Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
boogywoogy schreef:ben benieuwd of alle mensen hier ook uit eigen ervaring spreken??
en het gaat hier om een paard waar pas een paar keer opgezeten is, daar kun je dus rijtechnisch nog (!) nix aan oplossen. zo'n paard is nog niet aan het been, en kent de teugelhulpen niet
en op deze manier kom je dus geen stap verder!!
als de oplosing niet ligt bij de hand van de ruiter, niet bij de tandarts of niet passend harnachement, en je hebt al verschillende bitten geprobeerd, dan zul je toch nog iets anders moeten proberen
en gewoon doorrijden met tong over het bit????
ik sta in ieder geval achter mijn keuze om tijdelijk (!!) een correctiebit in te hangen
runningkawa schreef:En laat de teugels desnoods maar in een boogje, dan gooit een paard de tong er niet over als hij een gewoon passend bit heeft en geen haken.
Dat komt pas als de hand wat gaat doen, let daar maar eens op
[/quote]

voel me ook niet perssonlijk aangesproken hoor runningkawa
boogywoogy schreef:En het eerste waar je daar bij werkt is aan het been maken.
En laat de teugels desnoods maar in een boogje, dan gooit een paard de tong er niet over als hij een gewoon passend bit heeft en geen haken.
Dat komt pas als de hand wat gaat doen, let daar maar eens op
runningkawa schreef:Persoonlijk zou ik daar in doorgezet hebben, maar goed, persoonlijk