Paard steigerd boven mij is echt gericht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickynicole

Re: Paard steigerd boven mij is echt gericht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 14:29

ik heb veel ervaring met dominante paarden en achstige paarden. Beiden laten hetzelfde gedrag zien maar gekeken naar details toch net anders. Misschien is het paard onzeker doordat je een verkeerd signaal afgeeft vanaf de grond. Ik lees namelijk dat je paard het alleen doet als jij op de grond staat of iemand anders in zijn buurt op de grond aanwezig is. Probeer dus eerst uit te vinden wat je zelf anders bent gaan doen, maar zeker niet opgeven. bedank je dan dat het paard bij de slacht zal eindigen en hij afhankelijk is van jou. Mits het te gevaarlijk wordt neem dan een beslissingen. Halfwerk is niet meer mogelijk als je in deze fase bent.

Jooorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:00

Dit is erg vervelend. Ik denk toch dat het beestje ergens pijn heeft.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 18:01

Hij ziet mij als een speel kameraad, en ik ga nu de bak in met een klein zweepje.Ik ga hem dan longeren en op het moment dat hij mij wil belagen dan laat ik duidelijk dat zweepje zien.Dat werkt goed, en ik kan hem nu longeren zonder dat ik hem op mijn nek krijg.

snelleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:13

sammie_44 schreef:
Ik denk dat jullie zeer veel begeleiding moeten zullen krijgen bij het omgaan van dit paard of gewoon een rustig paard kopen die niet erg dominant is.
Het is gewoon een dominantieprobleem die jullie niet afstraffen en het paard dus bij wint en wat zeer gevaarlijk voor jullie kan gaan worden wanneer jullie hem niet even heeel goed op zijn plaats weer zetten..

Hier zou wel eens het punt gemaakt kunnen zijn. Je moet er in dat geval korte metten mee maken maar doe dat dan zonder dat dochter er op zit. Als hij wil steigeren moet razendsnel zijn en hem een keer tegen zijn buik tikken daar is hij erg kwetsbaar het hoefd ook niet hard te gebeuren. Hij moet gewoon even weten dat je hem kunt "hebben". Of zet er een keer een ruiter op die van wanten weet( op een positieve manier bedoeld) ik bedoel niet eentje die hem even morus leert maar gewoon is meer lef heeft en adequaat optreedt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:08

Je dochter op dit paard laten rijden als ze al bang is lijkt me geen goed idee.

Mits het paard geen pijn heeft of niet bang is zou ik hem eens gigantisch op zn flikker geven. Mijn pony dacht toen ik haar pas had en wilde longeren mij aan te kunnen vallen bij het longeren, toen ik dat op een dag zo beu was heb ik een rijzweep gepakt (geen longeerzweep) en toen ze op me af kwam heb ik haar letterlijk van me af geslagen.

Klinkt heel zielig en dat is het eigenlijk ook wel, maar ze was zó dominant en gewoon levensgevaarlijk. Dit heb ik 1 keer gedaan en ze heeft dat geintje nooit meer uitgehaald.
Of het kwam door mijn houding die ik daarna heb aangenomen of dat ze zo onder de indruk was ik weet het niet, maar het was over.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:13

Eerst zou ik gaan kijken als er niets medisch aan de hand is, daarnaast je paard altijd straffen voor iets wat hij niet mag. Dus zorg gelijk dat er iemand op zit die dit wel kan. Misschien kan je iemand een eindje laten rijden om dit er uit te krijgen. Gericht stijgeren wilt naar mijn idee zeggen dat je paard niet meer weet wie de baas is, en geen respect meer heeft; dus doet hij dit en je weet zeker dat er niets medisch aan de hand is,dat het niet door jaloezie of wat dan ook komt;Straffen! Lachen Veel succes.

zevenster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:48

Ik snap niet waarom je zo angstvallig het probleem in het voer zoekt. Dat hij misschien te veel krachtvoer heeft gehad en daardoor overtollige energie heeft, kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dat slobber verhaal, ik geloof het gewoon niet.

Waarom wil je niet dat iemand je van buitenaf helpt? Je kunt beter je paard nu goed en deskundig op laten voeden, zodat je de rest van zijn leven plezier aan hem kan beleven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 13:48

Het kwam door het voer zoals ik zelf al dacht,als ik zelf een idee heb zit ik altijd voor 99% goed.Maar had nog nooit gehoord dat slobber zo,n reactie kan veroorzaken,en heb nu van meerdere mensen gehoord dat dat kan.Ik heb een foto laten readen, en daar kwam ook uit dat het van de slobber was.Dus hij krijgt dat niet meer,ik hou het gewoon bij basis brok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:29

Een paard dat gericht stijgert omdat hij slobber krijgt? Waarom deed hij dat dan, of heeft hij dat weer niet gezegd in de reading? Heb je trouwens zelf de foto niet geread.. (of gewoon gepraat met je paard) ik dacht dat je dat kon?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:34

Dat slobberverhaal lijkt mij regelrechte onzin. Ik kan me ook goed herinneren dat je dit probleem al vaker hebt gehad en toen voerde je toch ook geen slobber?

Lijkt mij een duidelijk dominantieprobleem. Je zegt zelf al dat je na het steigeren hem op stal hebt gezet, en na het steigeren aan de longeerlijn ben je ook gestopt. Je hebt het dier volgens mij geleerd dat wanneer hij zo in opstand komt dat er niet gewerkt hoeft te worden..

Ik zou dit niet aan het voer wijten, maar het probleem bij jezelf gaan zoeken en hulp inschakelen voordat er ongelukken gebeuren Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-02-07 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:35

Volgens mij waren er toch in het verleden ook dominatieproblemen met je schimmel Marleen? Hij heeft toen toch ook problemen gegeven toen je nog bij de ronde stond? Toen dacht je dat het door aardstralen kwam.

Ik zou als ik jou was toch aan de gang gaan om op de grond de baas te worden over je paard. Usar is een dominant, redelijk jong paard en kennelijk moet je de verhoudingen met hem rechtzetten. Dat kan helemaal niemand voor je doen.

Slobber wat een superdominant paard veroorzaakt? Lijkt me een supersterk verhaal! Dan moet daar een flinke bups haver in zitten lijkt me!

Sterkte ermee in ieder geval!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:38

Tallie_Ho, zo te zien dachten wij er op de minute na precies hetzelfde over Haha!

Markvniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:39

Hoi Marleen,

Ik zit hier nu een paar jaar op bokt en lees alleen maar probleem verhalen van jou en je paard Usar. Nu verschuil je je weer achter slobber! Wordt het niet gewoon is tijd dat je iemand zoekt die een paard kan africhten! Durf is toe te geven dat je het beestje niet aan kan en je niet weet wat je er mee moet! Al die vagen idee, plannen enzv kom je nergens mee! ZIe de waarheid is onder ogen, ga is in een echte wereld leven! Jou gaat het in ieder geval nooit lukken om hier een goed rijdier van te maken dat is mij wel duidelijk!

Succes er mee!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:46

Cayenne schreef:
Tallie_Ho, zo te zien dachten wij er op de minute na precies hetzelfde over Haha!

Ik ken Marleen toevallig van een paar jaar terug, er zijn aardig wat mensen geweest in haar omgeving die er echt hun hart voor vasthielden wat er zou gaan gebeuren met haar en haar paard. Het is geen persoonlijke vete of wat dan ook, ik vind Marleen een aardig mens. Maar ik vind wel dat ze er wat aan moet doen met dit paard, hoe langer je wacht, hoe erger de problemen zullen worden.

Dus, Marleen, ik zit hier niet om jou af te zeiken, ik hoop juist dat je ogen opengaan van wat hier allemaal word geschreven. Zoek hulp! Ga boeken lezen, cursussen volgen, maar ga niet op je kont zitten en wachten tot het over gaat, dat gaat namelijk niet gebeuren! Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:54

Dat was mij inderdaad ook al een beetje opgevallen, maar ik dacht ik hou me er buiten Bloos

Vooral omdat hier ook een kind in gevaar wordt gebracht zou ik mijn hart vasthouden en professionele begeleiding zoeken!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 16:37

Die problemen zijn er inderdaad vaker geweest en dat was iedere keer nadat hij eiwit rijk voer kreeg,dat kreeg hij bij de Ronde ook.Daar was geen normale bak en naar buiten kon hij toen nog niet, dus ja logisch dat een paard dan druk wordt en ook nog eens met het verkeerde voer.Zodra hij op de wei staat en geen voer meer krijgt gaat het goed,hij staat al bijna een jaar nagenoeg stil.Met lessen gaat het goed, en hij is super braaf onder het zadel.Als hij goed in zijn vel zit is er niks aan de hand,maar zolang ik hem heb heeft hij iedere keer weer wat. Daar reageerd hij ook op,en dan ben ik iedere keer de pineut.En iemand er bij halen heeft geen zin,daar is hij te braaf voor.Hij moet alleen weten wie de baas is, en dat merkt hij regelmatig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 16:40

Dat steigeren dat is willen spelen met degene die hem wil longeren, daar zijn we ook achter gekomen.Hij gewoon nog erg speels, en dat mag als je 5 jaar bent.Ik heb een mishandeld veulen groot gebracht en afgericht dus vertel mij niet hoe je een probleem op lost.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:44

marleen_usar schreef:
dus vertel mij niet hoe je een probleem op lost.

Waarom open je dan een topic hier Nors opkijken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 16:53

Dat begin ik mezelf ook af te vragen, maar hoeveel mensen vragen er op bokt geen raad terwijl de v.a al onder weg is? Je hoopt altijd dat je er iets wijzer van wordt,of dat iemand het zelfde heeft mee gemaakt? Sommige mensen begrijpen het pas als ze hetzelfde hebben meegemaakt, ze willen wel reageren maar weten er te weinig van af.Dat een paard druk kan worden van te veel eiwitten hebben ze nog nooit van gehoord, tot dat ze het zelf mee maken dan bestaat het oppeens wel.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:56

Sorry, maar dat ie zo onhandelbaar wordt van een beetje slobber is gewoon kinkklare onzin! Tuurlijk kan een dier wat energiek worden van het voer dat 'ie krijgt, maar 'onhandelbaar', nee .

Face it, je hebt gewoon een groot probleem met dat paard en tot je eerlijk gaat worden tegenover jezelf, stopt met smoesjes verzinnen en het echte probleem onder ogen komt kun je geen oplossing verzinnen, laat staan het ook daadwerkelijk oplossen.

Succes ermee!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 16:59

Onhandelbaar is hij niet, dat maken jullie er van.Hij kwam op me af tijdens het longeren, als dat al onhandelbaar is? Wel leuk dat mensen dat kunnen zien vanuit hun stoel achter de pc.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 17:02

Vind het wel grappig eigenlijk dat sommige mensen er van alles bij gaan verzinnen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:03

Het is in ieder geval wél onacceptabel gedrag, de paarden waar ik mee omga zouden dat niet in hun kop, pardon, hoofd halen hoor want die weten precies waar ze staan qua rang ten opzichte van mij Knipoog ! Is hij energiek van het voer zal hij hoogstens wat rare sprongen maken aan de lijn en een sprint trekken, ze gaan jou niet 'aanvallen' van een beetje teveel energie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 17:04

Dat is net als in een dorp er wordt gezegd dat je ruzie hebt met je man, en een week later zeggen dat je gaat scheiden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:05

marleen_usar schreef:
Dat steigeren dat is willen spelen met degene die hem wil longeren, daar zijn we ook achter gekomen.Hij gewoon nog erg speels, en dat mag als je 5 jaar bent.Ik heb een mishandeld veulen groot gebracht en afgericht dus vertel mij niet hoe je een probleem op lost.

Hij mag spelen ja, maar dit gedrag keur jij goed omdat het speelgedrag is??

En nogmaals jij geeft zelf aan dat je hem daarna steeds op stal zet. Dat is dus echt geen slimme zet. Doorzetten en hem laten werken is wat je dan moet doen, en niet het dier als beloning op stal zetten