wkoekoek schreef:Sommige dravers hebben niet veel training nodig hoorEen van onze telgangt af en toe en kan prima tölten.
De mijne tölt ook.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
wkoekoek schreef:Sommige dravers hebben niet veel training nodig hoorEen van onze telgangt af en toe en kan prima tölten.
tölten kan die niet volgens mij
Glossi schreef:Mij is door verschillende mensen vertelt dat het was om het ras zo sierlijk mogelijk te maken.. En had het ook ergens op een site gelezen maar kan die zo snel niet terug vinden. Maar wat jij vertelt had ik ook al een keer gehoord maar dat andere hoor ik vakerEn wat je het vaakste hoord geef je dan maar weer door aan anderen
Sierlijkheid bedoel ik niet alleen kwa bouw maar ook kwa gangen. Dat de draf meer uitstraling heeft... Maarja, weet ik nu hoe het echt zit he

Helen88 schreef:Nee Nado heeft wel gelijk, het komt omdat de draf geschikter was voor de wagen. En ook in het leger zag het er "netter" uit als alle paarden tegelijkertijd draafden, met tölt kan het er wat rommeliger uitzien.
Trouwens, als een paard zowel draaft als telgangt, dan moet dat paard ook altijd in staat zijn te tölten. Wat niet betekent dat het dan makkelijk (in) te tölten is ofzo, maar de tölt zit dan sowieso ergens in de genen.
Oja, iemand vroeg nog hoe je het verschil kan zien tussen een snelle stap en tölt. In stap heb je altijd 2 of 3 benen aan de grond terwijl je in tölt altijd 1 of 2 voeten aan de grond hebt. De voetvolgorde is wel precies hetzelfde.
Glossi schreef:Helen88 schreef:Nee Nado heeft wel gelijk, het komt omdat de draf geschikter was voor de wagen. En ook in het leger zag het er "netter" uit als alle paarden tegelijkertijd draafden, met tölt kan het er wat rommeliger uitzien.
Trouwens, als een paard zowel draaft als telgangt, dan moet dat paard ook altijd in staat zijn te tölten. Wat niet betekent dat het dan makkelijk (in) te tölten is ofzo, maar de tölt zit dan sowieso ergens in de genen.
Oja, iemand vroeg nog hoe je het verschil kan zien tussen een snelle stap en tölt. In stap heb je altijd 2 of 3 benen aan de grond terwijl je in tölt altijd 1 of 2 voeten aan de grond hebt. De voetvolgorde is wel precies hetzelfde.
Heleen, Ik weet een paard wat wel kan telgangen maar er zit echt geen tölt in. Het paard is al naar verschillende mensen geweest, onderandere Maaike. Daarna naar nog een paar trainers geweest en geloof mij, geen tölt
Glossi schreef:En hier onder telgang:
http://82.148.209.49/ijs/gifs/home1820.jpg[/img]
http://82.148.209.49/ijs/gifs/home1819.jpg[/img]
: 
):
In eerste instantie is die tölt er voor hetzelfde doel als waar jij het voor gebruikt: comfortabel langere afstanden afleggen.
Maar op de foto viel het me wel op, zeker in vergelijking met de foto van de vliegende pacer, waar je wel heel duidelijk de tweetakt ziet.