Achterover zitten of staan in de beugels bij bokken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jooorie

Re: Achterover zitten of staan in de beugels bij bokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:47

Eigenlijk bokt mijn pony niet zo vaak.

snelleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:06

Alles leuk en aardig maar als een paard pony echt bokt dan zit er maar 1 ding op, staan in de beugels en hopen dat je niet alsnog een tik tegen je billen krijgt.
Ik heb het natuurlijk niet over het 1e de beste bokje want je moet het ze niet te makkelijk maken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 03:18

Mijn voorkeur gaat wel degelijk uit naar staan in de beugels. Maar de laatste bokpartij van mijn jonge merrie had ik weinig te willen dan te zitten. Ze sprong namelijk eerst 5 meter opzij (zodat je er lekker naast gaat zitten) om vervolgens een bokpartij weg te geven. Ik was mijn beugels kwijt en kon dus alleen nog maar gaan zitten en hopen dat ik het uit zou zitten Haha! De manier waarop ik haar tot stilstand gekregen heb verdiende geen schoonheidsprijs, net als het uitzitten niet Bloos maar goed ik ben wel blijven zitten en wat kon dat beest na die tijd lopen Whoosh!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 09:58

weet ik niet Dromen ]voor ik het weet is het sl gestopt of lig ik er naast Bloos

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 13:49

MISTRAL94 schreef:
Mijn voorkeur gaat wel degelijk uit naar staan in de beugels. Maar de laatste bokpartij van mijn jonge merrie had ik weinig te willen dan te zitten. Ze sprong namelijk eerst 5 meter opzij (zodat je er lekker naast gaat zitten) om vervolgens een bokpartij weg te geven. Ik was mijn beugels kwijt en kon dus alleen nog maar gaan zitten en hopen dat ik het uit zou zitten Haha! De manier waarop ik haar tot stilstand gekregen heb verdiende geen schoonheidsprijs, net als het uitzitten niet Bloos maar goed ik ben wel blijven zitten en wat kon dat beest na die tijd lopen Whoosh!

Duivel Clown

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:35

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 28-03-22 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:38

Japke_Z schreef:
Kont in het zadel, ontspannen en altijd blijven lachen Haha! (...)

Ha, dat moet ik juist niet doen! Ik moest de laatste keer zo vreselijk lachen toen mijn paard flink ging bokken, dat ik veel en veel te laat was met voorwaarts rijden en daardoor zonder pardon in het zand belandde. Vork

Dat had ook niets meer te maken met zitten of staan in de beugels, maar meer in een slappe lach over de hals van je paard hangen.
Bij deze; dat raad ik jullie NIET aan. Haha!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:39

De ene keer krijg ik nog net de kans om te gaan staan, de andere keer ben ik net te laat en merk ik er meer van dan wanneer ik zou gaan staan Knipoog

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 00:01

Ik ga altijd diep zitten en rijd mijn pony goed voorwaarts. Staan in de beugels lijkt me niet zo bevordelijk voor je kont en voor de rug van het paard als je toch met een bonk terug komt in het zadel. En als je zit voel je denk ik de aankomende bewegingen wat beter aan Vork

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 00:04

ik ga ook altijd diep zitten en rijd het paardje goed voorwaarts

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 00:04

ik heb de neiging te gaan staan, maar moet noujuist blijven zitten, anders blijft ze bezig.

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 00:05

ik blijf altijd goed zitten maar is denk ik eigen keus wat je het makkelijkst vind

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 00:07

ik merk het meestal niet eens als er een paard okt (is dat heel erg?)

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 00:07

Het is verschillend.
Bij sommige paarden kun je makkelijk door blijven zitten en met de beweging mee gaan terwijl je er ook tussen hebt waarbij het handiger is om te gaan staan.
Het ligt natuurlijk ook aan de kunde en mogelijkheid van de ruiter (klappen opvangen met de rug).

SnakeVariant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 01:19

Ik blijf meestal zitten. Maar het is inderdaad maar net wat je prettig vind. Als je staat loop je wel het risico dat je een klap in je gezicht krijgt van het hoofd van het paard als hij na het bokken zijn hoofd omhoog gooit.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 01:23

Het verschilt bij mij, bij een klein bokje blijf ik zitten, als ze echter meedere bokken achter elkaar gaat doen dan ga ik staan.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 01:26

bij mijn huidige paard ga ik zo diep mogelijk zitten, achterover en benen iets naar voren. Maar dat is ook een vieze bokker (als hij een keer bokt, niet zo vaak) rug bol, vier benen tegelijk en voordat ie alweer aan de grond staat gaan de achterste benen alweer omhoog. En zijn hoofd? die vliegt dan overal heen, omlaag, omhoog, links, rechts, maakt niet uit. Als ik bij hem in de beugels ga staan, kan ik net zo goed meteen springen, want dan knal ik er geheid af.

Ik heb vroeger een tijdje op een newforest gereden voor iemand, die ging eerst gieren voordat er een rodeo aankwam, daar ging ik wel bij in de beugels staan, dan merkte ik er weinig van, en hij werd chago omdat ik op hem bleef en stopte dan maar weer Clown Zitten was bij die een ramp tijdens zijn rodeorondje!

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 01:27

aslan schreef:
ik merk het meestal niet eens als er een paard okt (is dat heel erg?)

Misschien heb je dan nog nooit meegemaakt dat een paard echt bokt? Want dat merk je dus écht wel, of er is iets mis met je Tong uitsteken
Verder blijf ik zelf meestal achterover zitten met mn kont in het zadel, ik ben van mening dat dat de beste oplossing is mits je last van je rug of dergelijke hebt.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:27

nou ik hoor meestal achteraf dat een paard gebokt heb een keer met longeren was een paard alleen maar aan het bokken, maar dat hoorde ik ook pas achteraf. Dus er is vast wat mis met me!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:27

ik weet niet wat ik doe maar in ieder gaval heel erg m'n knieën klemmen Lachen

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:49

VeerenAshley schreef:
En wat doen jullie met een paard dat eerst van voor omhoogkomt, vervolgens de kont de lucht in gooit en daarna van die rodeobokken met bolle rug geeft?
(Ik zelf doe in ieder geval niet het goede, zoals ik helaas een aantal keren heb mogen ondervinden Clown )

oke hier nog een toevoeging voor het bovenstaande probleem,
Zelfde probleem maar paard draait ondertussen ook nog, wat doen jullie dan??

Yritja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:40

Mij is geleerd achterover gaan zitten en kijken of je het hoofd omhoog krijgt. Helaas vlieg ik er met hoge bokken snel af, ze weten het moment uit te zoeken als ik even met iets bezig ben ofzo en boem daar lig ik Tong uitsteken

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:42

lekker ben je ermee!! ben er nog geen een keer afgevallen met het bokken maar ja ik voel het ook niet echt :S (zoals in mijn vorige berichtje: ik spoor niet helemaal!)

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:42

lekker ben je ermee!! ben er nog geen een keer afgevallen met het bokken maar ja ik voel het ook niet echt :S (zoals in mijn vorige berichtje: ik spoor niet helemaal!)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:14

mijn paard rent weg.. als ze schrikt en gaat rodeo bokken en ik moet zegen niemand zit dat uit dus ik spring er wel gewoon vanaf.. Boos! en heb alles al geprobeert