Carly22 schreef:oke... Gelukiig iemand die inziet dat je ze niet kunt vergelijken met dressuurpaarden!! bedankt!!
Ik mag hopen dat je dit positief bedoeld....
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Carly22 schreef:oke... Gelukiig iemand die inziet dat je ze niet kunt vergelijken met dressuurpaarden!! bedankt!!
Carly22 schreef:Ik kan nu de teugels in een boogje laten hangen en dan nog loopt hij mooi afgebogen. )
Desiree schreef:Ook zo'n bit kan een paard vast pakken of op gaan hangen. Je moet gewoon snel zijn met je handen, en daarmee bedoel ik razendsnel zijn met ontspannen wanneer je een ophouding hebt gemaakt. Daar gaan de meeste mensen namelijk de fout in, de meesten zijn te traag. Probeer daar maar eens op te letten.
taverno schreef:Ik vind dat tuigers juist wel goed op de achterhand te rijden zijn.
De meeste tuigers zijn achter heel sterk en alleen de toppers hebben voor de actie die nodig is in de tuigpaardensport.
Daarom is het een heerlijk gebruikspaard.Ik heb zelf een klassiek gebouwde merrie,met een lange rechte rug en plat kruis.
Daarbij is ze ook nog koehakkig en die combinatie maakt het er niet makkelijk op.
Met lessen zijn we al behoorlijk verbeterd maar het valt niet altijd mee.