Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
beauty_fan schreef:WildWings
jij weet tog niet hoe ze is??
als een pony eerst 2 jaar op land heeft gestaan( ook op stal natuurlijk) en je haar dan wee wil nemen naar de pad dock zodat ze zich zelf even kn uitracen en je dan half over wordt gerend of ze steiger en ze komt zo hoog voor der uit.. alleen als je op haar zit was je toen veilig bij har in de buurd, en dat ze gemeen worden gemaakt dat slaat pas helemaal nergens op!!!:@
Spoec schreef:Ik zal je maar gaan bergen, want hierover zijn de meesten op bokt het wel eens ..
Ja dit is te jong ..
En ja hier kun je problemen mee krijgen ..
Ik sta zelf achter het feit dat je pas moet beginnen met een paard in te rijden als hij minimaal drie jaar oud is ..
Dit dan rustig opbouwen en pas vanaf dat hij vier is een uur per keer rijden ..
En dit dan idd ongeveer 3/4 dagen per week ..
Snap trouwens ook niet dat die instructrice zegt dat jullie zoveel meoten rijden ..
[edit] Doe je dat longeren nog naast die 4 dagen rijden? Of zit dat bij de 4 dagen in? Anders vind ik het helemaal veel voor zon jong beestje ..
Heb ik in elk geval neit gedaan bij mijn jonge paardje

WildWings schreef:Maar kennelijk geeft ze niet genoeg om paarden, als ze jullie een paard op z'n 2de laten inrijden omdat hij 'zo wild' is. Anders zou ze wel beter weten.
En verder, er wordt hier om advies/commentaar gevraagd.
Zodra dat komt gaan jullie er allebei tegenin: vraag dan gewoon geen advies (en ga lekker verder met die pony te verpesten, naar mijn mening.)
anjo4ever schreef:heeeej sfieej hoe dat banketstaaf comentaar eens voor je. ze kan hartstrikke oed rijden ik denk heel wat beter dan jou! en ze geft ook veel om de paarden.(mijn intructrie)
Kris25 schreef:En ik wil nog steeds heel erg graag weten hoe oud je instructrice is en welke diploma's ze heeft gehaald, als het nl normaal is om zo met een jong dier om te gaan, dan heb ik de verkeerde orun cursus gevolgd.
signorita schreef:ik vind dit echt niet kunnen hoor, je pony is zo op zn 10e al 'af'
je moet het zelf weten, maar dit vind ik niet slim, en je instructrice vind ik ook niet ak te snugger,
als jij je paard wil verpesten, sucses maar begin dat geen topic als je toch niet naar onze tips luisterd.
je vraagt, is dit te jong, iedereen zegt ja, en jij luisterd niet, start dat geen topic.
Ik zou dus wachten...
anneliesdj schreef:Een zwaarder ras zoals een haflinger of fjord is vaak al voor zijn 3e zo 'volgroeid' dat ik er geen kwaad in zie om op 2,5 jarige leeftijd al eens een zadel op te leggen, te hangen, een rondje stappen terwijl je erop zit en af en toe te longeren. Daar wil ik niet mee zeggen dat zo'n paard voor zijn 3e al 3 uur in de week kan lopen!
Luxere rassen, en zeker kwpn'ers zijn vaak op hun 3e nog zo veulenachtig (iel, hoog op de benen) dat het me niet verantwoord lijkt om daar voor hun 3e al iets mee te doen.
@ Horse_roosje: wat voor ras is je paard/pony en heb je een foto? Ik ben erg benieuwd.

anneliesdj schreef:Een zwaarder ras zoals een haflinger of fjord is vaak al voor zijn 3e zo 'volgroeid' dat ik er geen kwaad in zie om op 2,5 jarige leeftijd al eens een zadel op te leggen, te hangen, een rondje stappen terwijl je erop zit en af en toe te longeren. Daar wil ik niet mee zeggen dat zo'n paard voor zijn 3e al 3 uur in de week kan lopen!
Luxere rassen, en zeker kwpn'ers zijn vaak op hun 3e nog zo veulenachtig (iel, hoog op de benen) dat het me niet verantwoord lijkt om daar voor hun 3e al iets mee te doen.