@ Quellian: Bedankt voor je verhaal, hopelijk gaat het binnenkort snel beter!
@ Amondi: Nee er zijn hier niet veel stallen in de omgeving, anders was hij al lang en breed verkast geweest. Binnenbakken, solariums, afspuitplaatsen, longeerbakken en stapmolens kunnen me gestolen worden... Wel wil ik mijn paard gewoon élke dag zelf doen, en dus niet 2 dagen niet, 1 dag wel etc. Ik ben gewoon afhankelijk van andere en beschik niet over eigen vervoer, daarbij zijn de prijzen van stalling in het groene hart over het algemeen weinig vergelijkbaar met die in hartje friesland of drenthe.
Mijn instructeur heeft wel die mogelijkheid ja, maar voorlopig kan ik dat even vergeten. Als ik hem daar neer zet heb ik dubbele kosten: 325 euro voor de stalling hier, en 700 euro voor de stalling daar... En dat is momenteel gewoon niet haalbaar.
Ik weet dat het een fijner paard is wanneer hij weidegang heeft (is al in één van mijn eerdere posts te lezen), daarom ben ik ook al zólang opzoek naar een stal met weidegang. Als het voor augustus dit jaar niet gelukt is, kies ik voor Lagune en zoek ik een goed tehuis voor hem mét weidegang. Meer dan dat kan ik dan niet meer voor hem doen, helaas.
@ Manonutjuh: Heb ik inderdaad weleens aangedacht, probleem is: Ik spring en rij dressuur... Geen mogelijkheden dus om mijn paard dan nog uit te brengen. Recreatierijden is best leuk, maar ik ben en blijf helaas een wedstrijdruiter. Toch bedankt voor je reactie!
@ Merlijn en Josien: Als ik mijn paard een keer hard aanpak is hij niet alleen gehoorzamer, maar loopt ook gewoon écht als een trein. En dat is juist het frustrerende: Iedereen gilt als eerste dat hij wss last heeft van zijn rug, van verzuurde spieren, van zijn tanden, misschien van zijn hoeven of pezen... etc.etc. Maar alles wordt om de 3 maanden nagekeken:
- Zijn hoeven zijn perfect
- Volgens zowel zadelmaker als fysiotherapeut en osteopaat is hij kaarsrecht!
- Zijn zadel ligt prima tot uitstekend
- Zijn gebit is in prima conditie, volgens 2 tandartsen
- Bloedonderzoek wees niets bijzonders uit
- De echo's van zijn pezen waren prima
- En rijtechnisch gezien schijnt er niets aan de hand te zijn
- etc.etc.
Ik begin serieus steeds sterker te vermoeden dat dit niets meer met pijn te maken heeft, want alle keren dat iemand hem op z'n flikker heeft gegeven liep hij plotseling ineens wel weer goed. Zonder ook maar enig blijk van pijn te geven. Het is waar dat hij gemakkelijk op de voorhand valt, maar dit heeft ook grotendeels met zijn bouw te maken, 'omhoog komen' komt op sommige momenten niet in zijn woordenboek voor.
Hij loopt al weken met zijn hoofd de lucht in, en doet net of zijn halswervels zijn veranderd in een stalen bezemsteel... Na een fikse tik is het gewoon afgelopen en loopt hij probleemloos weer nageefelijk etc.
*zucht*

) mij mee gaat helpen. Alle zadels vallen bij hem namelijk achterover, waardoor mijn zwaartepunt altijd verkeerd ligt. Ook bij mijn huidige zadel lag het zwaartepunt ook niet helemaal goed. Maar het grootste werk moet toch door mezelf gedaan worden.
) Zo kan ik mijn schouders sinds mijn val niet meer optimaal naar achteren doen (het schouders naar achteren, tiet vooruit- effect, zeg maar) erg poedersuiker, want omdat de pijn blijft (door beknelde zenuwen) zet ik ook mijn rug vast.