Ik zag vandaag een leuk fifty-fifty paard (jullie mening??)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Ik zag vandaag een leuk fifty-fifty paard (jullie mening??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:47

Lotte29 schreef:
1) ik had al gezegd dat mijn vriendin en ik bijna overal hetzelfde over denken, dus zo enthousiast als ik ben over dit paard is zij ook!
2) De eigenaar had ons juist verzocht zo op te treden zoals we nu hebben gedaan. Wij wisten wel degelijk wat het verleden van dit jonge/brutale paard was/is.

Beiden punten kon je terug lezen in mijn antwoorden.

Dan zou ik het gewoon gaan proberen, en je reactie o mijn reactie is wel iets té overdreven hoor.
Ik geef alleen maar mijn mening, hoef je niet meteen een topic over te starten hoor Koe
Van mij mag je Knipoog

Maar ik zou het gewoon gaan proberen dan, als jullie hem net zó leuk vinden Lachen

Lotte29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:54

Ik verbaas me trouwens over sommige reacties in het topic. Sommigen lijken zich gewoon te laten bedreigen als een paard naar hen probeert te schoppen. Zo'n gedrag onbestraft laten zorgt er echt niet voor dat hij ineens beter gaat luisteren. Zeker als de huidige eigenaar de TS al op het hart heeft gedrukt dat ze permissie hebben het paard op zijn vingers te tikken, vind ik dat de TS goed gehandeld heeft, ookal gaat het om paard dat niet van hen is.[/quote]

Hierdoor is het gedrag, volgens eigenaar, bij dit paard ook ontstaan. Alles tolereren waardoor hij als het ware de baas werd. Hij kon bijvoorbeeld ook niet tegen sprays, dit hebben we getest door hem wat brokjes voor zijn neus te houden en kijken wat hij zou doen. Hij liet het sprayen toe, at zijn brokjes op en bleef alleen wat achterdochtig/op zijn hoede. Op het moment dat je met alles zegt ;"laat maar hij accepteerd het niet" of "laat maar want anders slaat hij" Lijkt me niet goed. Dit vond de eigenaar ook en heeft daarom met klem gevraagd meteen op te treden omdat hij anders zijn gedrag ook bij ons zo zou uiten. Hij heeft dit ook bij ons geprobeerd maar door adequaat te reageren, liet het paard al snel zn eigen 'ik' zien, een lief en vriendelijk paard waar volgens mij zeker iets mee te bereiken is, met rust, liefde, geduld en consequent zijn. En daarmee bedoel ik ook soms een tik, een schop of een schreeuw, maar bovenal een beloning voor het gedrag dat we willen zien. Daarom is de beslissing moeilijk. Hoe lang moet je zo adequaat optreden? Dat weet niemand.....

Bedankt voor je aardige reactie, vind het wel eens jammer als er zo kortzichtig gereageerd wordt. Niemand laat zich slaan, niet door eigen paard maar ook niet door andermans paard.

We hadden ook kunnen zeggen, we gaan niet naar dit paard kijken. Het was volgens ons BEIDEN echt een lieverd, en zijn blij dat we toch zijn gegaan.

Lotte29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:55

Joscaa schreef:
Lotte29 schreef:
1) ik had al gezegd dat mijn vriendin en ik bijna overal hetzelfde over denken, dus zo enthousiast als ik ben over dit paard is zij ook!
2) De eigenaar had ons juist verzocht zo op te treden zoals we nu hebben gedaan. Wij wisten wel degelijk wat het verleden van dit jonge/brutale paard was/is.

Beiden punten kon je terug lezen in mijn antwoorden.

Dan zou ik het gewoon gaan proberen, en je reactie o mijn reactie is wel iets té overdreven hoor.
Ik geef alleen maar mijn mening, hoef je niet meteen een topic over te starten hoor Koe
Van mij mag je Knipoog

Maar ik zou het gewoon gaan proberen dan, als jullie hem net zó leuk vinden Lachen

Misschien kunnen we van de andere topic nog iets leren, hoe handel je bij dreigend slaan, maar na de eerste reacties zie ik wel, dat iedereen wel eens een schop geeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:58

Ik heb zelf niet echt een idee.
Als je gewoon lol met je knol wilt hebben (je vriendin dan), zou ik hem op proef nemen.
Misschien heeft hij wel een nare herinnering aan die rijbak, misschien is hij onjuist ingereden etc.
Je zou hem opnieuw kunnen opvoeden, maar dit vergt veel tijd.
Als je zeker weet dat je vriendin genoeg rij ervaring/lef heeft om het dier te rijden, maar dan ook echt zonder dat ze zich laat overlopen, dan zou ik hem zeker op proef nemen, indien niet, zou ik nog nadenken.
Net wat ik zeg, misschien heeft hij een raar verleden, en is hij angstig voor de rijbak waar hij gereden wordt, en is hij bij jullie thuis heel rustig.
Dat zijn natuurlijk dingen die je niet uit een first impression kan uitmaken.
Maar ik zou zelf nog een keertje teruggaan, met hem langs de weg stappen, en als dat goed gaat, zeker doen, gewoon op proef nemen, dit betekend dat hij eigenlijk gewoon rustig is.
Verder, stappen aan de hand kan je aanleren, als je een zweepje in je hand neemt (ter verlenging van je hand), en hij komt dichterbij, kan je hem rustig een klein duwtje geven met de zweep.
En dat schoppen wat je deed, heel normaal, hij moet gewoon niet trappen (sorry voor de mensen die daar anders over denken)

Ik hoop dat je hier wat mee kan, en anders, ik hoor het wel via bericht, of gewoon hier in het topic !

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:24

Lezen is ook een kunst! Maar ik zou het paard kopen, als jullie er zo gek van zijn en eigenlijk de beslissing al hebben genomen.
Veel succes met het paardje!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:37

Laat een keer iets toe en volgende keer is het niet duidelijk als je wel trapt, lijkt mij dus slim dat je hem hebt afgestraft.

Ik zou het proberen. Mijn paard heeft zich 2 jaar lang gedragen als een doedelzak, soms gewoon niet luisteren en trappen en doen. Toen ze een keer iemand gebeten had heb ik direct gezegd, je hebt haar dus wel een enorme knal verkocht, toen werd er doodleuk nee gezegd...

Volgende dag probeerde ze mij te bijten, toen kreeg ze gelijk een voet in haar neus (was op dat moment echt t gene wat t dichtst bij was) en daarna heeft ze t nooit meer geprobeerd.

Groot gelijk hoor..

En nogmaals, voor de rest lijkt het me een leuk paard, ik zou erdoor heen prikken en het is een tijdje proberen...