Pony weigert nieuwe hindernissen, wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:02

ohh sorry had het topic niet helemaal af gelezen

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:51

haha
binnenkort heb ik een prive les springen, ik zal de vorderingen wel laten weten voor sommige die daar baat bij hebben
en natuurlijk ook een oefenparcours mee pakken

Pops

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:53

Bij mij zijn er allesins heel veel vorderingen
Meegedaan aan oefencross wat redelijk ging
Donderdag springles gehad van vriendje, ze stopte één keer op een wit hekje (wat ze normaal nooooooit springt, normaal begint ze te steigeren en te doen, nu reed ik gewoon opnieuw en sprong ze het heel goed en de keren erna ook ) tweede stopje was op zo een grote bak... Ze sprong hem direct in draf, de eerste keer toen ik in galop kwam stopte ze , was waarschijnlijk wel mijn fout hoor
Maar twee stopjes op een hele les is al een grote vordering Dus i kben tevreden Parcourtje enzo deed ze dan perfect

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:28

mooi zow
ik ga deze week beginnen heb er veel zin in,,, en ben benieuwd maar heb er wel een goed gevoel van

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:20

ik heb gister gespronge en er zit al iets meer vooruit gang in de eerste 2x was een weigering maar daarna sprong hij ze allemaal, maar heb nog een hoop te doen tot 5 juni

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:08

Misschien kan je eens in Heusden komen springen ipv van asten.
Als je in Heusden bij het eerste parcour bent uitgebeld. Maar je na de andere starters nog eens een parcour springen.
Dan mag je net zo lang door blijven gaan tot dat het je lukt. Soms zitten mensen echt 5 min in het parcour.
Gaat misschien wat beter dan dat je na 3 weigeringen het parcour steeds uit moet en weer kan gaan.

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:41

ik heb ook mijn eigen weigertopic, als je zin hebt om ete lezen: het heet: hij blijft maar weigeren

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:29

Steffie89: dat is wl een handige tip ga even kijken of ze dat bij ons ook doen..

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 09:13

Bedankt steffie!

ceciel92

Re: Pony weigert nieuwe hindernissen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:18

andere ruiter heeft geen zin,, de pony zal het met zijn eigen ruiter meoten doen,, anders word het probleem alleen maar erger,,

ik zou goed achteroverzitten been eraan,, zweep erbij en handen strak naast elkaar,, weigert die ,, laat hem NIET om de hindernis heen lopen,, zet hem ervoor stil,, geef een schop,, en draai een volte(NIET om de hindernis) en rij opnieuw aan,, de tweede keer als die weigert geef je hem een harde tik op zijn kont,, en als die de derde keer weigert moet je kwaad worden,, dat voelt de pony en helpt meestal wel ..!

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:02

haha owkeej dankje,,
ik zal eens kijken of het gaat werken

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:05

soms kan een andere ruiter geen kwaad hoor !

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:30

**volgt**

Ik heb laatst weer heerlijk een pacours verknalt dankzij die leuke weigeringen :@
2 uur inrijden heeft ook geen zin is gebleken. Daar sprong meneer alles maar zodra er echt wat van hem word verwacht gaat de stop erop :s

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:34

Pink_Horizon schreef:
Maar rij je nu een springwedstrijd gewoon 'ontspannen' door of ben je alsnog bij iedere hindernis bang dat het een weigering kan worden?
Spring je nu complete parcoursen of zit er nog vaak een weigering bij?

in het begin was ik nog bang/voorzichtig,, omdat ik gewoon haast zeker wist dan het een weigering ging worden,, en dat gaf mij een beetje motivatie om te zorgen dat het juist 'geen' weigering ging worden,,!!
Nu ben ik niet meer bang of voorzichtig voor een weigering ik bedoel een weigering kan altijd gebeuren,, ik zeg ook niet dat die nooit meer zal komen,, en ze heeft ook nog weleens geweigert,, maar dan niet alleen omdat ze de hindernis eng vond maar ook dan ook bijvoorbeeld een keer dat ik de schuldige was,

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:43

ilovequinten schreef:
soms kan een andere ruiter geen kwaad hoor !

ik heb er al een andere ruiter op gehad maar hij doet het zelfde dus dat maakt niks uit.