comunicatie problemen pony/ ruitertje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Foresttravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:27

zeg bonjo (irritant naam etzelfde als naam vand e pony) tis de bedoeling dat mensen anoniem blijven, dus geen namen gebruiken. en ff met beide benen op de grond blijven staan. dat ie lief is geloven we wel. das elk paard.

maar oke. met 2 paarden op buitenrit werkt niet.
het paard gedraagt zich hartstikke goed. is nix mis mee.
maar de pony waar we hier over praten. gaat nog zijn eigen gang.
dus helaas heeft dat geen zin.

carlijn83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:16

Foresttravel schreef:
zeg bonjo (irritant naam etzelfde als naam vand e pony) tis de bedoeling dat mensen anoniem blijven, dus geen namen gebruiken. .

Hahaha, mevrouw/meneer is bang voor haar identiteit..........

Wat ik nog zeg op deze topic=.....zucht.......

Ik heb mijn mening gegeven, als ik dan vervolgens als dierbeul word uitgemaakt door iemand die op een andere manier te werk gaat dan hou ik er mee op.
Wij moeten hier op bokt allemaal kunnen respecteren als iemand een andere manier van werken heeft en daar niet meteen op gaan steigeren als er op die andere manier wat gezegd wordt

Als je hier een vraag steld zoals de TS dan krijg je tips en adviezen.
Doe daar iets nuttigs mee ipv het allemaal in de wind te gooien want dan houd het wat mij betrefd op.

Suc6 met de pony, op welke manier je dan ook te werk gaat...

Foresttravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:37

sorry... ik ben diegene niet. benw eer iemand anders, en ik heb niet gezehct dat u een dierenbeul bent. alleen werkt zo'n methode niet op een paard die al de neiging heeft op de clucht te slaan

Foresttravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:41

carlijn83 schreef:
Doe daar iets nuttigs mee ipv het allemaal in de wind te gooien want dan houd het wat mij betrefd op.

en wat bedoel je hier eigenlijk mee?

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:53

wat gezllig hier:P

Foresttravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:59

super hea.
kben altijd al zown gangmaker geweest
geniet er maar van

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:58

Gaat lekker hier.

Vriendelijk verzoek om elkaar in zijn/haar waarde te laten.

Tips/adviezen die hier gegeven worden zijn goedbedoeld en om de TS te helpen. Wat de TS daar mee doet of niet doet is haar zaak.
Ieder heeft zo zijn eigen methoden om met paarden om te gaan. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden!!

carlijn83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:09

Foresttravel schreef:
carlijn83 schreef:

en wat bedoel je hier eigenlijk mee?

Daar bedoel ik mee dat je als je een topic start moet proberen om wat met die tips te doen ipv te roepen dat t toch allemaal niet helpt.

Simmie schreef:
Gaat lekker hier.

Vriendelijk verzoek om elkaar in zijn/haar waarde te laten.

Tips/adviezen die hier gegeven worden zijn goedbedoeld en om de TS te helpen. Wat de TS daar mee doet of niet doet is haar zaak.
Ieder heeft zo zijn eigen methoden om met paarden om te gaan. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden!!

Amen _/-o_

Foresttravel

Re: comunicatie problemen pony/ ruitertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:05

ja. maar we werken hier niet met dingen amar met dieren, onthoud dat wel even.
als hier een advies staat wat fout kan uitpakken, gaat het ook goed verkeerd. en ik ken deze pony, met harder aanpakken gaat het echt mis.
dus als jou advies was opgevolgd was een zeer gevaarlijke situatie ontstaan. dus sorry voor mijn reactie, maar ik weet hoe gevaarlijk dit dier is.

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:19

sandra1986 schreef:
t lijkt mij dat deze ponny geen respect heeft ofwel vertrouwen in mensen. respect dwing je niet af en vertrouwen ook niet. ik zou zeggen, ga leuke dingen met hem doen. maar wees consequent. ik doe altijd bjit je mij dan bijt k terug dreig je mei dan dreig k trug ma k zal haar nooit zomaar slaan.
veel succes en kijk uit dat het niet gevaarlijk word. viligheid bovenalles en wees nooit lang boos doe net alsof je gek bent. dan komt het naar mijn ervaringen wel goed met hem

Helemaal mee eens!!
En ga gewoon een keer met 1 of 2 van mijn part meer paarden/pony's naar buiten!Werkt vaak wel.
Succes ermee

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:21

Foresttravel, die toon van jou is nog steeds hoogdravend en betweterig!

Als jullie zo fantastisch precies weten hoe dit dier in elkaar zit, waarom( in hemelsnaam) komen jullie dan advies vragen?

Gooi hem dan idd maar in een weiland en laat hem in zijn sop gaar koken, volgens jou is dat de oplossing. Doe het dan.
Hier op bokt denken veel mensen er anders over, we hebben het hier over dieren die onze aandacht en liefde nodig hebben, maar als jij denkt dat gelukkig wordt in een weiland EN dat de eigenaar er dan plezier van heeft( mooi uitzicht?) ga je je gang maar, je vind jezelf een hele goeroe. Maar bedenk dat zelfs Emiel Voest graag met zijn paarden werkt.

Dit soort gedachten lok je uit, door tegen iedereen met advies direct ja maar... te zeggen.

Vooral niet doen: les nemen bij een goede instructeur, meenemen met een paar ervaren ruiters het bos in, in de bak laten lopen waar hij zich wel plezierig voelt.

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:32

Ik weet dat ik een compleet eigen stijl heb wat paarden betreft. en wat betreft emiel voest, met veel van zijn dingen ben ik het al niet eens.
ik heb een compleet eigen stijl, vooral uit het observeren van paarden, en wat boeken van monty roberts en klaus ferdinand hempfling. alleen ben ik het niet volledig met hun methodes eens, al is het beter dan wat de meeste ruiters doen, naar mijn mening.

Ik heb een afkeer van maneges. en ik geloof niet dat je goed leert rijden, door altrijd maar ja en amen te zeggen op wat een leraar zegt. ik denk dat je door zelf te observeren veel beter kunt leren rijden.

en trouwens ik wete niet wanneer een ruiter ervaren is. maar mijn vriendin zit al zo'n 17 jaar opt paard. en heeft genoeg met probleempaarden enz. gewerkt. en we leren van elkaar dingen. dus wees daar niet bang voor.

maar oke, blijkbaar zijn hier op bokt nog steeds allemaal mensen die manege's rijden. en wiens gezichtsveld niet verder rijkt dan: INSTRUCTEUR, MANEGE en ANDERE MANEGE-RUITERS
als jullie allemaal met dezelfde methoden alles gaan oplossen. kvind et best. ik werk het liefst ook met paarden, en zet ze heus niet alleen stil int land. al is dat wel het beste. maar bij zo'n groot probleem (want dat is dit.) is eht niet ff zo: ach doe dit en dat ff, en het is zo klaar. dit heeft ontzettend veel tijd nodig. en ik zeg niet dat alle reacties verkeerd zijn, lees es even goed. en je ziet dat ik het ook wel met mensen eens bent. maar zodra je een hekel aan iemand hebt, ga je er blijkbaar hard tegenin, en zie je niks goeds meer.

succes mensen. ik trek me terug uit deze discussie. ik zie wel wat er uit komt. en wat er later mee gedaan word.

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:34

amondi schreef:
Foresttravel, die toon van jou is nog steeds hoogdravend en betweterig!

Precies mijn gedachte

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:40

En gezien de laatste reactie..... een gigantische penny)
Afbeelding

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:45

Bonjootje, Foresttravel, zijn jullie een en dezelfde?

Waarom een ander zijn topic lopen 'verzieken', alsdiegene het er niet mee eens is lijkt het mij logisch dat diegene dan ook zelf reageert..

Iig wordt er om advies gevraagd en dat advies wordt ook gegeven, wat je er mee doet moet je zelf weten, maar ga dan niet een ander zijn goed bedoelde adviezen de grond inboren!

..Imo zegt 17 jaar op 't paard zitten en ervaring hebben met probleem paarden genoeg over iemand die niets wil aannemen van anderen...... (ook al is het een vriendin daarvan)

Net zoals ja en amen zeggen tegen een instructeur meer over jou zal zeggen dan over de instructeur. En door observeren leer je veel, dat ben ik met je eens, maar waar kun je nu juist goed observeren, juist ja, op een manege!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:49

is dit jou pony?
misschien is hij wel jaloers dat hij niet meer zoveel aandacht krijgt van jou.

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:52

Sorry..??
vanwaar die reactie er word hier om normaal advies gevraagd!! en niet om iemand die een andere (rij)stijl heeft af te kraken!!
doe toch eens volwassen....ipv dit topic te verzieken (algemeen)
en ga toch zelf eens met ZO'N pony op stap, en probeer het eens op te lossen... dit kan ik een PROBLEEMpony noemen, en daar heb je ene OPLOSSING voor nodig, en de oplossingen zijn grotendeels al geprobeerd

dus heb je niets nuttigs toe te voegen, dan gewoon mond dicht

Topic zal snel op slot gaan
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 16-02-06 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:53

.
Citaat:
.Imo zegt 17 jaar op 't paard zitten en ervaring hebben met probleem paarden genoeg over iemand die niets wil aannemen van anderen...... (ook al is het een vriendin daarvan)

Foresttravel rijdt geen paard( bekijk alle berichten) zijn vriendin( die het uit heeft gemaakt ) misschien.

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:44

deze ponny lijkt heel veel op de ponny waar ik nu een jaar mee bezig ben.
of je me tip aanneemt moet je zelf weten zal wel ni als k dit allemaal lees
maar toen mijn ponny kwam( jullie kennen deze ponny al da scheelt al) toenw as ze panisch en bang geen vertrouwen of wel respect.
ik ben begonnen met poetsen, wandelen, en beetje buitenrijden.
later ben ik begonnen met rijden geen zweep, sporen of scherp bit. op vertrouwen. als k het beter kon had k het zonder zadel gedaan. eerlijk is eerlijk het koste me twee hersenschuddingen drie hechtingen een halve schuur en een gekneusde kaak en nu nog dagelijks blauwe plekken met hoefjes uitkrabben ma als je echt om een pony geeft maakt dat ni uit dat is echte liefde en dat is wedersijds.

ze is nu nog steeds een beetje bang als k een aantal dagen niet kom dan is ze heel zenuwachtig schrikt ze van iedereen maar dat zal altijd blijven maar het is een goudeerlijke ponny met een mindwer eerlijk verleden maar iedereen verdient een tweede kans zelfs deze ponny waar het overgaat

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:02

amondi schreef:
.
Citaat:
.Imo zegt 17 jaar op 't paard zitten en ervaring hebben met probleem paarden genoeg over iemand die niets wil aannemen van anderen...... (ook al is het een vriendin daarvan)

Foresttravel rijdt geen paard( bekijk alle berichten) zijn vriendin( die het uit heeft gemaakt ) misschien.

ik vind dit nogal een persoonlijke reactie, mischien kan je die in het vervolg voor je houden... dit gaat niet over DIE vriendin... dat is een ex van em!!
het gaat op dit moment over zijn vriendin.. waar de pony dus van in!

en doe allemaal toch eens normaal

JULLIE LIJKEN WEL GESTOORD ZO NU EN DAN!!! degene over wie ik het heb, weten dat al!!

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:20

Ben ik dan de enige die het vreemd vind dat het meisje wat er op rijd 12 is en al 17 jaar op het paard zit?

En vanwaar die idioote afkeer van maneges? Misschien heeft het wel heel veel nut als jou ruiter met die pony op les gaat, en op les gaan betekent niet per definitie op een manege.

En als je toch op alle tips ja maar antwoord en alles beter weet, waarom heb je dan in godsnaam dit topic geopend?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 01:48

Misschien lees/begrijp ik het verkeerd maar ik begreep uit een eerder bericht dat de pony nu 10 is en dat het nu tijd wordt dat hij ook buiten de bak leuk gaat doen.

Is hij niet gewoon onwijs onzeker?
Een pony die jarenlang een omheining om zijn werk heeft gehad en dan in het open wordt gegooid kan behoorlijk angstig/vluchterig worden van al die vrijheid die ze niet gewend zijn.

Hard aanpakken lijkt me dan geen optie, iemand ernaast laten lopen en langzaam opbouwen weer wel.

(ga even het bericht zoeken waar ik op doel)
Gevonden:
Citaat:
het paard heeft de afgelopen tijd een erg aandacht te kort gehad omdat ik zelf erg druk was met mijn study en mn nieuwe (net zadelmakke) paard en hem disipline bij brenege heeft na mijn menig geen nut...hij is nu 10 jaar en is altijd super braaf geweest in de sport nu willen we hem bij brengen dat buiten de bak ook leuk kan zijn en jij wil nu zeggen dat ik dat door straffen moet doen?? en ik geef zelf nu ook paardrij lessen en mijn manier is dat je op een paard vriendelijkere manier ook veel dingen kan berijken anders was ik toch nooit met een onbeleerde pony op M dressuur gekomen?

Bonjo ik heb ook hele schattige puppy ogen, maar wandel net zo makkelijk over je heen als je te lief voor me bent

Consequent zijn is niet je pony in puin slaan, maar duidelijk je grenzen aangeven, al denk ik dat het meer de onzekerheid is bij deze pony.
Als we jou na 10 jaar in een huis geleeft te hebben met tuin de straat opgooien flip je ook, alleen heb jij dan je ouders die jou begrijpen en met je praten en duidelijk uitleggen wat de bedoeling is.

Foresttravel: "striemen" van het hoofdstel heb je zo hoor, gewoon een half uurtje flink doorrijden en mijn paard heeft ook "striemen" op haar hoofd, is gewoon zweet onder het leer.

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:53

óke ff wat duidelijkheid scheppen.

er rijd een meisje van 12 op
de eigenaar is wel 17

de pony heeft jarenlang van alles gedaan
springen, dressuur, van alles
maar heeft ook al die tijd wel buitenritten gereden.
als de pony op buitenrit gaat, gaat dat met een rustig paard.
nog blijft de pony schrikachtig.

(oja amondi, jij haalt 2 topics door elkaar. ga je echt alles van me uitpluizen? die andere topic waar ik reageerde was een verhaal van 1,5 jaar geleden)

Hoop dat het wat duidelijker is.

bonjootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 17:00

de pony reed voor dat het meisje er op kwam ook al elke week een eind in de bossen, toen we hem kregen was hij echt overal bang voor!! nu valt het mee hoe erg hij schrikt maar de zenuwen zijn helemaal weg als hij in de bak loopt. maar in de bossen schrikt hij nog weinig!! daarom hoop ik dat hij (geestelijk) weer normaal word.

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:10

Verhaal is nu heel anders?