Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
PERENBOOMPIE schreef:Er is verschil tussen op hol slaan en het bit vastpakken en er vandoor gaan,zal die echt geen 10minuten volhouden in een razend tempo,en wanneer die dan mindert in zijn vaart spoor hem dan maar aan en laat maar lopen dan is de lol er zo af,wanneer tie afgekoeld is pak je je werk weer op,is een paar keer en de lol is er dan wel vanaf,gewoon uitproberen.

PERENBOOMPIE schreef:Nee dat zeg ik dus dat hij dat geen 10 minuten volhoudt dus met andere woorden ik zal het even heel simpel voor jou vertalen anders snap je het waarschijnlijk nog niet,een paard dat met jou een loopje neemt door er een spelletje van te maken er vandoor te gaan door het bit vast te pakken en twee rondjes in galop door de bak gaat vliegen om te zien of de ruiter wel of niet onder de indruk is van hem of haar je het gewoon moet negeren,blijven zitten en dan denkt hij oke geen reactie wat vreemd dan ga ik me ook niet langer vermoeien en op dat moment laat jij zien dat je de leiding overneemt door te zeggen nee "maat' nu gaan we nog een extra rondje galopperen want jij bepaald dat niet.HEHE snappie??Of zijn we echt

PERENBOOMPIE schreef:Nee dat zeg ik dus dat hij dat geen 10 minuten volhoudt dus met andere woorden ik zal het even heel simpel voor jou vertalen anders snap je het waarschijnlijk nog niet,een paard dat met jou een loopje neemt door er een spelletje van te maken er vandoor te gaan door het bit vast te pakken en twee rondjes in galop door de bak gaat vliegen om te zien of de ruiter wel of niet onder de indruk is van hem of haar je het gewoon moet negeren,blijven zitten en dan denkt hij oke geen reactie wat vreemd dan ga ik me ook niet langer vermoeien en op dat moment laat jij zien dat je de leiding overneemt door te zeggen nee "maat' nu gaan we nog een extra rondje galopperen want jij bepaald dat niet.HEHE snappie??Of zijn we echt

en. runningkawa schreef:Super van je!
Dat noem ik altijd dressuur rijden in het bos
en dat helpt idd
Als ze het in de bak kennen, moeten ze het ook in het bos kennen.
Ze moeten alleen het knopje omzetten, bos is ook luisteren.
En je moet geduld hebben en dat is wat de meeste ruiters onbreekt

. elsie1 schreef:even over dat rolletjesbit. Ik had het al eens gelezen over die elektische schokjes die vrijkomen maw prikkelingen.
Ik gebruik ook zo'n bit maar ik denk nu toch niet dat het zo erg is dat de paard er niet goed op lopen want de mijne zijn er zeer goed op te lopen en ik ondervind erge prikkelingen die negatief geuit worden.
Het is toch zo als het een paard niet zint dat hij in verzet gaat, waarom gebeurd dit dan niet bij mijn paarden? Mijne ene paard hapt zelf al naar het bit als ik met het hoofdstel aankom....als het zo slecht zou zijn waarom wil hij deze in godsnaam dan toch nog aannemen.
Zou het niet kunnen dat het toch ergens heel erg overdreven wordt?
Waarom staat het niet vermeld ergens op een kaartje aan het bit als je deze gaat kopen, ik heb er hier in belgie nog nooit van hoort dat het zo slecht zou zijn?
Toch neem ik jullie reakties mee in mijn achterhoofd maar als ik zelf geen negatieve uitingen van mijn paarden zie naar het bit toe dan denk ik niet dat ik mij zorgen hoef te maken.....denk ik.