Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bienotje schreef:Niet te mild zijn is wat anders dan consequent zijn denk ik
unamie schreef:ja hoor..Satine das nou echt een goede tip![]()
zeker voor een paard die nog 3 jaar moet worden
Soms is de keuze nu eenmaal de paarden op hun nummer zetten en laten zien dat je dit gedrag niet tolereert of paard maar naar de slager brengen omdat hij levensgevaarlijk wordt. Wij kunnen van hieruit niet zien wat er met het paard van TS is gebeurd, maar ze zal de eerste niet zijn die een jong paard koopt om te beleren en er daarna achter komt dat het paard al een hele historie heeft aan ruiters die het ermee geprobeerd hebben, helaas. unamie schreef:een paard die steigert heeft spanning
ga je hem slaan krijg je nog meer spanning
echt een stomme tip
ook al omdat niemand vanaf zijn computer kan zien waar het probleem precies zit
paard verliest dan ook het vertrouwen in de mens, als hij klappen krijgt en niet weet waarom
en onthou dit
waar de kennis van de ruiter ophoudt begint zijn grofheid
Fronton schreef:unamie schreef:
waar de kennis van de ruiter ophoudt begint zijn grofheid
Slaan? Wie heeft het over slaan? Maar weet je wat nog veel en veel erger is.... je paard klopjes en kusjes geven als hij niet weet waarom.
whoopylover schreef:Ow, oke, ik zal kijken. Maar ik ben zeker NIET te mild voor hem. (wat je overigens wel verwacht gezien de manier waarop hij acteerd, maar moet ik hem dan tot bloedens toe straffen?)
KiWiKo schreef:Hoe dan ook, een paard dat bij mij steigert krijgt van huis uit te maken met een rechterhand om de oortjes.....
!!!!!
noemen ze reflexmatig handelen
. unamie schreef:als je dit topic eens goed doorleest zie dat er geadviseerd wordt
het paard aan te pakken door tussen zijn oren te slaan
idioot gewoon![]()
unamie schreef:Ik heb in mijn leven al veel paarden zadelmak gemaakt
zonder te slaan met de zweep, welteverstaan !
en het zijn allemaal fijne en ongecompliceerde rijpaarden geworden
unamie schreef:dus ook straffen, als het paard last van zijn tanden of het zadel heeft?
tandarts is er volgens mij nog niet bij geweest
een paard van die leeftijd kan behoorlijk last hebben van zijn tanden (wisselen)
in haar profiel ligt er een soort kadet zadel op
die bovendien nooit is nagekeken voordat ze het op het paard legde volgens de TS
dan begin je al verkeerd naar mijn idee
unamie schreef:een paard die steigert heeft spanning
ga je hem slaan krijg je nog meer spanning
echt een stomme tip
unamie schreef:ook al omdat niemand vanaf zijn computer kan zien waar het probleem precies zit
paard verliest dan ook het vertrouwen in de mens, als hij klappen krijgt en niet weet waarom
unamie schreef:het lijkt mij dat je beter hulp kan zoeken van iemand die bekend is met Natural horsemanship
zij krijgen elk paard normaal aan het werk zonder gebruik van de zweep
of ga een cursus volgen ..dat is heel leerzaam voor jezelf
zorg ook voor een goed passend zadel want je gaf zelf aan dat het zadel niet 100% oke.. is en niet op maat gemaakt
unamie schreef:waar de kennis van de ruiter ophoudt begint zijn grofheid