kleine ruiters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Re: kleine ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:14

Welshcobfan schreef:
ja Lachen omdat jij wat steviger gebouwd bent (niet aanvallend bedoeld Lachen ) lijkt het wel. Ik weeg met een beetje geluk 50 kilo en heb een erg lichte botstructuur, dus dan word je alleen maar kleiner op een groot paard .

Haha, wel grappig, dat had ik namelijk wel verwacht (ondanks dat je eerder zie dat een kleine ruiter op een paard groter dan 165 niet zo mooi is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:14

Van mij dachten ze dat ik ong. 1.70 a 1.72 zou worden. Maar toen waren ze vergeten dat ik al in de groeispurt zat waarvan ze dachten dat die nog zou komen Haha! (was vrij vroeg aan het puberen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:16

Welshcobfan schreef:
ja Lachen omdat jij wat steviger gebouwd bent (niet aanvallend bedoeld Lachen ) lijkt het wel. Ik weeg met een beetje geluk 50 kilo en heb een erg lichte botstructuur, dus dan word je alleen maar kleiner op een groot paard .

Mwoh, een slank iemand kan meestal langere beugels hebben dan een forser iemand, dus een forser iemand lijkt qua beenlengte wel altijd kleiner...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:17

silvana84 schreef:
@[***]: staat je erg mooi hoor die van 1.68

Nu is dit ook wel een paard met veel bloed... heerlijk slank enzo Knipoog

Slagen in beugels zijn inderdaad irritant. Krijg je ze vervolgens vaak nog niet gelijk ook Boos!

Wat ben ik dan blij dat ik m'n eigen pony heb waarop ik geen slagen in mijn beugels hoef Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:18

ik ga uit van 2 personen met gelijke lengte Lachen alleen verschil in lichaamsbouw. Bij een zwaarder persoon heb je minder snel het idee van: hey paard waar ga je met je ruiter heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:22

Das waar. Maar qua "plaatje" vind ik zeg maar als je 2 mensen van 1.60 (een heel slank en een heel fors) op een paard van 1.75 zet ofzo toch de slanke persoon mooier, omdat deze met de benen verder onder het zadel uit zal komen.

(Heeft te maken met afhangen van de benen etc)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:28

als je 2 uitersten neemt, kies ik voor het slanke persoon, dat lijkt dan idd langer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:29

Ik ga nu lekker buitenrijden. Wordt waarschijnlijk weer "pony waar ga je met die ruiter naartoe" ondanks dat ie maar 1.56 is Lachen

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 20:02

Vinden jullie ook dat klein zijn voornamelijk nadeliger is bij dressuur? Ik bedoel bij springen zie je vaker kleine ruiters en heb ik ook het idee dat je met een kleiner lengte (en lager gewicht dan) je paard minder in de weg zit op de sprong. Als je erg lange benen hebt en op een wat klein paard rijdt kan dit erg onhandig zijn met springen, dus dan zijn wij kleintjes weer iets meer in het voordeel Haha!

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 20:05

Ik kan nu mischien een springpaard kopen van 1.80, met mijn 1.58 (52 kilo) vind ik dit eigenlijk veel te groot, maar voor het springen hoeft dat geen probleem zijn. Toch is dressuur natuurlijk even belangrijk voor een springpaard. moeilijk moeilijk

lesley1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:09

tjah ik ben niej egt groot.
ik reed altijd op een paard van 1,60(ik ben ongf 140 Clown Clown )
een krukje is een prima oplossing voor het hoofdstel om doen,en het zaldel ook

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:20

Ook ik ben klein Haha! ..ben nu 1,57 en wordt niet veel groter meer...groei helemaal niet meer!

Ik rijd voornamelijk op pony's en dat gaat me ook redelijk goed af! We hebben een onwijs stoere pony op stal staan en als ik die aan het rijden vinden de 'grote' mensen het vaak jammer dat ze niet meer op pony's passen Tong uitsteken. Aan de andere kant kan ik ook zo op een paard stappen alleen heb ik wel degelijk moeite om zo'n groot geval bij elkaar te rijden. Daarbij komt dat ik het ook helemaal niet leuk vind om op paarden te rijden...ze zijn zo groot Tong uitsteken . Geef mij maar pony's!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:45

silvana84 schreef:
Vinden jullie ook dat klein zijn voornamelijk nadeliger is bij dressuur? Ik bedoel bij springen zie je vaker kleine ruiters en heb ik ook het idee dat je met een kleiner lengte (en lager gewicht dan) je paard minder in de weg zit op de sprong. Als je erg lange benen hebt en op een wat klein paard rijdt kan dit erg onhandig zijn met springen, dus dan zijn wij kleintjes weer iets meer in het voordeel Haha!

Haha eigenlijk wel, ja. Ik reed dus eerder veel op een paard van 1.83 en álle knopjes zaten erop (had dan ook internationaal gesprongen), maar die zaten wel een stukkie lager dan waar ik bij kwam met mijn benen Haha!

Wijken bijvoorbeeld ging vrij moeizaam, omdat hij me gewoon niet zo heel goed snapte.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:51

is het dan een heel erg bekend paard?
enne nee, heb al moeite om op een paard te komen van 165 cm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:02

Ketaki schreef:
is het dan een heel erg bekend paard?
enne nee, heb al moeite om op een paard te komen van 165 cm.

Geen idee, eigenlijk. Hij was in ieder geval al behoorlijk oud Haha!

AnneliesH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:05

ken ook iemand die 1.55 is en hoog dressuurt met haar paard van 1.83...
alles kan Knipoog

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 22:07

Ik snap precies wat je bedoeld nouks. Ik heb vaak ook het idee dat grote paarden (zeker als ze normaal een lange ruiter hebben) mijn niet goed begrijpen in het begin, zij moeten er ook aan wennen om de hulpen op een andere plek te krijgen

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:07

silvana84 schreef:

Daar zit wel weer wat in! En als je ongeveer 1,50 bent en licht kun je ook nog jockey ofzo worden Knipoog
Bij dressuur is het idd met drijven soms wat lastig idd maar als het je eigen paard is kan hij daar wel weer aan wennen lijkt mij. Als ik op de manege m'n paard ga opzadelen hoop ik altijd wel stiekem dat het zadel niet op de bovenste haak hangt Knipoog Ik ben al keer van het krukje afgevallen toen ik een zadel wou pakken haha met als gevolg een grote blauwe plek op me kont *oeps hihi

Ik vind wel een klein iemand op een groot paard veel beter dan een groot (of zwaar) iemand op een te klein paard/pony

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:08

mijn beste vriendin is een kei klein en ze rijdt om een heel groot paard. Wel mee opstapje maar het is een super combi.
En ze had ook veel winstpunten gehaald in de dressuur

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:10

Het heeft ook wel wat een kleintje op een heel groot paard! Je trekt iig de aandacht!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:10

Ik ben ook niet zo groot, ben maar 1.60. Gelukkig is mijn pony ook niet groot (1.46). Doordat ik vrij korte benen heb komen mijn benen net niet onder de buik uit.
Ik vind eerlijk gezegd een groot paard (vanaf ongeveer 1.60 en groter) ook niet lekker rijden. Bijvoorbeeld in draf en dan lichtrijden. Ik kan het niet precies uitleggen waarom niet maar het rijd niet lekker. Ook kom ik vaak net onder het zweetblad uit met mijn benen bij grote paarden en dan komen idd de hulpen minder goed door.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:12

Doorzitten!! Dat vind ik soms echt een ramp op grote paarden haha ze nemen dan veel te grote stappen en dan kan ik met m'n korte beentjes niet netjes blijven zitten hoor haha

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:14

hallo nog een kleine smurf hier haha!

Ik ben rond de 1.61 ongeveer denk ik...ik heb ook wel eens op een heel groot paard gereden van 1.83 ofzo reed er M2 mee maar was wel heel erg zwaar! Ik heb een pony van 1.48 past ook nog wel maar toch vind ik me op een 1 of andere manier te groot voor(komt denk ik omdat ik er opuit gereden ben zeg maar)
Nu heb ik er een paard bij van 1.68 ongeveer en ja voel me af en toe best klein en vind het ook wel moeilijker op een groot paard omdat je ze haast niet met je zit kan rijden omdat ze je toch haast niet voelen haha! opzich staat het wel zie foto s in mn profiel...Lachen

trieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:33

Dat van die beugels is inderdaad een probleem ik had daar ook altijd last van ik heb uiteindelijk zelf beugelriemen
gekocht en stijgbeugels en die hing ik er dan gewoon aan
(als kleintje wordt je op een gegeven moment zelf wel handig Lachen)
Haha!

Groetjes

Tries

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 12:47

@moodindigo: klopt helemaal wat je zegt van grote (en dan vooral de zware) ruiters op een klein iel paard. Paarden en pony's zijn dan wel heel sterk maar er is ook een grens.