijk willen en je verwachtingen wat lager bijstellen, en kijken of hij zich wat wil ontspannen tijdens deze werk saam heden. wat buig oefeningen aan dubbele lijnen.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 10:19

dat doen we ook maar zelfs dat wil hij niet, hij kan niet goed buigen naar links en naar rechts gaat wel best goed, balkjes draven vind hij heel leuk dus doen we dat wel eens met hem maar hij krijgt vandaag maar vrij totdat we morgen weten of er wat is

en we gaan ook als hun niks kunnen vinden ook nog wel naar een fisio of osteopaat Knipoog

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 10:25

@toujours_ ik mail je wel even want om dit op het topic te bespreken lijkt me wat ongepast Bloos

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:52

@pansor: wat ik alleen NIET snap aan jou is dat je er wel opklimt en er wel op rijdt terwijl je toch echt sterke vermoedens hebt dat hij inderdaad pijn heeft!! Laat hem gewoon staan totdat je echt uitgesloten krijgt van een dierenarts (en het liefst een holistische arts die echt alles maar dan ook alles van top tot teen nakijkt) dat het beestje geen pijn heeft.

Hoe loopt hij aan de longe? Is hij dan ook erg stijf en met de oren naar achter?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 12:42

ik ben er weer opgestapt omdat hij weer vrolijker werd en aan de longe goed liep

die dag daarna liep hij dus helemaal niet meer en ook niet aan de longe dus ben ik er ook niet opgegaan

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:25

Je schrijft over buiten... Rijd je dan gewoon "buiten" in de natuur of buiten in de bak. Rijd je wel eens met ander paarden? Mijn jonge paardje heeft heeeeeel veel van andere paarden geleerd. Ze gaan zich hetzelfde gedragen dus ga wel met een ervaren paard(ookal rijd je in de buitenbak;) )

Misschien is je paard bang, klemt je tuig of ben jij bang wat hij dan weer voelt, rugprobleem?
Ik noem maar iets op. Vaak zijn het wel van die kleine dingen.

Hoop dat je ouders 'm nog niet wegdoen. Denk er wel aan dat het niet te gevaarlijk moet worden. Zoek anders hulp bij een ervaren iemand die vaker met dit soort paarden te maken heeft gehad.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 20:01

buiten rijden een buiten rit Knipoog in de buitenbak is het wel goed. ik ga altijd met ons andere paard erbij alleen hij gaat gewoon bij dat paard weg ook al is dat andere paard echt een lijderspaardje

maarja morgen zullen jullie het horen :S Nagelbijten / Gniffelen

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 14:43

we zijn dus niet naar de dierenarts geweest (ik was zelf op school maar mijn ouders deden het dus)
hij zag de trailer staan en werd gek
toen probeerden ze hem in de trailer te krijgen met de longe
maar daar is hij doorheen gegaan Huilen
nu weten we dus nog steeds niet wat het is en ik word helemaal gek

dat moet een concourpaard zijn
hij gaat niet eens in de trailer maar ik ga vanavond kijken of ik hem in de trailer krijg
als hij zich niet in de trailer laat gaan vrees ik dat we hem toch terug moeten brengen naar de handelaar.

de dierenarts komt nog wel binnenkort hier
maar we moeten nog een afspraak maken

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:50

hoe is hij dan bij jullie gekomen?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:56

Ik kan je maar 1 advies geven, zoek goede begeleiding!
Het kan misschien anders overkomen door ja manier van schrijven maar het lijkt alsof je nog niet veel ervaring hebt. Blijf er af tot hij helemaal nagekeken hebt en ga pas weer met hem aan het werk als hij helemaal ok is en je goede begeleiding hebt. Beter voor je paard en veiliger voor jou. (en waarschijnlijk ook leuker)

Wel top van je dat je niet zomaar opgeeft! OK dan!

Dan nog even off topic: Een handelaar hoeft niet altijd negatief te zijn hoor... Handelaren verdienen hun geld met het verkopen van paarden en het is daarom ook in hun eigen belang dat ze goed voor de paarden zijn.....

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:56

Ik maak uit je verhaal op dat hij in stal wel vriendelijk is, dus heeft het niets met zijn karakter te maken.

De ellende begint als hij aan het "werk" moet, hij geeft dus duidelijk aan dat er iets flink dwars zit.

Heb je dit paard volledig op foto gezet voor aankoop ? en hoe oud is hij omdat je over een wedstrijdpaard praat. Probeer er ook eens achter te komen hoe hij bij de andere manage destijds was.

Als laatste zou ik je adviseren om schriftelijk en aangetekend de vorige eigenaar meteen op de hoogte te stellen van de problemen. Ik weet niet exact binnen hoeveel maanden je dit moet melden maar dan heb je het in ieder geval gedaan !

Sterkte!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 16:04

ik heb ook niet veel ervaring Tong uitsteken het is mijn eerste paard,
maar we gaan hem (bijna zeker) verkopen.
hij doet niks meer en is zo lastig
wil de trailer neit in en stijgert al als hij de trailer in het zicht krijgt,
word gek als je buiten rijd, in de bak doet hij het wel redelijk totdat je meer van hem wil vragen.

maar de dierenarts belt vanavond vor een afspraak om naar ons toe te komen en kijken ook of het nergens anders aan ligt
anders verkopen we hem (we gaan hem verkopen tenzij het ergens anders aan ligt)
ik wil wel door maar ik begin ook de lol in het paardrijden en andere dingen met paarden te verliezen en mijn ouders zijn het ook zo zat met hem

ik heb ook een goede begeleiding die altijd met probleempaarden heeft gewerkt en zelfs zij weet het echt niet meer.
ik kan ook zo op elk paard wegrijden behalve op mijn eigen paard.
we gaan binnenkort dus waarschijnlijk de handelaar bellen hoe of wat want dit gekloot houden we ook niet meer vol.
daarbij bellen we degene die dat paard voor ons heeft gezocht.
want volgens haar waren ze te vertrouwen.
ik wil wel weten of zij dit allemaal geweten heeft.

ik zal wel wachten tot de dierenarts heeft gebeld en dan horen jullie het wel weer

@uphill; hij is volledig gekeurd en hij is elf jaar
volgens hun was het een paard die zijn hele leven wedstrijden had gelopen
hij was M dressuur en Z springen
hoewel we er wel ernstig aan twijfelen
hij was ook bij de andere manege chaggerijnig maar niet ernstig ofzo

net ook toen we hem uit de wei gingen halen
hij deed gewoon vervelend en liep gewoon dwars door me heen
echt gewoon rot deed hij

misschien als we hem verkopen komt hij bij iemand waarmee de klik er (voor hem) wel is (voor mij was het er wel) jullie horen binnenkort wel weer hoe of wat.

bedenk wel dat het echt niet is dat ik dit alleen doe om wedstrijden te rijden
een ander paard
maar met dit paard verlies ik gewoon de lol in het rijden zelf
en bovendien twijfelt iedereen die hem tot nu toe heeft gezien of het ooit nog goed zal komen Huilen (ik bedoel dus een braaf paard die een keer een poot voor je uitsteekt) want hij doet gewoon niks voor je

Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen