Help, ik vind paardrijden niet meer leuk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maggie_Eddy

Re: Help, ik vind paardrijden niet meer leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:46

helemaal mee eens Sjolvir!! Doe wat jou goed dunkt, en schijt aan de rest!

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:51

Ach joh, paardrijden doe je voor je plezier! Niet om persee perfect te rijden ofzo, of het voor anderen leuk te laten uitzien.
Ga gewoon lekker leuke dingen doen met je paardje en trek je niks aan van anderen, die zijn waarschijnlijk gewoon jaloers hoor.
Je hebt een eigen paardje ! iets waar veel mensen van dromen. Ga plezier maken!
En als het een keertje niet zo goed loopt met rijden ofzo, so what? Heeft iedereen wel eens Knipoog.
Er zijn altijd mensen die iets te zeuren en te zeiken hebben over anderen, maar vaak zijn zij gewoon hardstikke jaloers op je.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 23:13

Kinee_ schreef:
Vreselijk is dit gevoel he? Het gevoel dat je jezelf moet 'bewijzen' op je stal? Dat het Paard absolúút niet doet wat je wilt en dat als je er af stapt denkt; 'Was dit het nou weer? Waarom vond ik het niet leuk'? Ik heb ook zo'n vreselijke periode achter de rug.
Maar toen kwam de zomer (nouja... Voor zover er hier in Nederland zomer is geweest! Tong uitsteken) en konden we lekker naar buiten samen. Lekker alles vergeten, geen gezeik van iedereen op stal, geen gevecht onder het rijden maar lekker sámen zijn. Genieten van elkaar in plaats van vechten!
Heb je dat ook al geprobeerd met je Paard? Lekker naar buiten? Crossen? Door de bossen in keiharde draf draven? Alles vergeten?
Ik vind het heel sneu voor je! Echt waar!
Je krijgt goede tips hier, in dit topic! Hopelijk helpt het wat!!!
Sterkte ermee.

bedankt dit berichtje geeft me echt weer moed, ik dacht dat ik de enige was met dit gevoel

bedankt voor de tips, ik ga er zeker weer voor
zondag heb ik een onderlinge wedstrijde en ik laat het lekker op me afkomen, daarna is ook een cross (me instructrice raadde me het af) maar wij gaan lekker meedoen, ookal is het een cross in de stap dat maakt mij niks uit.. maar we moeten het plezier weer gaan vinden, daarna ga ik leuke dingen ondernemen en misschien een boek in de bieb halen..
ik hoop weer met zekerheid naar me paardje te kunnen lopen en hij naar mij..

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:21

Goed zo, dat is al weer een prettiger bericht dan je eerste Knipoog. Gaat heus goed komen, doe lekker een tijdje waar je zelf zin in hebt, dus als jij die cross wil doen, lekker doen!! Succes met je wedstrijdje en je cross!! En vooral, Have Fun!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:30

Dat klinkt alweer beter! Als jij mee wil doen met die cross, lekker doen dan. Heel veel plezier toegewenst, want daar gaat het om!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 15:30

Vandaag eerst me paardje gepoetst en even vrijheid dressuur gedaan, hem leren stoppen op hóó en beloning met koekje als hij me braaf in de bochten volgde.
daarna ben ik hem voorzichtig overal gaan aanraken, uiteindelijk mocht ik zachtjes bij z'n oren komen..
toen hebben we gereden, lekker ontspannen aangedaan en me instructrice heeft weer beetje moed bijgepraat Ja
na het rijden de manen getrokken, en een stukje door het bos gelopen met hem daar mocht hij lekker grazen..
toen hem zijn brokken gegeven en in de wei gezet..

't gaat de goede kant op.
morgen hebben we een onderlinge wedstrijd.
gr.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 15:38

ik vind het altijd erg zulke verhalen te horen, ik heb mijn allerliefste paardje weg moeten doen omdat ik haar niet meer kon betalen... en ik mis haar echt elke dag. na 3 lange jaren is het nog iedere dag een obsessie, nu heb jij het geluk het meest mooie bezit op aarde te bezitten en je denkt er zo over.. nou is dat voor iedereen anders natuurlijk, maar wat cassidy zegt probeer een te worden met je paardje... probeer er weer plezier in te krijgen, je krijgt zoveel van een dier terug echt waar!
ze merken het aan jou als je twijfelt, waarom zal hij dan nog met je door 1 deur gaan als jij het vetrouwen in jullie als combi kwijt bent...

sterkte

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:14

panache schreef:
Vandaag eerst me paardje gepoetst en even vrijheid dressuur gedaan, hem leren stoppen op hóó en beloning met koekje als hij me braaf in de bochten volgde.
daarna ben ik hem voorzichtig overal gaan aanraken, uiteindelijk mocht ik zachtjes bij z'n oren komen..
toen hebben we gereden, lekker ontspannen aangedaan en me instructrice heeft weer beetje moed bijgepraat Ja
na het rijden de manen getrokken, en een stukje door het bos gelopen met hem daar mocht hij lekker grazen..
toen hem zijn brokken gegeven en in de wei gezet..

't gaat de goede kant op.
morgen hebben we een onderlinge wedstrijd.
gr.

Haha! Gelukkig maar dat je het weer ziet zitten. Trek je gewoon niks aan van anderen bij je op stal, das alleen maar jaloezie in mijn ogen hoor! Geniet gewoon van je paardje. Dat is toch het allerbelangrijkste, dat jullie het samen naar jullie zin hebben? Waar of niet??

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:39

Nu ben ik wel erg benieuwd hoe het gegaan is!!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:08

Jeetje fijn om te horen zeg.. Wat supergoed dat je er ook daadwerkelijk wat aan doet. En ook fijn om te horen dat je wat aan mijn berichtje had!
Ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan met je onderlinge wedstrijdje?
Succes met alles hé! Als ik dit zo lees dan komt dat echt wel helemaal goed! Lachen

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:58

zo te lezen gaat het je zeker lukken om er weer meer plezier in te vinden. Je bent in ieder geval op de goede weg.

Ik heb het ook gehad met de pony die ik rij. Toen ik 2.5 jaar geleden met haar begon kon ze alleen maar stap, draf en crossgalop en had best een rotkarakter. Ik was in haar ogen diegene waar ze altijd van moest "werken" aangezien ik de enige was die er op dat moment mee reed.
Maar we hebben er ons ook doorgeslaan. We hebben weken gehad da we alleen gingen wandelen aan de losse teugel omda we anders er allebei een slecht gevoel aan overhielden.
Ondertussen ben ik echt trots op haar, de eigenaar zijn zus had zelfs gevraagd of ze er wedstrijden mee mocht starten omdat ze best goed liep, maar de eigenaar vind dat alleen ik dat recht heb omdat ik zover reeds ben geraakt.
Enkele weken geleden is ze een week meegeweest op paardenkamp en die week even iets heel anders heeft ons allebei super goed gedaan. We hebben des te meer plezier met rijden nu en hebben vertrouwen in elkaar gekregen. En gaat het een dagje niet goed, dan rijden we gewoon niet of maken alleen maar een lange wandeling.

Geniet er vooral van, trek je niets aan van al die andere mensen die denken het beter te weten en doe gewoon waar jij en je paardje plezier in vinden.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 06:15

Kinee_ schreef:
Jeetje fijn om te horen zeg.. Wat supergoed dat je er ook daadwerkelijk wat aan doet. En ook fijn om te horen dat je wat aan mijn berichtje had!
Ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan met je onderlinge wedstrijdje?
Succes met alles hé! Als ik dit zo lees dan komt dat echt wel helemaal goed! Lachen

De onderlinge wedstrijd is super gegaan, ik heb de proef met een smile op me gezicht gereden hij was 100% geconcentreerd op mij en ik reed heel relax de proef..
de jury vroeg af waarom we groen waren gestart Sigaar ..
daarna de cross gedaan, waar het 1 en ander wel fout ging, maar dat was niet zijn schuld en dat wandelaren inneens hele grote gebaren maakte kon ik ook niks aan doen..
verder hebben we genoten van de onderlinge dag.
met dressuur zijn we 1e ? geworden..
met 157 (187) punten..
25 onderdelen inplaats van 30, 150 is een 6 Ja dus ben zéer blij deze dag was boven me verwachtingen..

daarvoor moesten we natuurlijk z'n staart wassen en knotjes draaien waarbij hij lekker heeft genoten van het getuttel Lachen

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:59

Kei goed joh!! Gefeliciteerd!!!! Als het een KNHS proef was geweest had je nog een winstpunt gehad ook Knipoog Ga zo door, en blijf lol houden!! Groetjes

marouschka02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:27

Je doet het voor je lol als die lol weg is heb je misschien een time out nodig.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:38

Hoi,

Ook ik ken het probleem dat je het even niet meer ziet zitten.
Ik heb vier jaar geleden een veulen gekocht met de bedoeling later samen later lekker te gaan rijden en dan vooral buiten.
In de loop de jaren werd onze houding naar elkaar steeds slechter ze werd dominant en ik kon daar niet mee omgaan.
afijn vorig jaar oktober ben ik begonnen met inrijden in eerste instantie pakte ze het goed op maar toen barste de bom , bokken slaan, erg en zeer gericht gemeen.
Toen is er iemand hier geweest die mij ook het natural gebeuren heeft aangeleerd ik heb geleerd mijn paard te begrijpen dat ze ook dagen heeft dat ze zich niet fijn voelt ik heb geleerd respect voor haar te krijgen enz.
Om een lang verhaal kort te maken ik heb overwogen haar te verkopen gelukkig niet gedaan en nu , eindelijk kunnen we samen genieten , we zijn er nog lang niet en ik heb nog veel hulp van anderen nodig maar we komen er wel en langzaam krijg ik de "zin "weer terug, succes samen !

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:54

Fijn, dat je weer even een beetje omgeturnd bent Lachen

Onthoudt in ieder geval voor jezelf dat je niet te hoge eisen moet stellen. Niet aan je paard. Maar vooral ook niet aan jezelf Knipoog

Waar een wil is, is een weg. Maar je moet jezelf niet overwillen, wees realistisch met je doelen.

Ik heb ook wel dagen gehad vol frustratie op het paard, afvragend waarom het nu niet lukt. Vorige week deed íe het wel en dus moet het nu ook lukken. Terwijl ik als ik er minder eisen aan stel, zelf rustiger ben en tevredener eindig. Dan maar niet het uiterste elke keer als ik rijdt. In ieder geval beide plezier en de volgende keer gewoon weer beter Lachen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:02

ik ben blij dat ik dit topic nu pas open Haha!
nu kan ik tenminste meteen lezen dat het weer heel erg de goeie kant op gaat Knipoog

echt goed dat je weer zo lekker bezig bent met je paardje!
zoals al gezegd werd sch**t aan de rest en gaan met die banaan Haha!
ik heb het ook gehad, durfde niet te doen wat ik eigenlijk wilde doen, want tja al die anderen...
daar ben ik inmiddels overheen en we zijn volop aan het grondwerken Haha!

Sjadronn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:25

Ik denk dat als je je paard weg doet,
later misschien nog wel spijt krijgt ookk!
Waarom je hem hebt weg gedaan enz...
je moet gewoon weer oppakken en bijvoorbeeld
ipv rijden gaan longeren, of gewoon een stuk wandelen
of gewoon alleen vertroetelen

succes!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:29

Ga leuke dingen doen en niet steeds wedstrijd gericht trainen, lekker rustig rijden buiten af en toe een groepsles om lekker te lachen en gewoon lekker een band met je paard opbouwen, lekker troetelen Lachen

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 07:16

bedankt voor jullie reacties, het gaat steeds beter..
er begint een klik te vormen, gister kwam ik bij hem aan en lag hij te slapen in z'n stal..
ik mocht bij hem zitten en liggen oh ik smelte helemaal weg :
Afbeelding
Afbeelding
dit zou ik ècht nooit vergeten Lachen

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:09

Heerlijk toch zo knus met je paard zijn! Geniet er maar lekker van hoor! Haha!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:01

heerlijke foto's !! dat ziet er uit als iemand die nog laaaaaang niet toe is aan het stoppen met paarden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:45

Og wat fijn vindt ik dit om te zien zeg.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 02:33

leuke foto's Haha! gewoon doorgaan en genieten van je paardje ^^

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:11

ahh wat fijn panache! t gaat weer helemaal goed komen met jullie Knipoog En dit is zeker iets om nooit meer te vergeten!