. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. 
) dat je er zoveel mogelijk af moet blijven tenzij er dus extra hulp nodig is (zoals Ellepel hiervoor zegt).Citaat:aan te galloperen met mijn binnenbeen waarbij het buitenbeen waakt achter de singel.
Bij travers drijf ik met mijn buitenbeen en bewaakt mijn binnenbeen de stelling.
Urielle schreef:Ja, daarom schreef ik er ook bij dat dat het streven was
Maar ik begon ineens een beetje aan mezelf te twijfelen toen ik dat van die pulserende beweging zag, omdat ik dus juist geleerd heb (en verder probeer te leren) dat je er zoveel mogelijk af moet blijven tenzij er dus extra hulp nodig is (zoals Ellepel hiervoor zegt).
Dus dat er dan geen sprake is van een pulserende hulp want die komt met een bepaalde regelmaat (verm. met het afzettend achterbeen) in en dat zou dan dus juist niet de bedoeling zijn.
Maar jullie proberen dus ook er alleen met je been in te komen in travers, appuyementen etc. wanneer nodig?

Onder elkaar liggen ze helemaal dubbel om ons
Bombarie schreef:Als jeje paard heel goed aan de hulpen hebt kan hij ook aanspringen bij het verplaatsen van je zitbeenknobbels. De hogere dressuurruiters leggen niet allemaal hun been aan achter de singel, mijn paard ging ook in de travers als ik wilde aangalloperen, ik heb het nu alleen geleerd met het verplaatsen van mijn gewicht inde juiste richting (eerst een klakje van je tong) maja dan moet je wel een voorwaarts paard hebben
Goofy44 schreef:Het schema voor de hulpen is verwijderd.
?