Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sizzle schreef:Dubbele longe is een super middel, maar met iemand erop en een groen paard vind ik dat een beetje griezelig. Zeker als hij dan misschien wil gaan draaien naar de persoon erachter, dat komt vrij vaak voor.
Waarom niet gewoon steeds een paar cm langer houden, tot je op den duur alleen bent. Zit je ook niet te zwaar? Vind hij het bit niet eng waardoor hij niet naar voren wil? Het laatste kan je verhelpen door hem eerst eens op de neus te rijden.
Zoek extra hulp!

poes schreef:Hoe gaat het nu met het paard van de TS?
pittig_ding schreef:Ik ben inderdaad nooit erg vaak hier te vinden.
Maar momenteel gaat het goed. We zijn een stap terug gegaan, en longeren haar nu 3x per week.
Dat gaat erg goed. Dit houden we nog zo'n maandje vol en proberen het dan opnieuw.
pittig_ding schreef:Momenteel ben ik bezig om mijn 3-jarige ruin in te rijden. Dit doe ik samen met mijn instructrice die mij ook begeleid bij het rijden met mijn andere paard.
Nu lopen we echter tegen het volgende probleem aan.
Tijdens het longeren met zadel en dergelijke gaat het allemaal erg goed. Hij is goed voorwaarts en reageert erg goed op mijn stem. Het probleem doet zich voor op het moment dat er dus iemand in het zadel gaat zitten. Hij blijft dan gewoon stil staan, en gaat niet voor of achteruit.
Op het moment dat er iemand naast gaat lopen, doet hij het dus super goed. Dan loopt hij netjes met je mee, maar op het moment dat degene dus in de longeercirkel gaat staan, stopt ook hij met lopen en verzet geen stap meer.
Het is natuurlijk niet de bedoeling om altijd naast hem te blijven lopen en hij moet op een gegeven moment toch echt zelf gaan lopen.
Op de zweep reageerd hij dus pertinent niet. We kunnen slaan wat we willen, het doet hem echt niets. 1x is hij zo hard geslagen, harden is bijna onmogelijk, maar zelfs dat deed hem niets. Was voor mij een reden om niet verder te gaan, het werd naar mijn idee te hard en het was dus geen oplossing.
Wie weet wat ik moet doen om dit op te lossen!?