Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Woodstock schreef:En btw om een paard in een houding te dwingen die hij eigelijk dus fysiek niet aankan ben ik ook niet zo voor... Kun je beter gaan recreeren of een ander paard kopen. En als het aan het talent van de ruiter ligt moet t bijgespijkerd worde
Sabientjeuh schreef:Woodstock schreef:En btw om een paard in een houding te dwingen die hij eigelijk dus fysiek niet aankan ben ik ook niet zo voor... Kun je beter gaan recreeren of een ander paard kopen. En als het aan het talent van de ruiter ligt moet t bijgespijkerd worde
Het gaat vaak niet om de houding :@ maar om het ruggebruik...
En dwingen is nooit goed. Enals je hem met slof wil dwingen berijk je nog nix!!!
Ik ben ook tegen hoor
Riant schreef:Karolina we hebben ons paard neit allemaal van veueln af aan en fouten worden gemaakt door iedereen. Maar het verleden kan je niet veranderen, de toekomst wel.
Waarom denkt iedereen hioer dat er alleen maar braven en werkwillige paarden bestaan ?? Gelukkig zijn de meeste wel zo maar er zitten hele vervelende exemplaren tussen en die willen we ook graag een nieuwe kans geven en braaf africhten. Hulpteugels zijn daarbij soms heel verstandig en veilig
Ik ben ook tegen hoor 
karoliena schreef:Riant schreef:Karolina we hebben ons paard neit allemaal van veueln af aan en fouten worden gemaakt door iedereen. Maar het verleden kan je niet veranderen, de toekomst wel.
Waarom denkt iedereen hioer dat er alleen maar braven en werkwillige paarden bestaan ?? Gelukkig zijn de meeste wel zo maar er zitten hele vervelende exemplaren tussen en die willen we ook graag een nieuwe kans geven en braaf africhten. Hulpteugels zijn daarbij soms heel verstandig en veilig
Snap echt niet waar dit op slaat. Als jij een paard alleen met een slof rijd omdat je hem anders niet kan houden of zo dan ben je echt heel verkeerd bezig. Dan zit er rijtechnisch iets fout gewoon. Ik heb ook wel eens een heel vervelend exemplaar onder mn kont gehad toen ik nog reed maar dat is dus echt geen reden om een slof te pakken want dan gebruik je hem dus gewoon verkeerd.
Een slof is er om iets toe te voegen aan je training en niet omt e zorgen dat je paard berijdbaar is simpel zat.
Wat hebben mijn paarden daar nou weer mee te maken dan?
verder train ik paarden niet echt door, ik maak ze doortrain klaar

. Het kan dienen als hulpje, maar ook als levens verzekering
.
maar ik vind het van alle hulpteugels wel de fijnste in gebruik.