Wanneer gebruiken jullie je slof?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:15

gomir schreef:
Silviabol schreef:
Ik gebruik zelf geen slof maar ik raad je het ten zeerste af om hem te gebruiken bij springen. Je paard kan met zijn voorbenen in de slof "springen" en ook enge rugproblemen oplopen door het springen met een slof. Heb het helaas van dichtbij mee "mogen" maken.
Ik denk dat dat sterk afhankelijk is van hoe je ermee springt. Mijn paard is er juist beter van gaan springen, maar hij krijgt op de sprong wel altijd de ruimte voor(alleen omhoog en hol maken wil natuurlijk niet zo, maar dat is toch niet zo bevorderlijk voor zijn rug Knipoog ). Hij gebruikt zijn lijf nu veel meer op de sprong dan voordat ik hem met een slofje ging rijden.
Eerste probleem is vrij makkelijk te ondervangen door de slof over de martingaalvork te halen Ja


springen met een slof ......nou sorry hoor maar dat is echt slecht.....!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:16

Ik rij jong en vreemd spul altijd met een slof, ik rij mijn paard met een slof als ik wat nieuws ga doen.

Mijn paard leert een ruiter heel goed met een slof rijden Haha! Haha! als je hem te strak hebt, gaat hij er met heel zijn gewicht op hangen Haha! Haha! en als je hem dan weer gewoon stomweg los eraan hangt, is hij weer super licht Haha! Haha!

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:21

Ik rij ech theel af en toen met slof als ze echt zo vervelend is als ik er echt niks meer mee kan.........! Maar anders...nee hoor en ik vind uit ervaring dat ze er echt niet ontspannen oplopen ......het is toch een soort van dwang middel en idd gaan ze er lekker op hangen....

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:48

ik rij alleen met slof als ik het paard er echt niet door heen krijg, dan doe ik de slof eraan, en dan hangt hij gewoon los en dan weet het paard het al Tong uitsteken
als ik hem er dan weer af haal issie ook braaf Lachen

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:17

vera23, springen met slof kan heel fijn werken, mits je wel weet wat je doet.

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:51

Ik rijd Zo ongeveer 2 keer per week met slof.
mijn pony heeft zichzelf iets aangeleert waar ik niet zo blij mee ben, Hoofdschudden..
als ik hem dan 1 a 2 keer per week met slofje rijd (zodat hij weet dat hij niet met zn hoofd mag gooie) dan loopt hij altijd super fijn Lachen

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:14

Lielle schreef:
vera23, springen met slof kan heel fijn werken, mits je wel weet wat je doet.


Mij is altijd geleerd dat je absoluut niet met slof mag springen en ik snap dat ook wel....weet niet hoe je hem dan gebruikt die slof met springen....want als hij tussen zn benen zit onderde singel kan ik m niet voorstellen hoe je daarmee springt....dan kan je paard geen kant op......lijkt mij..weet het niet

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:17

Zoals Gomir al zegt, niet te strak en voldoende meegaan met je hand. Moet je ook niet doen als je er niet handig in bent.

Heb het trouwens zelf nooit gedaan.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:20

Lielle schreef:
Zoals Gomir al zegt, niet te strak en voldoende meegaan met je hand. Moet je ook niet doen als je er niet handig in bent.

Heb het trouwens zelf nooit gedaan.



Ik zou het zelf denk ik ook niet doen lijkt me niks....maar goed iedereen vind weer iets anders fijn....
Zou dan eerder een martingaal gebruiken...

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:22

maar een martingaal heeft een ander effect en wordt dus voor een ander doel gebruikt.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:23

ja ach maakt het uit vind het allemaal nik sdie hulpmiddelen doe het gelukkig allemaal zonder.....

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:27

mariska75 schreef:
Nooit!
De ruiters die hem op de goede wijze kunnen gebruiken hebben hem niet nodig!


Ik weet hoe ik hem op de goede wijze moet gebruiken, en geloof me... Soms heb ik hem echt nodig Ja
Ik rijd buiten met een martingaal en pessoa-bitje (ook echt nodig!) maar toen ik laatst een weekendje veluwe had en ik mijn halsterhoofdstel (met pessoa-bitje en martingaal dus) vergeten was en bij toeval mijn normale hoofdstel met slof nog in de auto lag, heb ik de eerste dag dat hoofdstel gebruikt zonder slof, maar heb hem de volgende dag toch echt omgehangen. Zonder is hij biuten echt niet te rijden/houden...

Romy18
Berichten: 1054
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: Mol belgie

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:21

ik geloof dus echt serieus dat er hier op bokt niemand is die weet waar een slof voor dient.... ik gebruik een slof omdat ik mijn paard anders niet kan houden Huilen ik gebruik een slof omdat ik mijn paard anders niet aan de teugel krijg Huilen ik gebruik een slof bij al t jong en vreemd spul Huilen de reden waarom men een slof heeft uitgevonden is omdat je met behulp van een slof je paard makkelijker beter over de rug kunt rijden zodat hij zijn achterhand, rug en buik spieren beter gaat gebruiken das de reden waarom je een slof gebruikt dus mensen gooi aub die slof allemaal lekker de vuilbak in en leer je paard te controleren zonder hulpmiddel wat een onzin allemaal zeg Huilen echt bij het lezen van dit soort antwoorden denk ik bij mezelf waar gaat de paardenwereld naar toe waarom is een slof vrij verkrijgbaar Huilen

greetz.... owja reactie's op dit antwoord doe me ook even een pb'tje zo vaak kom ik hier niet en ik weet ineens weer waarom Huilen

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:31

gomir schreef:
Sansje schreef:
Ik heb er eerlijk gezegd nie eens een. Bij een pony die eem eerst bij ons op stal stong gebruikte ze hem om hem omlaag te halen, dit paard steigerde nogal hoog en die dreigde zich dan achterover te laten vallen.

Paarden die extreem steigeren vind ik juist doodeng met een slof eraan Nagelbijten / Gniffelen Hoofd omlaag trekken heb je dan echt niets aan, haal je ze alleen maar mee uit evenwicht en dan lig je voor je het weet gezellig samen op je rug Clown


Tsjah, ik zou t ook niet snel doen,.. maar ja ieder zijn eigen ding. Zoals ik al zei ik heb er nie eens een.

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:36

Romy18 schreef:
ik geloof dus echt serieus dat er hier op bokt niemand is die weet waar een slof voor dient.... ik gebruik een slof omdat ik mijn paard anders niet kan houden Huilen ik gebruik een slof omdat ik mijn paard anders niet aan de teugel krijg Huilen ik gebruik een slof bij al t jong en vreemd spul Huilen de reden waarom men een slof heeft uitgevonden is omdat je met behulp van een slof je paard makkelijker beter over de rug kunt rijden zodat hij zijn achterhand, rug en buik spieren beter gaat gebruiken das de reden waarom je een slof gebruikt dus mensen gooi aub die slof allemaal lekker de vuilbak in en leer je paard te controleren zonder hulpmiddel wat een onzin allemaal zeg Huilen echt bij het lezen van dit soort antwoorden denk ik bij mezelf waar gaat de paardenwereld naar toe waarom is een slof vrij verkrijgbaar Huilen

greetz.... owja reactie's op dit antwoord doe me ook even een pb'tje zo vaak kom ik hier niet en ik weet ineens weer waarom Huilen


Er zijn ook heel veel mensen die WEL weten wat je met een slof moet doen, hoe je hem gebruikt en waarvoor!
je vergeet die mensen, en die mensen zijn wel in de meerderheid.. niet veel mensen doen zomaar een slof om!

Yannicke

Berichten: 7699
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:41

StalHaast schreef:
Romy18 schreef:
ik geloof dus echt serieus dat er hier op bokt niemand is die weet waar een slof voor dient.... ik gebruik een slof omdat ik mijn paard anders niet kan houden Huilen ik gebruik een slof omdat ik mijn paard anders niet aan de teugel krijg Huilen ik gebruik een slof bij al t jong en vreemd spul Huilen de reden waarom men een slof heeft uitgevonden is omdat je met behulp van een slof je paard makkelijker beter over de rug kunt rijden zodat hij zijn achterhand, rug en buik spieren beter gaat gebruiken das de reden waarom je een slof gebruikt dus mensen gooi aub die slof allemaal lekker de vuilbak in en leer je paard te controleren zonder hulpmiddel wat een onzin allemaal zeg Huilen echt bij het lezen van dit soort antwoorden denk ik bij mezelf waar gaat de paardenwereld naar toe waarom is een slof vrij verkrijgbaar Huilen

greetz.... owja reactie's op dit antwoord doe me ook even een pb'tje zo vaak kom ik hier niet en ik weet ineens weer waarom Huilen


Er zijn ook heel veel mensen die WEL weten wat je met een slof moet doen, hoe je hem gebruikt en waarvoor!
je vergeet die mensen, en die mensen zijn wel in de meerderheid.. niet veel mensen doen zomaar een slof om!


AMEN

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:24

Romy18 schreef:
ik geloof dus echt serieus dat er hier op bokt niemand is die weet waar een slof voor dient.... ik gebruik een slof omdat ik mijn paard anders niet kan houden Huilen ik gebruik een slof omdat ik mijn paard anders niet aan de teugel krijg Huilen ik gebruik een slof bij al t jong en vreemd spul Huilen de reden waarom men een slof heeft uitgevonden is omdat je met behulp van een slof je paard makkelijker beter over de rug kunt rijden zodat hij zijn achterhand, rug en buik spieren beter gaat gebruiken das de reden waarom je een slof gebruikt dus mensen gooi aub die slof allemaal lekker de vuilbak in en leer je paard te controleren zonder hulpmiddel wat een onzin allemaal zeg Huilen echt bij het lezen van dit soort antwoorden denk ik bij mezelf waar gaat de paardenwereld naar toe waarom is een slof vrij verkrijgbaar Huilen

greetz.... owja reactie's op dit antwoord doe me ook even een pb'tje zo vaak kom ik hier niet en ik weet ineens weer waarom Huilen

En omdat mijn paard (ex-renpaard) zijn rug moeilijk gebruikt heeft de slof bij mij buiten dus wel succes gehad. Zodat ik hem net wat beter rond kan houden en hij begrenst wordt in de lengte van zijn hals zodat hij niet KAN wegracen... Een paard kan alleen maar racen als hij lengte in zijn hals krijgt namelijk!!
Dus ja, het heeft geholpen. Rijd ik normaal met slof buiten? Nee, omdat als hij wél aan de kletter gaat, ik met de slof niets bereik omdat ik hem er niet mee stil krijg. Ik kan hem alleen belemmeren om aan de kletter te gaan...

Daarbij is in bovenstaand geval de slof voor MIJN veiligheid, en niet om het paard mee in de krul te trekken of hem op de noodrem te trekken, zoals eerder vermeld, dat gaat niet, dan gaat hij over de kop!
Nogmaals, normaal rijd ik nooit met slof!

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:57

Ik rijd nooit met een slof, gewoonweg omdat ik niet weet hoe ik hem moet gebruiken


edit: Weet wat je doet... en doe wat je weet (is mij altijd verteld Ja )

Yannicke

Berichten: 7699
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:42

Damber schreef:
Weet wat je doet... en doe wat je weet (is mij altijd verteld Ja )


haha goede uitspraak Knipoog

Ringetje

Berichten: 898
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: thuis

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:51

Ik gebruik hem nooitis ook niet van mij maar we zijn bezig hem verkeersmak te maken en als ik naar buiten ga doe ik hem soms om. Ook niet altijd, maar dan heb ik net iets meer te zeggen.

_monique

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:54

Ik gebruik hem eigenlijk alleen met longeren Knipoog
Met rijden doe ik het niet, omdat ik dan bang ben dat ik te hard in haar bek ruk!

Hahaatje

Berichten: 1500
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:01

Wel jammer dat de mensen die een slof wel op op de juiste manier en voor het juiste doel weten te gebruiken altijd gelijk over één kam geschoren worden met de mensen die een slof verkeerd of om de verkeerde reden gebruiken...
In de juiste handen is het namelijk helemaal geen foute hulpteugel en het wil ook niet zeggen dat iedereen die hem gebruikt niet kan rijden of niet weet waar hij/zij mee bezig is!

Ik weet dat er op Bokt een heleboel tegenstanders van de slof zijn, maar laten we wel wezen, er zijn ook een hoop mensen die echt baat hebben bij deze hulpteugel, dus niet meteen iedereen afkatten omdat ze hier zeggen dat ze wel een slof omhangen.

En ja, ook ik rij wel eens met slof, maar alleen op één bepaald paard én onder toeziend oog van mijn instructrice en nee, ik gebruik 'm niet op het paard onnatuurlijk in de krul te trekken o.i.d....

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:32

paar jaar geleden een paar x. maarja. het was wat anders als probleem waardoor me pony niet wilde ontspannen. ik rijd niet graag met slof. en ik zal dr denk ik ook nooit mee rijden Lachen want ik heb m niet meer Lachen maarja het is wel makkelijk met moeilijke pony's die er van door gaan. lijkt mij Lachen

fransheijs

Berichten: 662
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:34

ik heb hem er bijna altijd wel aanhangen!

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 00:03

vera23 schreef:
springen met een slof ......nou sorry hoor maar dat is echt slecht.....!

Je bent van harte welkom om een keer bij mijn training te komen kijken hoor Ja

Voor dit paard werkt het zo gewoon super en ik heb een heel ervaren instructeur op de grond staan waar ik alle vertrouwen in heb!