Wie weet iets/iemand om snel op een hoog niveau te komen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Re: Wie weet iets/iemand om snel op een hoog niveau te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:38

Hey Ag,
Je kunt deze zomer makkelijk 2 maandjes ergens doortrainen hoor, Vanja kan het best aan! Misschien dat zij je dan ook kunnen begeleiden op wedstrijden? Je kunt misschien een goed adresje vinden op www.sporthorses.nl > trainingsstallen > Dressuurpaarden Nederland Zuid Holland.

Heb je nog steeds les van Margriet?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 07:32

Venetia schreef:
Kun je geen paard lenen om mee te starten?
Ik zou voor de opleiding geen paard overhaasten in zijn eigen opleiding, om eerlijk te zijn. Als het aan je eigen rijtechniek ligt zou ik dat op andere paarden proberen bij te spijkeren, niet op je eigen paard extra rondjes rijden, slijt ie alleen maar meer van

Nogmaals; ik ga mijn paard niet overhaasten.. Waar staat dat? Ik zet neer dat het absoluut niet ten kosten van mijn paard moet gaan.. En iedereen heeft een doel die wedstrijden rijdt.. Dit is mijn doel. En als ik het niet haal? Jammer dan! Dan maar een jaar langer.. Maar ik zie veel mensen het wel halen op een vriendelijke manier. Ik wilde alleen even 2 maanden lang wat meer les nemen.. Nu krijg ik 1 keer per week les.. En ik wilde bijvoorbeeld 3 keer per week les van iemand waar ik wat meer van leer.. En daarna weer gewoon 1 keer per week.

De meesten mensen springen op een 2 1/2 of 3 jarige en rijden op hun 4de jaar al in de L2 of hoger.. Mijn paard heeft tot zijn 4de lekker in een kudde gelopen.. Dus als er iemand is die zijn paard niet wilt overhaasten.. Dan ben ik dat wel. Lachen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 07:37

aerdenhout1 schreef:
Je hebt wel een kort lontje TS!!! Het is niet zo raar dat er zo word gereageerd. Ik had ook zoiets van....5 jaar...twee maanden?? Het staat er niet zo heel duidelijk n.l.
Maar goed , alles is nu helder en ik denk dat je je eigenlijk niet al te veel zorgen moet maken of je over twee jaar M1 kan rijden met je paard. Normaal gesproken moet je dat makkelijk kunnen halen. Als het met je huidige instructie niet echt lekker gaat verander dan eens van instructeur (trice ).Soms is een net iets andere kijk op dingen heel verhelderend. En lekker 2 maandjes trainen kan makkelijk met een 5 jarige!

Pardon? Wie gebruikt hier meerdere uitroeptekens? Daarnaast heb ik geen kort lontje.. maar ik heb geen zin om alles te herhalen voor mensen die niet goed lezen..
Er staat namelijk duidelijk dat ik over 2 jaar in de M moet zijn en dat ik er nu even 2 maanden tegenaan wil om daarna weer gewoon 2 keer les te hebben.. Er staat dat ik het over 2jaar moet zijn.. en dat staat er ook duidelijk.

Ik vind het een beetje irritant dat iedereen zegt dat ik rustig moet doen terwijl ik half voor dierenbeul word uitgemaakt.. Terwijl er 2 keer staat dat het voor mijn paard leuk moet blijven.. Kennelijk moet je op bokt dit 100 keer vermelden en alles overdreven duidelijk neerzetten.. Want alle pb'tjes (over de 20) zijn wél serieus en begrepen alles in 1 keer.

Maar goed, ik pb een mod.. Wat dit is niet de bedoeling geweest van mijn topic, ikw eet dat ik goed ben voor mijn paardje en dat ik die nooit van mijn leven zal overvragen.. daar hoef ik dus ook geen discussie over.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 08:22

Nessah, als jij weet dat je goed voor je paard zorgt, voel je dan alsjeblieft niet zo aangevallen. Iedereen hier heeft goede bedoelingen, daar moet je iig van uitgaan.
Je hebt als titel: "Wie weet iets/iemand om snel op een hoog niveau te komen?" en dat dan ook nog bij Rijtechnisch -> Praktijkproblemen geplaatst. Dus dat zorgt ervoor dat een aantal mensen denken 'jemig wat is die nou weer van plan' Jij opent dit topic dus dan kan je ook reacties verwachten die in jouw ogen negatief zijn.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 08:31

Dat kan goed zijn. Maar er staat wel in mijn openingspost tot 2 keer toe vermeld dat er niets ten koste van mijn paard moet gaan. Dus dan moeten mensen dat ook lezen ipv reacties plaatsen dat ik mijn paard binnen 2 maanden naar de M wil rijden en alles wil overhaasten en weet ik veel wat..
Daar heb ik geen zin in..

Ik had meer een vraag of het zou lukken om in 2 jaar een 5 jarige naar de M te rijden. Op een paard vriendelijke manier en of iemand een adresje voor me had die mij deze zomer even een stukje op weg kon helpen..
Maar goed, via pb heb ik veel adresje gekregen waar ik erg blij mee ben Lachen

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 09:30

Ik vind dat ze het heel goed uitgelegd heeft hoor, misschien moet je gewoon beter lezen als je het niet snapt, en niet gelijk zeggen dat ze overhaast. En een kort lontje valt ook mee, heel veel mensen hebben namelijk al gezegt dat ze niet moet overhaasten en iedere keer heeft ze normaal antwoord gegeven. Nutteloos dus om dat nog een keer te zeggen, dan zou ik op een gegeven moment ook geirriteerd raken omdat ik denk lees dan gewoon beter en denk even na (een paard in 2 jaar naar de M1 rijden, en 3 keer per week les voor een tijdje is simpelweg niet overhaast)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 09:54

Maar goed lezen is heel erg moeilijk... communiceren (zeker via een forum) is gewoon lastig. Als jij weet dat je goed doet, moeten al die berichten van 'als je het te snel doet is het slecht' je niet irriteren.
Maar denk dat het vast wel goed gaat komen met je paardje en je over 2 jaar mooi M rijdt. Veel succes met trainen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:12

Bienotje schreef:
Ik heb nog steeds nergens gelezen wat je huidige niveau is. .

Toch wel gek dat ik wel uit haar tekst haal dat ze haar eerste punten in de B wil gaan halen deze zomer/dit jaar

net als de begintekst...beetje goed lezen is ook een vak he tegenwoordig ? Rolleyes
mijn godje wat een commentaar zeg!

TS legt daarna ook nog eens goed uit wat ze precies bedoeld en daarna heeft ze maar een kort lontje Verward Nou die heb ik ook hoor met zulke kortzichtige reacties Ja
Toch misschien eerst maar eens een cursusje hoe leer ik lezen en mensen begrijpen gaan volgen Vork

TS: hoever wil je gaan reizen en wat heb je er allemaal voor over? ik ken namelijk 2 echt hele goede instructrice's,beide wel aan de prijs en verder weg,maar ja met een les van hun kan je zeker even verder breien Knipoog

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:07

Hey Ag,
Ik hoor wel eens dat Jordan stables ook eraan doet om je paard daar te stallen en met je paard te trainen http://www.jordan-stables.com/site/nl/introductie
Ik weet er verder weinig van en heb niet veel bronnen erover maar misschien een telefoontje waard?

Dan nog iets, het is heel normaal vind ik om een 5 jarig paard gewoon iedere dag beweging te geven. Wat is daar verkloten aan? Zolang je maar afwisseling houd in het echte werk en de andere bewegings vormen toch? En aangezien ik weet hoe dol jij op Vanja bent en wel een beetje een id hebt hoe je met haar omgaat denk ik dat jij een van de laatste personen bent die haar paard gedwongen op niveau gaat rijden..

T zal je vast wel lukken in 2 jaar en ik wens je ook heel veel su6!!!!

Xx Wob

pipelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:34

HEel veel succes

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:12

Tegenwoordig hebben de TS-ers toch altijd een kort lontje als ándere mensen niet goed lezen *LOL*, vrij normaal hoor!

2 jaar en naar de m kan makkelijk, er zijn vast wel dressuurruiters in de omgeving die jou daarbij kunnen helpen. Als M + 1 winstpunt genoeg is, moet je dit makkelijk kunnen halen, zoveel moeilijke oefeningen zitten daar niet in. En je paard is 5, dat betekend dat ze tegen die tijd 7 is, ik zie meer 7jarige in het Z dan in de B.