Tuiger probleem.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luuxje

Re: Tuiger probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:09

Carly22 schreef:
oke... Gelukiig iemand die inziet dat je ze niet kunt vergelijken met dressuurpaarden!! bedankt!!

Ik mag hopen dat je dit positief bedoeld....

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 22:36

ja zeker!!!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 23:04

Het probleem is nu helemaal opgelost!! Ik heb een nieuw hoofdstel voor hem gekocht met een gecombineerde neusriem hij had altijd een lage neusriem. (kreeg ineens een ingeving dat het misschien wel werkte haha) Nu kan ik hem al beter baas.. Ik kan nu de teugels in een boogje laten hangen en dan nog loopt hij mooi afgebogen. hij springt soms zelfs de goede galop aan!! (voor en achter!!) weet niet hoe het komt.. maar ben er wel blij mee:)

bedankt voor jullie goedbedoelde adviezen.
Normaal grijp ik NOOIT naar een ander bit.. rijdt alles op een normaal trensje!! echt alles... ben nl ook van mening dat je alles op een trensje kan rijden. maar bij dit paard wist ik echt niet meer wat ik moest doen. Ik had alles al geprobeerd.. Gelukkig is het nu toch op een paardvriendelijke manier opgelost:)

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 08:45

He hartstikke fijn voor je dat het goed gaat nu en nog veel succes ermee

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 08:54

Ik vind dat tuigers juist wel goed op de achterhand te rijden zijn.
De meeste tuigers zijn achter heel sterk en alleen de toppers hebben voor de actie die nodig is in de tuigpaardensport.

Daarom is het een heerlijk gebruikspaard.Ik heb zelf een klassiek gebouwde merrie,met een lange rechte rug en plat kruis.
Daarbij is ze ook nog koehakkig en die combinatie maakt het er niet makkelijk op.
Met lessen zijn we al behoorlijk verbeterd maar het valt niet altijd mee.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:13

Carly22 schreef:
Ik kan nu de teugels in een boogje laten hangen en dan nog loopt hij mooi afgebogen. )

Rijst bij mij de volgende vraag; volgt hij jouw hand wanneer jij deze wat naar voren brengt om bijvoorbeeld de hals te laten strekken?

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 20:42

ja zeker.. dan breng ik mijn handen iets naar voor en beneden en geef hem de kans om te zakken. Het hals strekken is nog niet het strerkste punt.. tsjah.. Hij is gewend om met zijn neus in de wind te lopen (voor de kar) dan is dit dus niet het makkelijkste. Maar dat geeft niet. Ik accepteer hem hoe hij is en ik ben er nu al helemaal blij mee nu hij zo loopt

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:19

Desiree schreef:
Ook zo'n bit kan een paard vast pakken of op gaan hangen. Je moet gewoon snel zijn met je handen, en daarmee bedoel ik razendsnel zijn met ontspannen wanneer je een ophouding hebt gemaakt. Daar gaan de meeste mensen namelijk de fout in, de meesten zijn te traag. Probeer daar maar eens op te letten.

Ja hier zit wat in ken meerdere paarden die dat ook hadden.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:20

taverno schreef:
Ik vind dat tuigers juist wel goed op de achterhand te rijden zijn.
De meeste tuigers zijn achter heel sterk en alleen de toppers hebben voor de actie die nodig is in de tuigpaardensport.

Daarom is het een heerlijk gebruikspaard.Ik heb zelf een klassiek gebouwde merrie,met een lange rechte rug en plat kruis.
Daarbij is ze ook nog koehakkig en die combinatie maakt het er niet makkelijk op.
Met lessen zijn we al behoorlijk verbeterd maar het valt niet altijd mee.

Het is en blijft tenslotte een tuiger he. Het is gewoon een ander paard dan een kwpnér ofzo
Ik heb zelf ook 1 van 2 dus ben benieuwd over een jaartje
We zullen zien

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:17

Maar ook tuigers moeten volgens dezelfde richtlijnen gereden worden want ook al hebben ze hier of daar meer of minder moeite mee, ze kunnen dezelfde fouten begaan als gewone rijpaarden.