(Dat is ook uit ervaring.
) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) kelly21 schreef:Ik vind het geweldig als die van mij steigeren en al helemaal als ik erop blijf zitten is een machtig gevoel.
Tip: altijd rustig blijven

Goudvarken schreef:gelukkig.
beste werkt nog dat je em gewoon omtrekt op z'n zij, totdat die op de grond ligt, dan leert die het snel genoeg af.
Alleen is dat niet zonder risicos
Obsessed schreef:Ik denk dat je niet echt kunt zeggen wat je het best kunt doen, vaak komt steigeren heel onverwachts. Ik probeer altijd zoveel mogelijk in mijn beugels te gaan staan, de nek vastgrijpen ofzo daar kom ik helemaal niet aan toe. Om heel eerlijk te zijn trek ik mijn pony ook gauw om als ze zoiets doet, of ik geef haar een mep op de hals, dan weet ze gauw genoeg dat ze moet kappen..

) sophie_kurk schreef:Obsessed schreef:Ik denk dat je niet echt kunt zeggen wat je het best kunt doen, vaak komt steigeren heel onverwachts. Ik probeer altijd zoveel mogelijk in mijn beugels te gaan staan, de nek vastgrijpen ofzo daar kom ik helemaal niet aan toe. Om heel eerlijk te zijn trek ik mijn pony ook gauw om als ze zoiets doet, of ik geef haar een mep op de hals, dan weet ze gauw genoeg dat ze moet kappen..
niet mee eens
Steigeren komt vaak niet onverwachts. 9 vd 10 keer voel ik het al aankomen en daardoor kan ik het vaak voorkomen.
Klappen op de hals heeft bij mijn pony geen enkele nut, het enige wat je kan doen is voorwaarts houden. Klappen op de kop en weet ik veel wat is allemaal omslachtig (vind ik dan)
paard met een T schrijven 
) naar voren zitten, hoofd naast de hals, en desnoods hals/manen vastpakken. 

.. Je gaat staan, doe je handen naar voren, desnoods om zn hals. ga nooit aan de teugels trekken, en probeer je pony tijdens het steiger ervoor en erna voorwaarts te rijden, als ze lopen, kunnen ze niet teigeren
)
en als ik iets maar mega eng vind is het steigeren