Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
). Het losrijden kan je thuis helemaal tot in de puntjes uitwerken, want je pony zal vast niet iedere dag even scherp zijn. Gaat het een proef goed, dan kan je de volgende wedstrijd de lat een stukje hoger leggen.
. KiWiKo schreef:weet je, ik heb ooit een meisje lesgegeven die hele andere verwachtingen had van haar pony als dat de pony kon.
de pony was lichamelijk EN geestelijk niet in staat om bij wijze van spreken de B uit te komen......... moeders en kind wilde dit echter wel van ponie...
dus slaan, skuppen, elastieken, slof en dit alles niet in geringe mate hoor.
Needless to say dat ik hier heel snel mee klaar was ..
Kijk eens goed naar je pony..........
Ik zeg absoluut niet dat dit in jouw geval zo is hoor, maar het is iets wat ik wel even mee wil geven
sammie_44 schreef:Misschien rij je gewwon niet op een goede manier los?? neem eens je intructeur mee. Mij heeft het ook heel egr geholpen toen mijn instructrise eens mee ging naar een wedstrijd waarbij ze me hielp me losrijden. De proef ging toen super.
. Later kwam het gelukkig wel weer goed. Soms moet je ook even geduld hebben en vooral: zelf rustig blijven. Frustraties leveren echt niks positiefs op, geduld wel! Succes verder, het komt vast weer goed na dit dipje!! Yvonnelind schreef:Ik herken je frustratie; heb zelf sinds kort een (zeer) flegmatiek paard in de wedstrijden. Ik werk inderdaad ook steeds met kleine haalbare doelen. Netjes sturen, tempo controle en voor mezelf: rechtop zitten en been lang houden. Ik werk in mijn training steeds naar een bepaald doel toe, maar blijf ook de andere doelen herhalen. Neem jezelf maar eens voor om pas na 30 winstpunten over te gaan i.p.v. met 10. Dan voel je misschien wat minder druk. Ik heb trouwens met een paard wel eens een jaar in de B gereden met maar 1 winstpunt; dus het kan altiijd erger. Later kwam het gelukkig wel weer goed. Soms moet je ook even geduld hebben en vooral: zelf rustig blijven. Frustraties leveren echt niks positiefs op, geduld wel! Succes verder, het komt vast weer goed na dit dipje!!
Yvonnelind schreef:Maar toch ontbreekt er nog iets in de basis; tempo, impuls, rechtgericht zijn... Dat zal thuis misschien beter zijn, maar als je het in een proef nog niet kunt laten zien, dan ben je er gewoon nog niet helemaal klaar voor. De Z bestaat niet alleen uit leuke oefeningetjes; de basis blijft het belangrijkste. Mijn paard kan ook al een paar Z oefeningen (heel gemakkelijk), maar de basis is (nog) niet zo goed bevestigd dat we ook daadwerkelijk aan de Z toe zijn.
Ik wil met die 30 winnstpunten alleen maar zeggen dat je jezelf niet onder druk moet zetten.
Je staat echt niet voor paal als je een jaar in de M2 zit hoor!
Als je de basis niet voor elkaar hebt in de Z, dat vind ik persoonlijk veel genanter.
KiWiKo schreef:weet je, ik heb ooit een meisje lesgegeven die hele andere verwachtingen had van haar pony als dat de pony kon.
de pony was lichamelijk EN geestelijk niet in staat om bij wijze van spreken de B uit te komen......... moeders en kind wilde dit echter wel van ponie...
dus slaan, skuppen, elastieken, slof en dit alles niet in geringe mate hoor.
Needless to say dat ik hier heel snel mee klaar was ..
Kijk eens goed naar je pony..........
Ik zeg absoluut niet dat dit in jouw geval zo is hoor, maar het is iets wat ik wel even mee wil geven