vind jij jezelf goed rijden en waarom of waarom niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fallum

Re: vindt jij jezelf goed rijden en waarom of waarom niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:50

ik vind mezelf niet goed rijden. ik weet wel wat ik fout doe,het is bijna altijd de galop die fout gaat. ik probeer er ook aan te werken, het gaat heel langzaam maar zeker wel een beetje beter. ik rij niet op een eigen paard, maar op een manege paard. ik volg wel gewoon lessen. ik heb ook een vriendin(zit ook bij bokt) en die helpt me ook (dankjewel he Stef )

xxx fallumm

PaardenMeisJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:53

Ik vind mijzelf wel goed rijden. Wat ik van mijn instructrice weleens gehoord heb is dat ik strenger moet zijn. Ik ben te lief! Ik vind het ook nog lastig om mijn voeten altijd stil te houden en mijn hoofd recht te houden. Maar goed, ik ga er op werken en dan komt het wel goed!

Bianz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:53

Ik rij ook echt niet goed. Na lange tijd weer begonnen en merk dat ik nog steeds dezelfde foutjes maak als vroeger, maar nu een stukje erger: ik zit naar voren in galop en ook in draf, ik maak mijn benen niet lang genoeg in galop, ik kijk vaker naar de grond en ik ben soms echt een mietje; durf mijn paard niet zomaar terecht te wijzen als hij niet luistert. Ik heb er goede hoop op dat met veel oefenen het wel een beetje minder wordt, maar een superhouding zal ik nooit krijgen.

Shannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:53

Ik vind mezelf niet goed rijden.
Maar ik heb wel veel plezier in het rijden en mijn pony ook. En dat is het belangrijkste.

Ik moet mn hakken uitdrukken en benen lang maken.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:43

zijn er toevallig ook rijfoto's bij bij de mensen die denken dat ze t wel of niet goed kunnen, dan kunnen we (vooral de mensen die niet goed rijden) ze een beetje opbeuren , vind ik wel leuk.... maar hoeft niet..

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:52

Afbeelding
op een kleintje trek ik mijn voeten heel erg op. hier ook pianohandjes en geld zoeken

Afbeelding
alweer pianohanden

Afbeelding
pianohanden...

Afbeelding
...en voor de verandering: pianohanden

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:53

Ik vind dat ik een redelijk rondje kan rijden.

Ik kan niet alles, vooral schouderbinnenwaarts enzo, nog nooít gedaan.. Maar hoort dat bij goed kunnen rijden?
Ik weet het niet..
Ik rijd in ieder geval eerlijk, en met een onafhankelijke zit.
Het paard moet wel op zijn eigen benen lopen. Ik rijd op een aparte manier, die super aansluit bij mijn paard en mij..
Mja, hier een foto:
Afbeelding

Het is een vreselijk domme foto, maar een van de recentste die ik heb..
En hier eentje met mijn pony *die nu helaas is verkocht..*
Afbeelding
Tis wel een stom sta-moment.. En ik rij hier met sporen.. Doe ik normaal ook niet..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:20

Lastig. Ik vind mezelf ook niet goed rijden. Ik ben heel snel bang wat verkeerd te doen. Ik rijd nu een jong paard van 3,5 en denk bij alles teveel na; Doe ik dit wel goed, doe ik dat wel goed.. Ik wil haar absoluut niet verpesten en zit soms zo te stressen tijdens het rijden. Als ik les heb op de paarden van mijn instructeur zegt hij soms dat ik wat strenger moet zijn, ik ben te lief dus .
Mijn houding kan beter, ik kijk teveel naar de grond.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:27

Leuk idee met die foto's!!!

@Nannes: ik vind het erg goed dat je kritiek over jezelf kan geven, weinig mensen kunnen dat, je weet waar je aan kan werken!

@Missevil: dat is ook wat ik bedoelde met 'wat is goed rijden', je hoeft niet 'goed' te kunnen rijden om alle 'kunstjes' te kunnen! En daartegenover rijd je ook niet per definitie 'slecht' als je dat niet kan! Goed paardrijden is een bepaalde feeling en daarbij kritisch zijn naar jezelf!
Wat jou foto's betreft zie ik een ietswat strakke terugwerkende hand, dat is zonde, je belemmert je paard daardoor in zn beweging!

Verder vind ik het moeilijk oordelen van foto's, het zijn en blijven momentopnames!

Hier ook nog een paar foto'tjes van mij met mijn meisje
Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn momentopnames, ik weet zelf wat er aan scheelt, maar die dingen zie je niet direct op deze foto's!

Ik ben benieuwd of mijn eigen kritiek (wat ik nog even voor me hou) een beetje overeenkomt met de kritiek wat anderen geven op mijn foto's!

Er is overigens maar 1 combinatie, waarbij ik kan garanderen dat die niks fout doen! En dat is deze:
Afbeelding
Dit zijn mijn allergrootste idolen!!!

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:49

Leuk die foto's
Waar ik me eigenlijk wel aan kan irriteren.. ja sorry ben pietje precies, de titel van dit topic VIND= in dit geval zonder T, ga even nederlandse les geven nu, ik neem altijd het werkwoord lopen, is het loopt jij? nee loop jij dus zonder T sorry..

Nannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:51

xjessx schreef:
Leuk die foto's
Waar ik me eigenlijk wel aan kan irriteren.. ja sorry ben pietje precies, de titel van dit topic VIND= in dit geval zonder T, ga even nederlandse les geven nu, ik neem altijd het werkwoord lopen, is het loopt jij? nee loop jij dus zonder T sorry..

hahaha, daar had ik nog niet eens op gelet
dat komt denk ik omdat ik zelf die fout ook altijd maak

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:10

Wat versta je onder goed rijden?

zelfs bij anky zijn nog minpuntjes te bedenken, bij iedereen wel niemand is perfeckt.

wat ik goed rijden vind is, samen een zijn met je paard, een goede basis, goed en mooi recht, aanleuning en lekker over zijn of haar rug heen rijden. jou houding netjes, mooi in een rechte lijn, ontspannen blijven zitten, zacht en licht in de hand, netjes rechtop.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:16

mijn foto's dan maar even:
op deze foto even als commentaar dat ik niet zo serieus moet kijken en dat mijn binnenteugel wat los hing, maar het is een momentopname natuurlijk
Afbeelding
hier zo'n leuk lichtrij moment:
[imghttp://pic1.picturetrail.com/VOL1172/4093223/8522730/117020729.jpg[/img]
hier een wazige foto van een sprongetje:
2 jaar terug vermeld ik er wel even bij:
Afbeelding
dit was t wel weer, ik kan een hoop verbeteren, maar bar slecht is t nu ook weer niet of wel?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:17

lichtrijmoment nogmaals
Afbeelding

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:22

Ik kan rijden, maar ik heb nog vaak last van kapstoktenen en ik zit nog veel naar voren.

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:06

qua algemene basis rijd ik goed, ik kan ook meerdere oefeningen uitvoeren, maar op bepaalde pony's die dat minder makkelijk doen heb ik wel instructie nodig. Het aan elkaar rijden lukt bij bepaalde pony's wel, maar niet altijd. het lukt me wel, maar bij sommige diern liever met instructie

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:17

Nee, ik rij niet goed, geen talent en geen ambitie. Maar ik kom meestal met plezier en zonder trauma's de lessen en ritten door, en de paarden ook. Technisch valt er nog heel veel bij te schaven, maar ik kan bij normaal ingereden paarden en pony's meestal aardig duidelijk maken wat mijn bedoeling is.

_Tanja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:19

tja laat ik het zo zeggen, ik ben verre weg geen anky
Dressuur ook niet echt. Rij meer buiten.
Voorwaarts neerwaarts rijden lukt me wel, ook niet bij iedere pony als ze geen zin hebben. Er valt qua dressuur voor mij nog HEEL veel te leren.
Ik corrigeer op een nette manier, ik ga niet lopewn schuppen slaan schelden als het niet lukt, geen hulpmiddelen, zweep o.i.d.
Wil soms tijdens de galop meer in mijn beugels gaan staan als op mn kont zittne, hoewel dat de laatste tijd weinig meer gebeurd!
Heb alleen het problemen met de tenen, lijken net kapstokken.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:24

Nee. Ik heb er gewoon geen talent voor (net als alle mogelijke andere sporten... ) het enige waar ik goed in ben is blijven zitten
Maar vooral mijn houding is echt slecht. Maar ach, ik heb er plezier in en ik doe in ieder geval mijn best om er voor te zorgen dat mijn pony zo weinig mogelijk last van me heeft.

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:30

Mijn instructrice zegt: Je kan goed rijden als je Anky kan verslaan op de wereldkampioenshappen en zelfs dan rijd je nog niet perfect. Ik vind dat ik hier nog aan moet werken:
- kapstoktenen
- pianohanden (soms)
- ik houd mijn benen soms te ver naar achteren
- Meer sturen met mijn buitenteugel.
En er zal vast nog veel meer zijn je bent nooit uitgeleerd denk ik.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:39

Ik heb heel veel ervaring, 25 jaar, maar absoluut geen talent.
Wel denk ik dat ik mijn theorie goed op orde heb.
Ik ben eerlijk naar mijn paardje en heb er heel veel lol in.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:37

niemand kan goed rijden... maar kunnen wel rijden.... zolang je maar lol heb met je paard en je paard met jou is alles goed toch? dus niet schoppen, met schrepe sporen of te groot zijn voor je paard. je moet de feiten onder ogen kunnen zien.. veel mensen zeggen dat het paard degene is die de schuldige is (niet in dit topic hoor ) maar zien niet dat ze zelf degene zijn die het niet kunnen

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:15

Afbeelding

dit is al een redelijk oude foto van mij..
maar wilde eventjes weten of jullie mijn houding goed vinden??

Happiness

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:19

ja hoor,
Waarom? omdat ze het zeggen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:23

je pony kijkt er niet blij bij maar je ziet aardig goed hoor, misschien kunnen je handen ietsjes hoger, maar je zit voor de rest heel aardig, niet veel mensen die dit jou nadoen