poes schreef:Ik ga hier reageren op je foto's omdat het dan beter aansluit bij het topic. Zelfs als ik niet je voorgeschiedenis had gekend, was ik licht geschokt geweest. Dit paard drukt onwijs zijn rug weg en jij als ruiter hebt blijkbaar niet de vaardigheid om daar iets aan te doen. In de galop is het nog erger, ik ben er haast zeker van nu dat hij dat echt nog veel te zwaar vind.
Mijn dringend verzoek: geef dat paard minimum twee rustdagen per week, laat de galop voor wat het is, werk aan ontspanning (met een losse teugel rijden is niet beter, je mag ze gerust vragen om het hoofd al wat lager in te stellen), ga longeren met een goed werkende hulpteugel, en laat er 1x per week iemaqnd mee rijden die hem kan doen ontspannen.
Hij probeert je echt niet uit volgens mij: stel je voor dat jij elke dag 20 minuten (te) zwaar werk met een stijve rug moet doen? Dan ga jij op een gegeven moment ook wel even willen losschudden. Ik had gehoopt op fijne foto's maar het ziet er erg onprofessioneel uit. Een jong paard hoeft niet aan teugel, maar wel ontspannen.
helemaal mee eens!