Hoe kun je je paard het beste heet maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mentjuh

Re: Hoe kun je je paard het beste heet maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 22:46

Jettie schreef:
(sorry voor wat late reactie, ik was op vakantie.)

Juist als hij het alleen heeft in de galop zou ik er iemand naar laten kijken. Ik heb goede verhalen gehoord over osteopaten; hier een site van een osteopate met veel algemene informatie over osteopathie. Er is vast wel iemand in je buurt te vinden. Succes ermee!

heb je mischien enig idee wat zoiest ongeveer kost?
en hoe ik iemand in de buurt kan vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:52

Ik weet ook nog een goede osteopaath voor je Amanda, maar dat kost wel wat....

120 eur per bezoek om precies te zijn, en moet minimaal 2 keer komen!
Wel echt een heeeele goede!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:40

Pfoeh, 't zal idd niet heel goedkoop zijn.. maar het ligt ook aan de werkwijze van de osteopaat, of iemand vaak zelf komt of maar een paar keer en dat je zelf veel aan de slag moet.

Een paar osteopaten die ik zo heb gegoogled;
Nethanja Pruijssers
Stefan Alen
Rita Celis
Frank Dirckx

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je kunt sowieso iemand een mailtje sturen met je verhaal, hij / zij kan je vast wel verder helpen. Lachen

SabrinaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:07

mijn pony is ook niet één van de snelsten.
hem moet ik ook altijd heet maken.
ik rijd altijd met zweep & sporen; sporen van 3 cm.
en dan ook veel overgangen rijden, en van halthouden naar stap of draf, dat ie gelijk op je been reageerd, anders direct een tik met de zweep.
en dat heel vaak oefenen!

ook geef ik 'm geplette haver, dat is nog krachtiger dan gewone haver of zwarte haver.
dit helpt niet bij 'm, het is niet dat ie er heter van word, want hij is nog net zo sloom als normaal, maar geeft 'm wel meer energie, en uitstraling.
misschien dat geplette haver wel bij jouw paard werkt?

*soms rijd ik ook met sporen met wieletjes, dat helpt ook heel goed vind ik zelf.
is ie net wat alerter dan anders Knipoog

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 15:07

SabrinaBoy schreef:
mijn pony is ook niet één van de snelsten.
hem moet ik ook altijd heet maken.
ik rijd altijd met zweep & sporen; sporen van 3 cm.
en dan ook veel overgangen rijden, en van halthouden naar stap of draf, dat ie gelijk op je been reageerd, anders direct een tik met de zweep.
en dat heel vaak oefenen!

ook geef ik 'm geplette haver, dat is nog krachtiger dan gewone haver of zwarte haver.
dit helpt niet bij 'm, het is niet dat ie er heter van word, want hij is nog net zo sloom als normaal, maar geeft 'm wel meer energie, en uitstraling.
misschien dat geplette haver wel bij jouw paard werkt?

*soms rijd ik ook met sporen met wieletjes, dat helpt ook heel goed vind ik zelf.
is ie net wat alerter dan anders Knipoog

ik wil t nie gaan oplosse met scherper spore lange zweep enzo Knipoog
ik ben m juist weer zonder sporen aan het rijden om m alerter te krijgen voor het been.
als hij goed reageert zonder sproren en ik zoe ze weer om kan ik ze ook echt gebruiken waar ze voor nodig zijn
en niet om m vooruit te schoppen Knipoog

Sietsss__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:27

mentjuh schreef:
dat met stoppen ben ik wel an het doen geen reactie is stil zette en op nieuw. en niet half stil late vallen maar gelijk HO stil.

maar heb nog niet t gevoel dat t heel erg werkt..
mischien gewoon constand iedere x doen
ik doe het meestal als ik bijv. wil aangaloperen en hij springt niet gelijk aan maar gaat draven zet ik m direct stil.
maar als ik meer tempo wil maken in de galop doe ik dat eignelijk niet
maar dat is dus wel een manier om hem alerter te maken en te reageren? dn ga ik dat ook eens proberen

als hij dan niet gelijk gaat meot je hem niet stil zetten dan kan je beter alsnog de overgang maken, anders snapt je paard toch ook niet dat je eenovergang naar galop wilde maken?
dan ish et maar een slechte overgang als hij de overgang maar maakt

en als je verzameld wilt galloperen en je niet wilt dat hij in draf terug valt, moet je hem eerst actief maken in de galop.. dus in galop o vergangen rijden van middengalop naar normale galop en steeds iets verzamelder als hij een keer terug valt geeft niet, maar spoor hem meteen aan om hem direct weer aan te laten springen.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:56

Mijn paard was in de bak ook niet zo snel, maar zoek eens een heel lang zandpad op en laat ze zich daar eens lekker op uitleven. Wedden dat ie dan wel heet wordt.