hier zit naar mijn idee de achterhand er goed onder. Paard gaat wat zitten en loopt bergopwaarts.
Mocht ik het fout hebben, hoor ik t graag
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)

En gebruikt dit paard zijn achterhand goed?
Foto is een moment opname. Paardje was nog maar een paar weken onder het zadel (en kauwt nog driftig op het bit
). Hij gebruikt inderdaad zijn achterhand en rug nog onvoldoende. En, Noortje, het klopt, hij heeft hier een actief voorbeen. Hierdoor lijkt het alsof hij zijn achterbeen eerder neerzet dan zijn voorbeen, zodat het lijkt alsof zijn achterhand er goed onder zit. Was benieuwd of jullie dat zouden zien. Moest zelf namelijk ook 2x kijken
Jennyxx schreef:Allemaal geslaagdFoto is een moment opname. Paardje was nog maar een paar weken onder het zadel (en kauwt nog driftig op het bit
). Hij gebruikt inderdaad zijn achterhand en rug nog onvoldoende. En, Noortje, het klopt, hij heeft hier een actief voorbeen. Hierdoor lijkt het alsof hij zijn achterbeen eerder neerzet dan zijn voorbeen, zodat het lijkt alsof zijn achterhand er goed onder zit. Was benieuwd of jullie dat zouden zien. Moest zelf namelijk ook 2x kijken
![]()
ps vind het evengoed wel een mooie foto, maar da's waarschijnlijk ook omdat het zijn laatste foto onder het zadel zal zijn ivm blijvende kreupelheid...
cle0o_o0 schreef:xx_Irisje schreef:Heeft dat beestje nou een iets weke rug Cleo?
Wel mooie plaatjes.
Een weke rug?Nou je bent de eerste die dat zegt... Het beestje waar jij het over hebt (denk ik) heeft wel een wat hoog kruis.
Kamy schreef:Hij was hier nog maar een paar weken onder het zadel. Sorry hoor, maar waarom vraag je dan al zo'n oprichting? Puur voor de foto, of is/was dit normale training??? Ik vind het nogal wat hoor, een paard van een paar weken onder zadel heeft nauwelijks spieren, balans en conditie. Ik zou me meer daarop richten dan op de "mooie plaatjes"!
Het paard is hier 12 weken onder het zadel, 4 jaar oud en vanaf dag 1 krijgen we les in rechtrichten. Hij wordt hier niet opgericht! In tegendeel, ik probeerde hem juist te leren om zijn hals te laten zakken. Paard loopt namelijk snel achter de teugel, omdat hij zijn rug/achterhand nog niet goed kan gebruiken. Paard krult zichzelf (helaas) dus op tijdens de foto. Het was ook een voorbeeld van hoe het niet moet...
)