sterk paard niet te houden wie weet raad??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal78

Re: sterk paard niet te houden wie weet raad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:53

als je in de bak rijd gaat ze er dan ook vandoor? of is ze dan wel normaal te rijden.Want als ze in de bak wel normaal doet dan kan je wel les nemen maar dan ben je nog niet echt geholpen als je buitenritjes gaat maken.tuurlijk je leert beter rijden en je paard leert de hulpen beter begrijpen maar als een paard eenmaal door heeft dat ze er gewoon vandoor kan gaan dan gaat ze ook echt.toen ik nor net gekocht had ging hij er ook vaak vandoor en dat kwam omdat hij bij de vorige eigenaar altijd hard mocht .dus heb ik hem vaak ingehouden als hij weer harder ging dan ik wou dus goed diep zitten in het zadel en je handen laag houden want heel veel mensen hebben de neiging om hun handen omhoog te trekken.en veel overgangen maken. dan heeft ze meer aandacht voor jou.succes.

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 23:00

verootjoo schreef:
branka16 schreef:
En mijn paard is niet VET!!!!!
Ze is iets te dik en DRACHTIG!

Ik kan geen les betalen dus daarom heb ik het hier gevraagd.

Vandaar dat het zadel niet past! ook een opgemeten zadel past niet meer op een paard waarvan het lijf veranderd...

En geen les kunnen betalen, maar wel 7 paarden vind ik lichtelijk triest

Die paarden worden voor me betaald hoor!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 23:03

doemaarwat schreef:
Haaj ja dit heb ik ok wel eens gehad en als hij er van door gaat moet je hem niet inhouden laat hem maar eens een keertje helemaal moe worden van dat galopperen . als hij Graag wil renneok dan gaat hij Maar renne dit moetje gewoon 1 xtje doen en de rest hou je hem in . Ik hoop dat je er wat mee doet.

Doei doei

Ik kan dr er niet vandoor laten gaan gezien de dracht maar als ik het wel zou doen zou ze niet stoppen en kletterd ze met volle galop over de straat en het is niet de bedoeling dat ze ook nog zere benen krijgt.

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 23:05

sandra1986 schreef:
wanner moet het veulen komen dan?
paarden kunnen heel humeurig worden tijdens de drachtigheid. dat is onze fokmerrie ook.
je kunt ook aan iemand die goed kan rijden vragen of die je wil helpen.
waar woon je in de buurt dan? als k vragen mag. klinkt voor mij als een uitdaging.

Ik woon in duitsland over de grens bij coevorden:D

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 23:09

rivarachella schreef:
ik weet niet of het al geplaats is , maar een
pessoa bit kan ook helpen .. het geeft meer nadruk op wat je wil.

ik weet dat ik dalijk commentaar krijg van ah das zielig , nou niet dus , het geeft meer NADRUK niet pijn..

Wou ik ook al proberen thx voor de sugestie.
(ik ben echt wel zacht met haar mond hoor dus daar hoeven jullie je geen zorgen oven te maken!)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 23:12

Nor schreef:
als je in de bak rijd gaat ze er dan ook vandoor? of is ze dan wel normaal te rijden.Want als ze in de bak wel normaal doet dan kan je wel les nemen maar dan ben je nog niet echt geholpen als je buitenritjes gaat maken.tuurlijk je leert beter rijden en je paard leert de hulpen beter begrijpen maar als een paard eenmaal door heeft dat ze er gewoon vandoor kan gaan dan gaat ze ook echt.toen ik nor net gekocht had ging hij er ook vaak vandoor en dat kwam omdat hij bij de vorige eigenaar altijd hard mocht .dus heb ik hem vaak ingehouden als hij weer harder ging dan ik wou dus goed diep zitten in het zadel en je handen laag houden want heel veel mensen hebben de neiging om hun handen omhoog te trekken.en veel overgangen maken. dan heeft ze meer aandacht voor jou.succes.

In de bak is ze wel hee rustig en snapt ze alles wel.
Buiten wordt ze de laatste tijd ook steeds rustiger.
Ik wou alleen wat tips niet om les te nemen of zo maar wat zou kunnen helpen een goede vriendin van mij geeft ook les en zij geeft me wel een een tip en dan gaat het al weer een stuk beter maar aangezien zij het ondzettend druk heeft ga ik niet ook nog lopen zeuren om les of meer tips, dus ik dacht hier vragen kan nooit kwaat...

Maar wel dus gezien de reacties..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:29

Een niet goed ingereden paard die niet gelongeerd kan worden en waar je zelf geen raad mee weet?

Om daar een goed rijpaard van te maken is er echt maar één goede oplossing en dat is les. Dat hoeft echt niet van Anky te zijn en kosten daarvan vallen echt wel mee, zeker als je één keer in de veertien dagen of de maand gaat lessen.

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 23:36

les aan huis is wel duur en we hebben geen man die ons naar de manege brengt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:41

Als ik in je profiel lees dat veel van je paarden nog jong en onbeleerd zijn en dat er ook weer heel wat veulens aankomen, dan lijkt een investering in goede les en begeleiding bij het (opnieuw) inrijden mij een hele goede investering.

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 23:45

ik ga niet betalen aan iemand anders paarden?!?! Het zijn de paarden van een boer alleen ben ik er baas over en beslis wat er mee gebeurt en wie er wanneer er op rijd enz enz.
Ze zijn dus van de boer en hij betaalkd de paarden verzekering en het voer en hij heeft zelf weide om alle paarden te leren enzo heeft hij ons. en om nou elk paard naar les te sturen kan echt niet uit hij is melkvee houder! (sorry als het schreeuwerig over komt is niet de bedoeling)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:48

Dan hoop ik maar dat die paarden niet voor de handel zijn.

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 23:51

neej dat zijn ze niet ik ben er al zeker 8 jaar en kan heel goed opschieten met die boer hij koopt zelfs paarden voor mij!
(geen dure paarden hoor voordat jullie weer beginnen over dat je beter les kunt nemen van dat geld)
Les nemen vind die boer goed zolang de paarden niet op de trailer hoeven en het hem geen geld kost.

bowena_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 00:23

Word der een beetje hopeloos van eerlijk gezegd . Je wilt wil dat je paardje naar je luisterd maar gaat OVERAL tegen in wat wij zeggen. Nogmaals zeg ik wacht eerst eens tot het veulen er is (weet niet hoe lang ze nog moet) en begin dan opnieuw en dan bedoel ik helemaal opnieuw!! Dus ook longeren, en geen gelul over dat kan ze niet, dat kan ieder paard, dan leer je t der maar. En ga dan sparen voor les, als je het zo perse goed wilt doen. Wij kunnen neit vanachter een pc beoordelen hoe je rijd en hoe je moet rijden. En ga asjeblieft niet een hele ijzerhandel aant beest hangen zoals een Pessoa bit want dat lost echt niks op.

Sorry als dit wat heftig overkomt, maar je meot toch snappen dat als je er wat aan wilt doen, je toch iets van de mensen heir meot aannemen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 07:43

een beetje een pessoabit kost toch al snel een euro of 30......... heb je bij mij al 3 lessen voor

maar de enige goede tip die TS gekregen heeft in haar ogen was het kopen van een pesoabit zal je er nog een tip bij geven....... koop er gelijk een slof bij

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 08:53

Volgens mij moet het paard opnieuw worden ingereden gewoon weer bij het begin beginnen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 08:59

cntr alt delete

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:51

branka16 schreef:
neej dat zijn ze niet ik ben er al zeker 8 jaar en kan heel goed opschieten met die boer hij koopt zelfs paarden voor mij!
(geen dure paarden hoor voordat jullie weer beginnen over dat je beter les kunt nemen van dat geld)
Les nemen vind die boer goed zolang de paarden niet op de trailer hoeven en het hem geen geld kost.

De boer heeft geen les nodig, dus dat lijkt mij hem geen geld kosten dan toch?!
Afijn, les nemen doe je niet alleen voor de paarden maar juist voor jezelf. Dat je daarmee beter vooruitgang boekt specifiek bij deze paarden is toch mooi meegenomen dan?!

Ikzelf heb priveles voor een half uurtje, aan huis dus. Lang genoeg om leerzaam te zijn en te oefenen. In en uitstappen doe ik namelijk voor en na de les zelf. Ik ben dus echt veel minder dan € 10,- per les kwijt.

Verder vind ik het ook een beetje jammer dat je wel reageert op de reacties als neem een ander bit en laat hem rondjes rennen totdat ie moe is, terwijl er nog meer en betere adviezen zijn gegeven. En ik dacht toch echt begrepen te hebben dat je om advies zelf hebt gevraagd..

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:59

Al 8 jaar zonder les betekend dat je jezelf een eigen rijstijl hebt aangeleerd, er is inderdaad maar 1 gouden tip en dat is les nemen. Er zijn vele mensen op deze aardbol die denken dat ze kunnen rijden en vaak is dat wel zo, maar je krijgt ook veel hulp tijdens het rijden. Even iets kopen een ander bit bv en probleem opgelost zo werkt het niet helaas zou wel handig zijn. Ik weet niet of je geld hebt om te lessen maar anders houd het op en wordt het paard verkloot. Het wordt steeds moeilijker om hem negatieve dingen weer af te leren, je kan het beest niks kwalijk nemen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:44

Je schrijft in je profiel dat je met paarden wilt werken, dan lijken die lessen me ook nog een investering in je toekomst. Of ga op zoek naar een handelsstal waar je kan gaan rijden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:20

Kan je niet iemand vinden die goed kan rijden en die jou helpt met het rijden, zodat zij ook gratis kan rijden. Samen ben je sterker dan alleen en ik zou niet buiten gaan rijden als er iets gebeurd dan zit je wel mooi, ik weet niet of de paarden verzekerd zijn?

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:46

P.s. je kunt wel een vriendin hebben die lesgeeft en weet hoe ze dit kan aanpakken. Maar zodra ze geen tijd heeft om jouw op weg te helpen, kun je dit niet als excuus zien om geen les te nemen.

Heb ook eerst een vriendin van me gevraagd of zij mij privelessen kon komen geven, dit was niet het geval dus ben ik op zoek gegaan naar iemand anders die daar wel tijd voor had.

Leren kost nu eenmaal geld (school is ook niet gratis) als je verder wilt in de paardensport, horen daar investeringen bij. Je hebt geluk dat de onkosten van het hebben/ rijden van een paard door iemand anders voor je worden betaald. Wees daar blij mee en maak daar gebruik van. Nu heb jij nog de mogelijkheid om met een lage bijdrage toch priveles te kunnen volgen. op een manege ben je veelal meer kwijt voro ook de huur van het paard. Heb je je ouders gevraagd of zij misschien een bijdrage kunnen doen of spaar je zakgeld op hiervoor. Evt. kun je bv oppaswerk gaan doen voor een kleien bijdrage..

Waar een wil is, is een weg. Als de wil er niet is, is de weg niet te vinden..

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 14:33

Geerty is buitern wel heel rustig hoor alleen soms wil ze als je gallopeerd niet terug uit de galop in draf das dus eigenlijk mijn probleem, alleen heb ik het niet goed neergezet nu lijkt het alsof ze altijd er vandoor gaat terwijl dat helemaal niet zo is. Ze is echt heel braaf alleen heel sterk ze is wel 100% verkeersmak en ik rijd al 2 jaar met haar langs de staad en heb nog nooit problemen gehad.
Alleen als ik in de wei rijd wil ze er ook nog wel eens vandoor in gallop.

(ik neem geen les dus daar kunnen jullie over ophouden ik rijd voor mijn plecier)

Ik rijd trouwens nooit alleen, en de paarden zijn goed verzekerd.
Mijn beste vriendin rijd altijd mee op de dochter van dat paard.
En met dat paard kan ik ook goed over weg, die is me nog nooit weggerent of er vandoor gegaan. Die hebben we zelf ook ingereden, en daar lukt alles heel goed mee.

Ik hoop dat jullie het snappen!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:41

Ik rijd ook voor mijn plezier (met les )

Maar succes met oplossen! Ik denk toch dat je dressuurmatig gezien dit paard verder door moet rijden. Zodra je het rijtechnisch in het weiland dmv oefenen beter op orde krijgt, zul je hem ook met buitenritten beter onder controle kunnen hebben.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:33

Nou dit is weer typisch zo'n geval van kop in het zand steken.

Het zadel ligt echt niet goed.is al door genoeg mensen gezegd maar het kwartje wil niet vallen dus ik probeer het nog maar eens.

Ik vind ook dat de basis van elk paard begint met fatsooenlijk longeren van een paard.Nu roep je weer dat kan dit paard niet,maar elk paard kun je longeren dan heb je niet de goede hulp gehad.Misschien kan het je helpen om een stukje van de wei afzet met lint en je dus een soort longeer singel hebt.Dan iemand in het midden laten staan die de longeerlijn vast houdt.iemand anders houd het paard vast en die loopt met het paard mee.Nou moet je niet denken dat een paard in 5 minuten snapt wat de bedoeling is maar misschien heb je hier wel 10 keer voor nodig.Net zo lang door gaan tot het paard snapt wat je bedoelt.

Verder zeg je niet alleen dat je paard er vandoor gaat maar ook dat jij naar rechts wilt en je trekt aan de teugel en dat alleen zijn hoofd dan naar rechts gaat maar haar lijf rechtdoor gaat.Dit zijn echt basis fouten.Als dit niet goed is kun je wel voor je plezier willen rijden maar ik denk niet dat er dan plezier is.Jij geeft geen goede hulpen paard snapt het niet en raakt in de war jij word boos en trekt nog harder aan de teugel om naar rechts te gaan paard moet nu wel want hij word helemaal uit balans gebracht maar snapt er nu helemaal niets meer van.Dit klinkt niet erg plezierig.

Er is maar 1 tip voor jouw als je echt wil dat je probleem opgelost word en dat is les rijden.

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:39

branka16 schreef:
ik ga niet betalen aan iemand anders paarden?!?!

Dit wil ik er echt even uit lichten.Wat ben jij ontzettend ondankbaar.De boer heeft al die paarden staan waar jij voor mag zorgen en op kunt rijden.Je hoeft daar helemaal niets voor te betalen.Les rijden doe je in de eerste plaats voor jezelf zodat jij beter word en dan dus beter je paard kan begleiden.Op de 2e plaats word je paard er natuurlijk ook beter van omdat jij hem nu beter kan rijden.Zou het niet geweldig zijn om als dank dat de boer zijn paarden beschikbaar stelt aan jouw jij zijn paarden beter laat lopen.