Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Moska schreef:Heb ergens nog een exemplaar liggen van "Your Horse" met hele leuke oefeningen erin. Zal er vanavond even induiken!
Wat ik zelf een mooi oefening vind om recht te richten is het draven/galoperen van vierkanten. Ipv een volte rijd je dan een vierkant, dus echt rechtstellen, dan in 6 passen (als ik me niet vergis) in draf de wendig door en weer rechtstellen. In galop in 3 sprongen de wending door. In het begin vond mijn paard het wel raar dat ik heb recht op de omheining afstuurde en werd hij heet, maar na een aantal keer snapte hij het en werden de vierkanten steeds vierkanter!
Zelf probeer ik ook weleens wat op de AC-lijn: afwenden, pasje weken voor het ene been en dan omstellen en voor het andere been wijken, weer rechtmaken en pasje vooruit rijden en tegen het einde van de lange zijde weer terug nemen en daar evt. een keertwending of volte maken en weer vooruit rijden. 
vera23 schreef:vraag ik me nou af heh.... ik probeer altijd op mn zit te rijden maar ben heel erg licht op een best groot grof paard zou dat uitmaken dat het daarom ook niet goed lukt... zal toch ook haast wel heb haast niks om mee te zitten zo lastig
sorry ff offtopic

Urielle schreef:In de wendingen:
De mijne komt niet tegen de hand, die blijft in dezelfde houding voortgaan, maar zet in ene zijn kaak vast.
En daarin nog heel wisselvallig, bijv. op een slangenvolte gaan boog 1,3 en 4 goed en bij 2 gaat het mis. Of ik doe sb over de middellijn wat goed gaat maar als ik dan verder rij in de volte 10 meter dan zet hij ineens die kaak vast. Of een S rijden waarvan de 2e boog misgaat en zodra je weer een S inrijdt gaat het ineens wel weer goed.
Een andere optie is dat hij over de buiten(rechter)schouder wegvalt met juist een extreme buiging links (en dan zeggen dat ie het niet kan) en ik er zowel met buitenteugel als buitenbeen nauwelijks aan kan komen.
Esperanza schreef:Ja hoor, ik doe het regelmatig, het is ook een goeie voor je stuurmanskunst. Ik vind het horen bij Travers, dan moet je toch ook de Renvers kennen... of ben ik nou gek?