Help!!!! Fries doet niks meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Help!!!! Fries doet niks meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:36

Als hij/zij opgeleid is door Emiel Voest dan moet het wel een goeie zijn. Ik ken zelf ook iemand die bij Emiel Voest heeft geleerd en Man!, wat heeft die een verstand van paarden! Succes, en ik hoop dat er wat uit komt waar jullie wat aan hebben en aan kunnen werken!!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 13:52

dank je! Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat de oorzaak eruit moet komen bij haar. Ben verschrikkelijk benieuwd!

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:46

laat het me even weten als het heeft geholpen. en over at er aan gedaan is.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 15:28

ik hou jullie allemaal op de hoogte via deze topic!

Dimra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:07

Ja idd!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 15:57

heej allemaal. vanwege slechte weer van deze ochtend is het ritje naar NH'er niet door gegaan. de nieuwe afspraak staat gepland op volgende week. Erg jammer, maar t weer zat niet mee.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:47

dit klinkt misschien raar maar hoeveel voer krijgt het beestje ?? heb zelf namelijk fries , weet misschien waar het aan ligt..

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:54

Haver niet doen ! Meer krachtvoer ook niet ! het zijn geen wpner's ! friezen moeten sober gevoerd worden hooguit 3/4 brok voor een fries, maar veel ruwvoer e.v.t. summerfit koeken (werken zeer goed bij mij !!!) bijvoeren, van meer brok vertragen ze alleen, van haver kunnen ze doodgaan. (eiwitvergiftiging)

Bij mij werkt het uitstekend Haha!

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:04

ik blijf dit ook even volgen, ik ben niet bekend met dit gedrag onder het zadel. het klinkt niet als een respectloos paard, paarden willen van nature uit graag voor je werken. ik ben heel benieuwd naar het probleem.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 10:37

Het paard is wakker genoeg en krijgt absoluut genoeg voer, zowel kuil als brok. Gisteren ging het meisje weer op de Fries rijden en heb ik nu eens goed naar de rug gekeken onder het rijden en ik heb het idee dat t paard de rug inelkaar drukt zodra ze wordt aangespoord. Een rugprobleem zou het dus ook kunnen zijn. Maar komende zaterdag weten we het zeker, als er tenminste geen storm weer wordt voorspeld waardoor we de weg niet op kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:17

Emilion1985 schreef:
Maar komende zaterdag weten we het zeker, als er tenminste geen storm weer wordt voorspeld waardoor we de weg niet op kunnen

En, hoe is het gegaan? Ben erg benieuwd!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:01

Voor de kar loopt het paard super, buitenritten ook, dan lijkt me de oorzaak niet medisch.
Paard is duidelijk niet aan de hulpen en een goede dressuurinstructie zal dan minstens zoveel kunnen doen dan een "paardenfluisteraar".

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:18

en gelukkig hoeft het een het ander niet uit te sluiten Lachen

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:21

ziekte enzo kan het dus blijkbaar niet zijn, omdat hij wel actief buiten is,,
Misschien toch afwisselen,,
- grond werk
- samen rijden
- springen
- buitenrijden

Misschien dat ze een week planner maakt,
Elke dag iets anders...

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 09:34

ik kan weinig zeggen want daar moet je het paard voor zien lopen. Je kunt wel proberen , als je zeker weet dat het paard geen pijn heeft, hem aan de longeer lijn doen en dat meisje erop. Zij drijft aan met álleen haar kuit, geeft hij dan geen reactie, kom jij in met de longeerzweep. Ik vind dat een paard moet luisteren naar je kuit, en een spoortje is voor extra reactie! probeer het probleem op te lossen zonder sporen, anders is het paard er al aangewend en voelt het niet eens meer. Hij is dan afgestompt door die spoor. Dus mijn tip is oplossen zónder sporen en dan aan de longeerlijn. Máár... dat alleen als je zeker weet dat het paard geen pijn heeft.

Ga anders even over zijn ruggengraat met je vingers en beetje 'hard' drukken, als het paard indeukt zegt dat genoeg Knipoog

succes nog

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 10:52

en hoe is het gegaan een zaterdag bij de "paardenfluisteraar"?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 14:45

jaaaaa, we zijn achter het probleem. Het probleem is dat het paard te weinig over zijn rug loopt, dus te weinig z'n rug gebruikt en erg moeite heeft met stelling. Paard is zo onzeker in wendingen, dat ze niet meer wil lopen. het paard gaat nu voor een weekje naar Corine toe waar ze volop aan de slag zal gaan met stelling en buiging. Daarna worden meisje en paard begeleidt door haar. Eindelijk een oplossing voor het probleem dus!! Haha!

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:37

Je kan ook eerst een kwartiertje in de bak dressuurmatig rijden en daarna een buitenrit maken. En dat die Fries misschien de volgende keer denk hé ik ga m'n best doen want we gaan straks weer een buitenritje maken. Natuurlijk hoef je niet elke keer eerst een kwartiertje in de bak en daarna een buitenritje maken maar je zou het wel eens kunnen proberen!

veel succ6!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 22:41

ze maken heel vaak buitenritten, maar dat heeft geen positief resultaat voor wat betreft het rijden in de bak. Ze gaan nu werken onder begeleiding aan haar ruggebruik onder het zadel. Hoop dat het snel verbeterd.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 14:20

De Fries staat nu een week in training bij Corine met een opmerkelijk resultaat! Het is nu al een compleet ander paard. Omdat het paard uit zichzelf een soort van banaanhouding heeft in z'n lichaam, vind ie het moeilijk recht te richten. En dat maakt m dus onzeker, maar nu na amper 2 dagen in training bij haar is het resultaat er al naar!

Jooorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:48

Misschien is je paard niet zo fit. Geef hem eens wat voer met haver erin. Het geeft je pony veel engerie.

snelleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:21

Emilion1985 schreef:
Meisje bij ons op stal heeft een Fries die echt niet meer normaal te rijden is. Ze reageert nauwelijks op sporen en zweep.
Heb dat meisje vandaag begeleid en veel overgangen laten rijden, maar dat is het punt ook niet zag ik. Om te blíjven draven of galopperen, dat is het punt. Waar kan dit aan liggen? Ze put het paard niet uit, overvraagt het dier niet, maar het paard wil gewoon zijn eigen tempo bepalen.
Meisje wordt er aardig moedeloos van en dat kan ik goed begrijpen. Ik weet ook niet meer hoe ik haar kan helpen.
Wat zou er aan de hand zijn??
Gebrek aan respect lijkt me sowieso. Misschien join-up? Anders weet ik het ook écht niet meer..
HELP!!

Er zijn paarden die gewoon lui zijn. Hoe loopt hij buiten misschien vindt hij er gewoon helemaal niets aan en verveelt hij zich stierlijk. Is hij ook zo "lui" als er een "echte" ruiter op zit en neemt hij haar misschien simpelweg in het ootje.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 09:32

ehm..misschien hebben jullie niet gelezen dat de oplossing ik hierboven al heb neergezet? en dat t nu super gaat met t paard?

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 09:33

misschien helpt longeren met dubbele longe touwen?
Moeilijk zeg Nagelbijten / Gniffelen
Als distel dat zou doen zou hopeloos worden Nagelbijten / Gniffelen
Of gauw iemand inschakelen!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 09:39

Stemgeluiden gaan gebruiken,sporen af,zweep weg;En overgangen rijden. Zo moet je paard wel aan het been komen. Doet je fries het even goed: Belonen en een andere overgang doen.

Maar aangezien er al een oplossing is gevonden.. zeg ik dit voor de training. Ik zou echt niet meer gaan trainen met sporen etc. Zorg dat ze eerst goed aan het been is/Blijft Lachen Op wedstrijd kunnen de sporen alsnog aangedaan worden..