Paard walst door alle hulpen heen op de rechterhand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alytje

Re: Paard walst door alle hulpen heen op de rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 20:18

Zo ben net terug van les. Ik heb het probleem voorgelegd en de eerste conclusie van mijn instructeur was dat mijn paard gewoon moeite had met rechts. en dat hij, nu hij echt aan het werk moet, hij er zo onderuit probeert te komen.
Daarna bleef hij er extra op letten hoe mijn paard liep en toen zag hij dat hij zijn rechterachterbeen op de rechterhand niet ver genoeg onderzette. Toen hebben we gekeken of het niet aan mijn rijkunsten lag Tong uitsteken Maar mijn paard bleef zo lopen, ook al reed ik 'goed'. Mijn paard kon zijn been gewoon niet verder zetten op de rechterkant, vandaar het verzet...
Toen heeft hij mijn paard bekeken en zag dat de bespiering in zijn achterhand rechts minder was dan links, dit terwijl ik op beide handen ongeveer evenveel train. Toen moest ik steeds van hand veranderen en toen voelde ik dus ook dat zijn rechterachterkant meer omhoog kwam op de rechterhand.

Mijn instructeur denkt dat er ergens in zijn bekken/heup of iig iets in zijn rechterachterbeen fout zit, voor zover hij dat kon zien, want echt heel duidelijk was het ook weer niet. Dus ik bel maandag zijn zus (chiropractor) op, dan laat ik er iig naar kijken.

Ik ben wel blij dat ik nu iig iets meer weet. Veel van jullie hebben waarschijnlijk toch gelijk Bloos Maar het leek me gewoon zo raar dat hij ergens vast zou zitten, want het rijden ging de laatste tijd echt steeds beter. Maar dat zei mijn instructeur ook: Mijn paard loopt sinds kort pas echt lekker ontspannen en los, vandaar dat we nu opmerkten dat er iets fout zat. Voorheen liep hij niet zo ontspannen en toen viel het ook niet op dat hij zijn rechterbeen wat minder goed kon gebruiken.
Nou goed heel verhaal, ik hoop dat ik alles een beetje goed heb verwoord en dat jullie het snappen Haha!

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:15

Ben blij dat je dit hebt ontdekt, nu kan je er wat mee. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Hou je ons op de hoogte?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:17

geweldig alytje!! fijn dat de oplossing er is!! hopelijk kun je snel de draad weer oppakken en lekker ontspannen weer aan de slag!!
heel veel succes ermee!!! Lachen