Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mickey schreef:Ik moet terug komen op mijn eerdere antwoord,
Ik zat vandaag op mijn paard en merkte dat ik mijn buitenbeen helemaal niet naar achter deed. Mijn binnenbeen leg ik iets naar achter en duw ik er meer in.
Je opent als het ware richting de binnenhand, dan gaat je buitenbeen automatisch wat de bovenste helft mee om er voor te zorgen dat het paard niet over de schouder wegvalt.
)
)
asjemenou schreef:vind je?
Als je zo her en der op wedstrijd en foto's rondkijkt zie ik altijd héél veel binnenbenen naar achter liggen
Venetia schreef:Binnenbeen naar achteren is fout, en ik kan uitleggen waarom. Voor de benodigde lengte buiging moet het paard bij de ribben buigen en het binnenachterbeen verder onder de massa plaatsen. Door het binnenbeen naar achteren te leggen, druk je alleen de kont om. Dit doe je bijv. bij travers ook maar daar houdt je andere been de buiging in de gaten. Bij schouderbinnenwaarts is het voor buiging juist zaak de achterhand NIET naar buiten te drukken, aangezien de binnenkant dan recht wordt in plaats van te buigen. Er moet een boog komen en die komt er nooit als er op één plaats de boog verbroken wordt door verkeerde inwerking. Buitenbeen kan teruggelegd worden om de kont te begrenzen. Dat wisselt per paard en per instructeur, daar heb ik geen mening over. Maar dat binnenbeen moet bij de singel. Anders ben je aan het wijken over de hoefslag. OOk prima oefening, maar geen schouderbinnenwaarts.