Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
neetje86 schreef:ja das makkelijker gezed als gedaan... vooral als je gewoon bang bent! ik weet als ik ga rijden in de bak dat ik toch wel in het zand beland. dus ja ik moet ook wat aan mn instelling doen denk iken zelf niet gelijk mn pony overal de schuld van geven
neetje86 schreef:suska verkopen ja heb ik ook al 100x aan gedacht. als t nou een rotknol in de omgang was ja had ik t zeker gedaan, maar ze is zo vreselijk lief (klein voorbeeld als ik dr aansingel staat ze nog met dr oortjes naar voren de muur af te likken) ik heb er ook aan gedacht om dr lekker in de wei te zetten heel t jaar door enniet meer te rijden. als het nou echt niet meer gaat doe ik dat. verkopen is denk ik geen optie.
Lotje85 schreef:Ik krijg het idee dat jouw paardje totaal niet aangepakt wordt. Je paard zou het niet eens in zijn hoofd moeten halen om aan de longe om te draaien! Ik zou net zo lang doorgaan tot ze loopt hoe jij wil aan de longe, ook al ben je daar een half uur mee bezig. Gaat ze lopen rennen (doen ze vaak als ze hun zin niet krijgen), vooral lekker laten doen en als je ziet dat ze moe word houd je nog even 5 minuten aan. Als ze haar hoofd naar beneden brengt en een beetje gaat smakken stelt ze zich onderdanig op en dan kun je haar terug laten komen naar draf en stap.
Ik krijg echt de indruk dat ze dit doet om onder dingen uit te komen, of ze moet echt een medisch probleem hebben, maar nogmaals als het buiten niet is en je daar wel lekker kan crossen denk ik niet dat ze iets mankeert.
Ze heeft gewoon een consequente aanpak nodig en heb dan aub geen medelijden met haar als je der even helemaal afmat als ze haar eigen zin wil doorzetten. Belangrijk is wel om goed te belonen, zodat ze ook weet waarvoor ze het doet.
Ik zou je zo graag willen helpen en in het 'echie' een beetje begeleiden, maar zorg aljeblieft dat je professionele hulp krijgt! Das nog beter als mijn goedbedoelde advies, want heir heb je uiteindelijk weinig aan in de praktijk...