Te diep of niet? (foto)

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannii
Berichten: 543
Geregistreerd: 08-09-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:46

het hoogste punt moet bij je paard tussen zijn 2 oren zijn .

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:08

@cindysponys,lees jij nog weleens het topic dat je gestart hebt? Ik wil nu onderhand weleens weten hoe oud jouw pony is en hoelang ie onder het zadel is en wat je instructrice zegt....

cindy69
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Gouda

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:23

als je paard te diep loopt is de kans groot dat je paard uit elkaar valt (de achterbenen niet mer onder je paard maar erachter) en dat je je impuls kwijt raakt (voorwaards) of hij gaat hangen in de teugels.
maar als je je instructrice dit soort dingen niet kunt vragen word het dan geen tijd voor een andere instructrice.
succes

LynnGiirl

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Zwolle

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 00:30

Ik noem dit niet te diep ofzo .
Meer instappen met lange teugel.
Noujaa zo ziet het er uit.
Ik vind het pas echt aan de teugel als hij wat meer is opgericht.
Maar dat is mijn mening hea Knipoog!

xLiieSz
Berichten: 27
Geregistreerd: 06-12-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:47

Ik vind dit niet te diep.
Hangt er vanaf wat je doet.
Loopt hij altijd zo of loopt hij zo als je hem laat inbuigen??

doemaarwat

Berichten: 511
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: hoogeveen

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:49

Te diep hoor echt waar !

xLiieSz
Berichten: 27
Geregistreerd: 06-12-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:51

doemaarwat schreef:
Te diep hoor echt waar !



Hoe kan je dat weten??
Je weet niet wat ze deed..

XxXchaXxX

Berichten: 573
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Oostvoorne

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:52

Te diep, maar licht er aan wat voor oefening je aan het doen was. Maar met wat voor bit rij jij ,want dit is geloof niet een normaal trensje ..

2Morrow
Berichten: 1469
Geregistreerd: 16-05-04

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:00

nou te diep is het niet . je hebt de teugels te lang waardoor het paard zijn nek lang maakt en daardoor lijkt het diep maar hij loopt gewoon aan de lange teugel maar wel netjes nageefelijk

doemaarwat

Berichten: 511
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: hoogeveen

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:08

Nee maar als je dit met dresuurwedstrijd zou doen zou het niet mogen teminste dat mochten wij niet!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:31

Sannii schreef:
het hoogste punt moet bij je paard tussen zijn 2 oren zijn .

Nee bij zijn tweede of derde nekwervel oid. En dat is alleen weggelegd voor paarden die al dusdanig ver in de opleiding zijn dat ze zich zo op kunnen richten zonder daarbij ruggebruik te verliezen.

Roos_s

Berichten: 3500
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: A'hoek

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:42

gwen1222 schreef:
nou te diep is het niet . je hebt de teugels te lang waardoor het paard zijn nek lang maakt en daardoor lijkt het diep maar hij loopt gewoon aan de lange teugel maar wel netjes nageefelijk


nou is miss wel nageefelijk, maar wel te diep... zo werkt t paard totaal niet en dit wil men ook idd niet graag tijdens een proef zien,... tenminste dat mag ik hopen!

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 20:50

Neee, zo diep loopt hij niet altijd. Ik wilde meer een discussie over waarom dit volgens veel mensen te diep is, dus wat de voor/ nadelen van (te) diep zijn. Behalve dat het er mooier of minder mooi uitziet.


Deze pony heeft zijn vroegere leven bosritten gelopen. Hij is verkocht aan de huidige eigenaren, die op hem gereden hebben totdat het niet meer ging omdat hij onderweg omdraaide. Hij heeft ongeveer 1.5 jaar zich vooral rond staan eten, maar in het laatste halfjaar is het voor de kar lopen ook opgebouwd.

Ik ben hier terecht gekomen nadat het andere paard dat ik reed verhuisd is naar die mensen op stal. Dat is ongeveer een paar maanden geleden.

Mijn instructrice wil ik absoluut niet kwijt, geweldige instructrice! Een wereld ging voor me open toen ik bij haar ging lessen. Deze instructrice vind het belangrijk dat ik m'n paard niet vraag van voor, als ik hem wil vragen mag dat alleen met m'n zit. Verder is het erg belangrijk dat het paard over de rug loopt. Met dit paard heb ik nog niet serieus getraind, alleen buitengereden. Deze onderlinge wedstrijd was om te kijken hoe hij het in een binnenbak zou doen. Verder was het ook leuk dat ik gejureerd werd zodat we daar weer verder op kunnen bouwen.

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 20:51

XxXchaXxX schreef:
Te diep, maar licht er aan wat voor oefening je aan het doen was. Maar met wat voor bit rij jij ,want dit is geloof niet een normaal trensje ..


Klopt, ik rijdt met een pelham.

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 20:52

maikeltje schreef:
@cindysponys,lees jij nog weleens het topic dat je gestart hebt? Ik wil nu onderhand weleens weten hoe oud jouw pony is en hoelang ie onder het zadel is en wat je instructrice zegt....

Ik was dit hele topic vergeten, wist niet dat er nog in gereageerd werd.

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:06

das wel heel handig!
Als je bij mij in de les zou zitten,zou ik na het loswerken zeggen ;,,Kom, pak hem eens meer op en rij eens wat meer voorwaarts''.Want als je van voren meer druk geeft ,moet je wel je benen erbij houden.
Ik zou die onderste teugel ,maar eens vergeten en meer op de bovenste teugel rijden.Ik denk,dat je pony dan al een stuk hoger gaat lopen.Want met een pelham, kan je ze zo diep en laag krijgen als je maar wil.
Ga eens op een trens proberen te rijden.

Darts_Horses
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-12-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:52

Als je hem de hals aan het laten strekken bent is het goed anders zou ik hem ietwat meer hoger rijden

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:45

keshia schreef:
is dit nu serieus?? als jij jou paard altijd zo rijd lijkt het alsof je continu het paard de hals laat strekken.. ik vind een ietswat hogere oprichting mooier.. groetjes keshia..


Mooier is niet altijd beter!

Mijn paarden lopen in training allemaal ongeveer zo diep, afhankelijk van wat ik op dat moment van ze vraag.

Van een foto is natuurlijk moeilijk beoordelen maar je ziet wel dat hij niet echt onder de massa loopt. Dat wilt zeggen dat zijn achterbenen verder achter de loodlijn heupgewricht tot grond beweegt ipv onder zijn lichaam. Dan duwt hij zijn kracht als het ware naar achter ipv naar voren waardoor hij zijn gewicht op de voorhand drukt. Als je dat nog kunt verbeteren door meer met het gevoel te rijden dat hij voor jou uit beweegt en een sneller achterbeen krijgt dan heb ik echt niks op deze hoofd- halshouding aan te merken. Met oprichting kom je overigens meestal dezelfde problemen tegen.

De problemen komen uit de achterhand niet uit de hals!

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 21:16

gootje12 schreef:
das wel heel handig!
Als je bij mij in de les zou zitten,zou ik na het loswerken zeggen ;,,Kom, pak hem eens meer op en rij eens wat meer voorwaarts''.Want als je van voren meer druk geeft ,moet je wel je benen erbij houden.
Ik zou die onderste teugel ,maar eens vergeten en meer op de bovenste teugel rijden.Ik denk,dat je pony dan al een stuk hoger gaat lopen.Want met een pelham, kan je ze zo diep en laag krijgen als je maar wil.
Ga eens op een trens proberen te rijden.


Dat ik wegens omstandigheden met pelham reed is denk ik wel duidelijk. Nu rijdt ik trouwens zonder enige druk van voren en zonder bit, de stang gaat er pas weer in als ik op zo'n niveau ben dat ik hem genoeg kan laten verzamelen.

Solvej, bedankt voor jouw reactie. Hij loopt trouwens wel met voldoende impuls, maar de achterhand mag er idd nog wat meer onder.

Mnon_Spetter

Berichten: 673
Geregistreerd: 17-12-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:17

Jha idd. Lijkt net als je halsstrekt. Te diep is mijn mening.

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:18

Het lijkt net of je continu de hals laat strekken..
Dat is te diep ja.. Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:40

Voor al die mensen hier die het te diep vinden. In de ring is dit idd te diep. Maar trainen jullie dan allemaal constant in oprichting zoals het in 'het boekje' staat?

Roos_s

Berichten: 3500
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: A'hoek

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:43

nee tuurlijk niet, maar dit is geen training.... een wedstrijd, en ik geloof niet dat dit de goede wedstrijdhouding is... tenminste buiten het halsstrekken om...

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:10

Het lijkt inderdaad meer op halsstrekken dan normaal aan de teugel rijden. Als dit geen halsstrekken is dan zou ik hem maar wat meer oprichten.. en de teugels wat korter.

XxXchaXxX

Berichten: 573
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Oostvoorne

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:59

cindysponys schreef:
XxXchaXxX schreef:
Te diep, maar licht er aan wat voor oefening je aan het doen was. Maar met wat voor bit rij jij ,want dit is geloof niet een normaal trensje ..


Klopt, ik rijdt met een pelham.


waarom met een pelham heb er niks op tegen hoor
ik rijd daar alleen met buitenritten mee...