Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
unamie schreef:elastiek, slof, tideman
dat zijn allemaal middelen om problemen mee te verdoedelen
paard staan er zeer gespannen bij
vraag je eens af WAAROM wil het paard zijn hoofd niet naar beneden doen
veel paarden hebben rug pijn door een slecht passend zadel
of hebben haken op hun kiezen
als ik naar je zadel kijkt ligt dat vrij ver naar voren
de singel zit zelfs helemaal in zijn oksel (hoort minimaal een handbreedte te zijn)
laat je zadel eens nakijken door een echte goede zadelmaker (daar zijn er maar een paar van in nederland)
pas als dat in orde is kun je met fysio en trainen aan de longeer lijn
proberen om de bovenlijn los te krijgen
Princesj schreef:Weetje waarom de meeste mensen eerst een hulpteugel proberen, omdat niet iedereen het geld heeft om al die controles aan zadel en rug uit te laten voeren. En als het niet je eigen paard is doe je dat al helemaal niet. Iedereen praat er tegenwoordig wel zo makkelijk over, even naar de zadelmaker, even fysio, maar de kosten worden hier gewoon vergeten.
Citaat:
Weetje waarom de meeste mensen eerst een hulpteugel proberen, omdat niet iedereen het geld heeft om al die controles aan zadel en rug uit te laten voeren. En als het niet je eigen paard is doe je dat al helemaal niet. Iedereen praat er tegenwoordig wel zo makkelijk over, even naar de zadelmaker, even fysio, maar de kosten worden hier gewoon vergeten.
Princesj schreef:
Weetje waarom de meeste mensen eerst een hulpteugel proberen, omdat niet iedereen het geld heeft om al die controles aan zadel en rug uit te laten voeren. En als het niet je eigen paard is doe je dat al helemaal niet. Iedereen praat er tegenwoordig wel zo makkelijk over, even naar de zadelmaker, even fysio, maar de kosten worden hier gewoon vergeten.

Libiris schreef:ik zat net even dit topic te lezen en wil even zeggen dat ik het geweldig vindt dat je naar het advies luistert om toch zonder elastiek te rijden. En het gaat je echt wel lukken, maar het blijft toch een kwestie van veel geduld en veel oefenen en lekker voorwaarts rijden vanuit de achterhand en belemmer je paard zo min mogelijk in zijn mond.
Wel leuk om te lezen dat iemand ook echt iets doet met het advies dat wordt gegeven.
succes!!

marloezzke schreef:heb je wel eens momenten dat de elastiek minder strak zit, wanneer je paard dus meer ontspannen is meer zakt?
ik zou graag meer lengte in de hals zien en probeer zelf ook goed te otspannen.
)