Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
verootjoo schreef:branka16 schreef:En mijn paard is niet VET!!!!!
Ze is iets te dik en DRACHTIG!
Ik kan geen les betalen dus daarom heb ik het hier gevraagd.
Vandaar dat het zadel niet past! ook een opgemeten zadel past niet meer op een paard waarvan het lijf veranderd...
En geen les kunnen betalen, maar wel 7 paarden vind ik lichtelijk triest
doemaarwat schreef:Haaj ja dit heb ik ok wel eens gehad en als hij er van door gaat moet je hem niet inhouden laat hem maar eens een keertje helemaal moe worden van dat galopperen . als hij Graag wil renneok dan gaat hij Maar renne dit moetje gewoon 1 xtje doen en de rest hou je hem in . Ik hoop dat je er wat mee doet.
Doei doei
sandra1986 schreef:wanner moet het veulen komen dan?
paarden kunnen heel humeurig worden tijdens de drachtigheid. dat is onze fokmerrie ook.
je kunt ook aan iemand die goed kan rijden vragen of die je wil helpen.
waar woon je in de buurt dan? als k vragen mag. klinkt voor mij als een uitdaging.
rivarachella schreef:ik weet niet of het al geplaats is , maar een
pessoa bit kan ook helpen .. het geeft meer nadruk op wat je wil.
ik weet dat ik dalijk commentaar krijg van ah das zielig , nou niet dus , het geeft meer NADRUK niet pijn..
Nor schreef:als je in de bak rijd gaat ze er dan ook vandoor? of is ze dan wel normaal te rijden.Want als ze in de bak wel normaal doet dan kan je wel les nemen maar dan ben je nog niet echt geholpen als je buitenritjes gaat maken.tuurlijk je leert beter rijden en je paard leert de hulpen beter begrijpen maar als een paard eenmaal door heeft dat ze er gewoon vandoor kan gaan dan gaat ze ook echt.toen ik nor net gekocht had ging hij er ook vaak vandoor en dat kwam omdat hij bij de vorige eigenaar altijd hard mocht .dus heb ik hem vaak ingehouden als hij weer harder ging dan ik wou dus goed diep zitten in het zadel en je handen laag houden want heel veel mensen hebben de neiging om hun handen omhoog te trekken.en veel overgangen maken. dan heeft ze meer aandacht voor jou.succes.
. Je wilt wil dat je paardje naar je luisterd maar gaat OVERAL tegen in wat wij zeggen. Nogmaals zeg ik wacht eerst eens tot het veulen er is (weet niet hoe lang ze nog moet) en begin dan opnieuw en dan bedoel ik helemaal opnieuw!! Dus ook longeren, en geen gelul over dat kan ze niet, dat kan ieder paard, dan leer je t der maar. En ga dan sparen voor les, als je het zo perse goed wilt doen. Wij kunnen neit vanachter een pc beoordelen hoe je rijd en hoe je moet rijden. En ga asjeblieft niet een hele ijzerhandel aant beest hangen zoals een Pessoa bit want dat lost echt niks op.
zal je er nog een tip bij geven....... koop er gelijk een slof bij
branka16 schreef:neej dat zijn ze niet ik ben er al zeker 8 jaar en kan heel goed opschieten met die boer hij koopt zelfs paarden voor mij!
(geen dure paarden hoor voordat jullie weer beginnen over dat je beter les kunt nemen van dat geld)
Les nemen vind die boer goed zolang de paarden niet op de trailer hoeven en het hem geen geld kost.
)branka16 schreef:ik ga niet betalen aan iemand anders paarden?!?!