Hallo allemaal, hier ben ik weer. Mijn rib is inmiddels zo goed als herstelt, heeft wel zo'n 6 weken geduurd! Sinds 2 weken rijd ik weer, nu met een bodyprotector aan, niet helemaal ten onrechte zoals vandaag bleek. De afgelopen weken alleen in de buitenbak gereden en zoveel mogelijk aan de teugel, dat ging goed. Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en naar buiten gegaan, ik zou eigenlijk met mijn instructeur ernaast op de fiets een buitenrit gaan maken maar ik had vandaag wel zin om alleen te gaan. In ieder geval, begonnen met stappen en consequent aan de teugel, dus als Ravel om wilde draaien doordrijven, meer aan de teugel rijden en voorwaarts ging íe. Dit ging perfect, ook in draf. Toen kwam ik op het pad waar ik 2 maanden geleden vanaf ben gestuiterd, Ravel braaf in draf over het stuk waar ik viel, wat verder gereden, terug naar stap en ineens vliegt vlak voor ons een vogel omhoog, gewoon een meter voor zijn hoofd. Ravel zette zich schrap, sprong opzij en ik voorover eraf, pats, ik dacht nog ik rol door, valbreken, dus ik kwam terecht op zijkant/rug. en, echt waar, ik stond op en niks aan de hand, dankzij bodyprotector, want ik was wel op het asfalt gevallen. Ik was wel flink pissig, weer eraf gevallen. Gelijk er weer op en flink gedraafd, aan de teugel, en een stuk gegaloppeerd. Ik merkte vandaag ook weer heel goed hoe 'eng' hij het vind om zonder andere paarden ver van z'n vertrouwde kudde, naar buiten te gaan, zeker wanneer we midden in de polder zijn waar hij niet meer weet waar hij is, zeg maar de 2e halft van de rit, was hij behoorlijk zenuwachtig. In ieder geval ik ben blij dat ik weer met hem naar buiten ben geweest ondanks dat ik eraf ben geknikkerd. Voorlopig ga ik vnl dressuren in de bak. Hoe is het jullie vergaan?