Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
renza schreef:Dus, hij loopt dan bijv. op de rechterhand met z'n hoofd naar links en z'n rechterachterbeen onder de massa?
Dat doe je om hem recht te maken.
) weer met Misty gereden (paard van het filmpje bovenaan pagina 2)
DunDijk schreef:Vandaag (eindelijk) weer met Misty gereden (paard van het filmpje bovenaan pagina 2)
Heb 2 tips afgewisseld, de contra stelling en het rijden van kleine voltes als de achterhand naar binnen valt.
Met de contrastelling maakt paardlief alleen wel behoorlijk wat vaart in de galop dus daar gaan we nog aan werken.
<knip>
:

) Ekkie schreef:missblue schreef:Wat jij zegt klopt niet helemaal..
het achterbeen moet in het zelfde spoor lopen, binnenachterbeen onder de massa. En goeie oefeningen zijn contrastelling, echt géén binnenstelling rijden als je paard scheef is.
Hee, dat is nieuw voor me... Ik wist niet dat een paard altijd een binnenachterbeen onder de massa moest zetten?....Ik heb wel altijd geleerd dat dit in hoeken en op voltes moet gebeuren, maar is dit ook op rechte lijnen?
missblue schreef:nee, het paard zet zijn benen ook anders...
Een paard loopt als hij rechtgericht is met zijn binnenbeen onder de massas, dus dit is telkens het andere been als je van hand veranderd, er is wel duidelijk verschil tussen linker en rechterhand behalve de bakrand hoor
renza schreef:Hmm alleen ik snap nog steeds niet echt het verschil tussen of je je paard nou linksom naar buiten laat kijken of rechtsom naar binnen; gewoon er vanuit gegaan dat je dat op een goede manier doet.
missblue schreef:Het paard draagt zijn gewicht op alle 4 de benen, maar het grootste deel op de achterhand, wel als je paard rechtgericht is. Ik heb geleerd dat het binnenachterbeen het dragende been is? Jullie denken dan misschien dat dit been extreem naar binnen komt, maar dat is dus niet zo.

Sjuulie schreef:Mijn zadel lag er ook telkns scheef op omdat hij zijn ene rugspier meer gebruikte dan zn andere, daardoor ging ik ook scheef zitten.