Ik vind het persoonlijk niet fijn om mn stem te gebruiken alleen bij t belonen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
misschien wel hard hoor, maar niet onterecht geslagen! Als lid bokte, gaf ik net zolang een tik totdat ze stopte etc.
) die gebruik ik dan ook. Ook geef ik wel eens een ruk aan de teugels, uiteraard wel corigerent maar goed. bijv. als zei de teugels wil, wat ik eerst toeliet

MissEvil schreef:Mijn pony
(die ik nu mischien terugkrijg..)
strafte mij af, als ik haar onterecht strafte..
Als ik een tik gaf, en het was niet 'nodig' dan gaf ze me toch een bok terug..
Als ik wel terecht een tik gaf, accepteerde ze het gewoon. Ze is wel een hele tijd tegen de zweep en tegen het been geweest..
Maar nu zie ik, dat de pony het nodig heeft.
Als ik niet zo streng was geweest af en toe, dan had ze met mij ook een loopje genomen, net als bij haar nieuwe 'eigenaresse'
Die gaat haar nu verkopen, omdat ze 'onhandelbaar' is geworden..
Ik vind dat straffen móet kunnen, maar alleen terecht, en op het goede moment. Niet van: oja, hij bokte toenet, dan zal ik hem eens een klap geven.
Je moet wel direct afstraffen, anders snappen ze niet, waarvoor ze afgestraft worden.
Maar aan de teugels 'rukken', daar ben ik geen voorstander van. Als je paard bijv. gaat hangen, dan moet je juist loslaten en doordrijven. Problemen kun je beter voorwaarts oplossen.
Dit is puur mijn mening hoor
Zodra ik een tik geef, waarvan zij vind dat het niet nodig was gaat ze stil staan en bokken maar }> En dan word ik afgestrafd.. Maar over die teugels, Ik gooi vaak mijn teugels 'los' en zet der op mijn been zodra ze door heeft van 'ooh ze zet der handen niet vast omdat ik het vraag' (doet ze wel, dramt ze net zo lang door totdat ze denkt dat ik mijn handen ga vastzetten.. Mooi niet
HGeb ik wel gedaan maa rik heb het mezelf afgelleeerd
amie_x_mij schreef:ik vind wat een paard doet kan hij ook terug verwachten..
Rukt een paard de teugels uit mijn handen, tja dan trek ik ze weer terug...
of het paard nou aan de teugels en dus wat aan je armen rukt OF dat jij terug rukt en dan niet aan zijn voorbeen ofzo,maar in het dier zijn mond!!amie_x_mij schreef:ik vind wat een paard doet kan hij ook terug verwachten..
Rukt een paard de teugels uit mijn handen, tja dan trek ik ze weer terug
Remember schreef:Nee, gillen als ze vervelend zijn werkt niet echt bepaald haha... Maar een keer een strenge 'euhhh' of 'nee' wel hoor, in sommige gevallen! En gelukkig heb ik er een aardig consequente 'Ho' op zitten, altijd makkelijk
) schoot er een paar dagen achter elkaar in dezelfde hoek vandoor. Puur uit frissigheid....het was niet erg en hij deed niks engs, maar daarna was hij helemaal blij en kon ik niet meer normaal rijden tot we de rust terughadden...dus toen ik doorhad hoe het voelde vlak voor hij ging kon ik op tijd...neeeeee zeggen en dan bleef hij bij me...nu mag hij af en toe door de bak crossen als ik het zeg...vindt hij prachtig
Jonge paarden..heerlijk
En inderdaad kan je met je stem zo leuk belonen...mijn pony is deels beleerd voor de wagen door de zus van Zucchero en die gebruikt heel veel stem. Ik merkte dat mijn pony (Rapidash) er super op reageerde dus ik ben Pharo ook mee gaan belonen...ehct geweldig..als ik hem uitbundig beloon met stem en kriebels en knuffels groeit hij een meter. Miran (ook mijn stalgenootje) vroeg zich nog hardop af of dat nou slim zou zijn in een proef. Dara heeft ze natuurlijk heelmaal gelijk in, maar zo ver zijn we toch nog niet geloof ik
en dan zal ik het gewoon niet kunnen doen, zal ik hem voor die tijd een andere manier van belonen moeten introduceren....maar het is wel leuk om je paard zo uitbudig te zien