Shet rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:59

aur0ra_h0rse schreef:
pressdelete schreef:
Ik vind het een belachelijk idee om met een lengte van 1.70 op een shetlander te gaan zitten.

Ik ben 1.65 en pas nét op mijn pony van 1.35.

wow, dan is het wel een iel pony,..of jij kan gweoon niet meten! BTW!! er is niks voor niks gemeten dat een shetlander de sterkste pony is, en ik ben 1.65 en rij dook op mijn eigen gewonene shet, ik ben van mening dta het wel kan, goed voor de gwrichten..? als je het evebntjes doet kan het egt geen kwaad!! sommige mensen zijn gewoon jaloers omdat hun veel ste zwaar zijn voor een shetlander en andere mensen dat niet gunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je bent zelf te zwaar. En zeker een halve meter te groot.

Dus doe jezelf maar vooral je shet een plezier en ga lekker mennen ofzo.

En sinds wanneer is overbelasting goed voor de gewrichten.
Jij kan wel een lesje anatomie gebruiken.

carlijn83

Re: Shet rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:30

Zucht.... weer zo'n welles/nietes verhaal over het rijden op een shet.

Het is bewezen dat ze sterk zijn qua trekkracht, niet qua draagkracht!

Als je m wilt laten afvallen, kan dat op nog veel meer andere manieren.

Als je het toch zo goed weet en 'deskundige' mensen opbelt waarom vraag je het dan hier?
Als je hier wat vraagt en je krijgt antwoord dan moet je daar normaal mee omgaan en niet alle adviezen in de wind slaan.

_Quick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:50

Mijn beste vriendin heeft ook een shetlander. Ze is zelf 1.59 en ze weegt 42 kilo. En die shetlander is 95 cm. En die heeft ze zelf ingereden en ze heeft er een jaar op gereden 1x in de week en die shetlander heeft het altijd leuk gevonden en altijd naar haar gehinnekt als ze kwam maar nu gaat die pony voor de kar en wil ze niet meer rijden. Heeft zij dan ook schade aan de gewrichten van die shetlander aangebracht? ?????????????????

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:29

Tsjonge jonge, van dit soort topics krijg ik nog eens een OW, niet normaal hoe ik me in moet houden om niet uit m'n slof te schieten
Word dit soort topics echt vreselijk zat, maar toch kan ik die shetters het niet aandoen om dit soort topics aan me voorbij te laten gaan.

1. TS vraagt of ze nog op die shet kan rijden, ze dacht zelf ook al duidelijk dat ze te zwaar was. Het overgrote merendeel van bokt zeg; NEE.
2. TS gaat daar hard tegenin; hij bokt niet, bijt niet, heeft oortjes naar voren. Ja, je moet ook nagaan dat de slijtage, en dus pijn, pas op langere termijn zichtbaar worden.
3. TS beweert dat ze iemand met VERSTAND heeft gevraagt of het nog zou kunnen. Die persoon zegt dat het nog kan. Nou ik weet niet, maar ik vind dat iemand die zegt dat je nog op een mini-shetlander kan rijden, met zo'n lengte + gewicht het IQ van een pinquin heeft.

Dit topic zal vast wel weer op slot gaan, maar alsjeblieft TS, heb nou eens het beste met die shet voor; ga lekker op een groot beest rijden en ga andere dingen met je shet doen. Ik hoop echt dat je niet meer op z'n rug kruipt.
En misschien is het ook handig om eens te denken over een nieuwe instructrice... als die beweert dat je nog op die shet past..

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:39

ik ben het helemaal met paula eens.
als jezelf 1.70 bent moet je niet op een shet van 80 cm gaan rijden,want dan kan je toch echt wel meelopen hoor.

Latisha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 13:00

hmm.. misschien hebben jullie wel gelijk, @ lorelei: ik kom niet met mijn benen op de grond. Maar dat kan ook wel door zn dikke buik komen misschien. @ Paula: ik vind dat je gewoon normaal kan blijven doen, ik vermoord hem niet ofzo. Ik rij er niet op en ben nu met vrijheidsdressuur bezig wat hij erg leuk vind en ook al goed kan

krisjje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:21

tja...

_Quick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:14

Mijn beste vriendin heeft ook een shetlander. Ze is zelf 1.59 en ze weegt 42 kilo. En die shetlander is 95 cm. En die heeft ze zelf ingereden en ze heeft er een jaar op gereden 1x in de week en die shetlander heeft het altijd leuk gevonden en altijd naar haar gehinnekt als ze kwam maar nu gaat die pony voor de kar en wil ze niet meer rijden. Heeft zij dan ook schade aan de gewrichten van die shetlander aangebracht? ?????????????????:?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:25

het is wel bewezen hoor een beetje een stevige shet kan honderd kilo dragen en duizend trekken!!
dus ik snap niet waarom ze er neit op zou kunnen rijden
als ze rustig aan doet dus meeste stappen klein drafje en langzaam opbouwen
waarom niet?
ik ben een zeventig en ik heb een verzorgshetje van een meter vijf nou ik kan zeggen dat beest bokt me er makkelijk af!!
hij gaat ook zo in rengalop op een zachte ondergrond dus als zij eventje een tien minuten/kwartiertje een beetje op haar shet wilt rijden waarom niet?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 16:27

astridjhu schreef:
het is wel bewezen hoor een beetje een stevige shet kan honderd kilo dragen en duizend trekken!!
dus ik snap niet waarom ze er neit op zou kunnen rijden
als ze rustig aan doet dus meeste stappen klein drafje en langzaam opbouwen
waarom niet?
ik ben een zeventig en ik heb een verzorgshetje van een meter vijf nou ik kan zeggen dat beest bokt me er makkelijk af!!
hij gaat ook zo in rengalop op een zachte ondergrond dus als zij eventje een tien minuten/kwartiertje een beetje op haar shet wilt rijden waarom niet?

100 Kilo dragen? Wat is dat voor onzin zeg.

@Latisha ik zou het heel goed van je vinden als je er niet meer op zou gaan rijden. En nu kan ik nog normaal doen hoor.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 16:29

_Quick_ schreef:
Mijn beste vriendin heeft ook een shetlander. Ze is zelf 1.59 en ze weegt 42 kilo. En die shetlander is 95 cm. En die heeft ze zelf ingereden en ze heeft er een jaar op gereden 1x in de week en die shetlander heeft het altijd leuk gevonden en altijd naar haar gehinnekt als ze kwam maar nu gaat die pony voor de kar en wil ze niet meer rijden. Heeft zij dan ook schade aan de gewrichten van die shetlander aangebracht? ?????????????????:?

42 Kilo? Ja ik wil liever altijd een foto voordat ik kan oordelen, maar het KLINKT niet te zwaar.

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 16:35

wat is dat voor een onzin dat ze 100 kilo kunnen dragen, en 1000 trekken geloof ik ook geen bal van, een shet kan 2 keer zijn eigen gewicht trekken, en een shet is echt geen 500 kg

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 16:35

Astridjuh schreef dat 't bewezen is dat een Shet 100 kilo kan dragen, en 1000 kan trekken' ............. HALLOOOOOOOOOO! 1000 kilo trekken jaja, lachertje dit hoor

_Quick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 16:42

Volgens mij was het 200 kilo kunnen ze trekken maar hoeveel ze kunnen dragen weet ik niet. Maar ik geloof ook niet dat ze dat zelf aangeven, ze kunnen het wel nog zo leuk vinden maar tog beschadig je ze dan. Als ze iets leuk vinden hoeft niet mteen te betekenen dat het goed is tog. Want als ze veel snoep eten of luchtzuigen of weven, dat vinden hun leuk maar is heel slecht. Dus misschien heeft hij zijn oortjes wel navoren, maar dan kan je hem nog pijn doen omdat de gevolgen meestal pas later zichtbaarzijn. Maar ik weet niet of 52 kilo te zwaar is maar ik denk het eigenlijk wel. Zoveel verstand heb ik er niet van.