Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sizz schreef:Daar kan ik me niet helemaal in vinden PhiaBink.
Het gaat natuurlijk ook om de bekendheid van het bedrijf, maar zonder goede hengst komen ze er ook niet.
Ik heb toch altijd het gevoel dat het meer om het paard gaat. Een fokker heeft niks aan een ruiter.![]()
Citaat:Voor de ruiter is het belangrijk dat de hengst goed loopt, voor de eigenaar is het belangrijk dat de hengst goed loopt en voor de fokker is het belangrijk dat het paard goed loopt.
Citaat:Met het paard moet geld verdiend worden, maar het liefst zo snel mogelijk...
PhiaBink schreef:Voor passie voor geld en naamsbekendheid. Nee, niet van het paard, maar van de eigenaar/trainer/ruiter/stal.
Goldie schreef:Zo vond ik het bij het nrps ook zo grapig met de hengstenkeuring
Een hengst was er bij het kwpn uitgegooid omdat hij niet kon lopen, wordt hij bij het nrps kampioen. Lekker geloofwaardig ben je dan als stamboek
Goldie schreef:Zo vond ik het bij het nrps ook zo grapig met de hengstenkeuring
Een hengst was er bij het kwpn uitgegooid omdat hij niet kon lopen, wordt hij bij het nrps kampioen. Lekker geloofwaardig ben je dan als stamboek
. Dan een jaar later wordt hij ineens toch bij het KWPN goedgekeurd. Het KWPN kan dan niet achterblijven met zo topper
unamie schreef:Goldie schreef:Zo vond ik het bij het nrps ook zo grapig met de hengstenkeuring
welk stamboek is niet geloofwaardig
het NRPS of het KWPN![]()
bedoel jij jij no 71 de Ferro x Darwin
heb jij die hengst zelf zien zien lopen?
lopen kon die ZEKER wel![]()
goed achterbeen gebruiken en het voorbeen mooi ruim wegezet
Hij was erg actief achter, maar hij trok ze alleen op, die andere die in de finale zat die zette ze tenminste lekker naar voren.
paarden zullen denk ik ook wel zo'n inprentingstijd hebben PhiaBink schreef:
Overdrijven??? Nee hoor.
Kijk eens naar de hengstenkeuring. Allemaal baby's die in een korte tijd moeten laten zien wat ze in huis hebben. Van die hengsten die goed worden gekeurd, zie nog maar heel weinig in de sport lopen als ze bijv. 10 zijn. De meeste zijn op zeer jonge leeftijd zo overvraagt dat ze kapot zijn als ze een jaar of 8 zijn.
Wouter24 schreef:PhiaBink schreef:
Overdrijven??? Nee hoor.
Kijk eens naar de hengstenkeuring. Allemaal baby's die in een korte tijd moeten laten zien wat ze in huis hebben. Van die hengsten die goed worden gekeurd, zie nog maar heel weinig in de sport lopen als ze bijv. 10 zijn. De meeste zijn op zeer jonge leeftijd zo overvraagt dat ze kapot zijn als ze een jaar of 8 zijn.
Gribaldi, Krack C, Jazz, Montecristo, Nourejev, Rubels, Ooseven, Ro-Lex, Obelisk, Painted Black, enz enz....
Overdrijven??? Ja hoor.
sliertje schreef:
fokkers kijken uiteraard niet alleen naar voorbeen gebruik maar naar het hele plaatje anders zouden er alleen paarden rondlopen met gewoldige voorbenen en verder niets
... en krack c heeft echt een totaalbeeld wat geweldig is, en niet alleen het mooie voorbeentje.
Ook kan je tijdens de traning van de 70 dagentest gewoon binnenlopen en kijken naar de training, moet je voor de grap eens doen (ik denk niet dat veel van jullie dat gedaan hebben) paarden worden rustig getraind en gewerkt, helemaal niet in de krul getrokken en naar voren geprikt. Eigenaren zien dat misschien wel graag maar in die test worden ze getest op hun aanleg voor de toekomst, dus wat het paard zelf aanbiedt..
Jullie zijn allemaal zo negatief! Tuurlijk moet een paard niet te vroeg ingereden worden, maar komop zeg, sommige paarden kunnen het wel degelijk aan om op tijd te beginnen met lichte training.. Praten jullie vanuit echte ervaring?>
hebben jullie trainingen van topruiters gezien? Het is allemaal een verhaaltje van horen zeggen en meepraten met wat anderen al hebben gezegd.
en die foto van die hengst.... loopt jullie paard nooit eens met een oortje naar achteren? ik denk dat ik liever een jonge hengst wil zijn bij een top stal dan paard bij de gemiddelde amateur. met het oog op vriendelijkheid in het rijden.
zo en nu jullie weer...
PhiaBink schreef:Van heel veel hengsten hoor je ineens niks meer door blessures. Hoe komen die blessures. Rubels is een tijd uit de running geweest, Jet Set D al een paar jaar uit de running. Je noemt hier hengsten op uit meer dan 5 jaargangen. Waar zijn de rest van die jaargangen gebleven???????