M3isSi3j schreef:daarna wel unamie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
M3isSi3j schreef:daarna wel unamie?
unamie schreef:haha ik ben het helemaal met je eens![]()
ik vind hem ook erg hard voor het paard
ons paard was bijna schijndood na de les zooo moe was ze.. en drijfnat van het zweet..niet echt onze manier![]()
als het aan hem had gelegen... waren door gegaan tot aan het gaatje.....
nou nee bedankt ..dus zo hoeft het voor mij niet
Renske20 schreef:Kitty schreef:Het zijn bij Antoine de Bodt altijd de slechte paarden die opknappen.
De goede paarden zie ik helaas niet beter worden (soms zelfs eerder slechter).
Veel ruiters die wat hoger in de basis (of nog hoger) meerijden krijgen van hun eigen lesgever al instructie over rechtrichten en blijkt Antoine bij die ruiters toch echt tekort te schieten.
of mijn paard (Z1 maar afgekeurd ivm ataxie wat scheef bekken bleek te zijn loopt nu zuiver maar is wel wat scheef) onder goed of slecht valt mag je zelf invullen, maar ik wil nogsteeds een clinic oid van antoine meerijden(als er mensen interesse hebben in omgeving eindhoven pb me even, als er genoeg belangstelling is komt die clinic er dus ook!!) en dan ben ik benieuwd hoe mn paard voor, tijdens en na de clinic loopt, er komt dan iig een (foto/film)verslag
maar ik heb vanaf de B dressuur altijd in mn lessen rechtrichten etc gehoord, maar ook alw as hij niet 100% recht er werd wel doorgetraind naar een volgende klasse
vanaf het moment dat hij gevallen is, en dus achteraf blijkt zn bekken scheef is gaan staan, ben ik meer en meer moeten gaan rechtrcihten omdat hij echt zo krom als een hoepel werd, we waren toen M1
uiteindelijk vastgelopen in het Z1, ik merkte dat hij het rijden in de bak steed smoeilijker en vooral vervelender vond
nu is hij rechtgezet en heeft er weer plezier in, loopt zuiver maar wel nogsteeds scheef en ik krijg t zelf niet voor elkaar hem echt recht te krijgen
dus nouja ik ben erg benieuwd wat AdB er van vind en er mee kan
Renske20 schreef:vanaf het moment dat hij gevallen is, en dus achteraf blijkt zn bekken scheef is gaan staan, ben ik meer en meer moeten gaan rechtrcihten omdat hij echt zo krom als een hoepel werd, we waren toen M1. uiteindelijk vastgelopen in het Z1, ik merkte dat hij het rijden in de bak steed smoeilijker en vooral vervelender vond
nu is hij rechtgezet en heeft er weer plezier in, loopt zuiver maar wel nogsteeds scheef en ik krijg t zelf niet voor elkaar hem echt recht te krijgen
dus nouja ik ben erg benieuwd wat AdB er van vind en er mee kan
Citaat:AdB kan een paard niet in 60 minuten recht maken net zo min als dat je na 60 minuten les van hem je paard recht kunt rijden. Laat staan hoe het de rest van de week/maand thuis verder gaat bij al die klanten van hem........
runningkawa schreef:Ik vind het eng dat er zoveel met de handen gedaan moet worden
handen hoog, paard zijn hoofd naar buiten trekken met de hand enz enz
rechtrichten doe je nog altijd met je benen en zit, niet met je handen.
En onder begeleiding, zal dat bij sommige nog best wel goed gaan, maar als het thuis dan niet lukt, wil ik niet weten hoe de paarden mond na een uurtje aanvoelt...
runningkawa schreef:Klopt jippie
als je goede les haalt, leer je rechtrichten
zo niet, heb je ook geen goede les
runningkawa schreef:Toch zie je wel degelijk meer dan alleen stelling vragen
en zie je ook handen die veel hoger zijn dan de rechte verbinding met het bit
joycje schreef:Tja ik ben lang en blond. En had aandacht genoeg van hem... Maar ja kan je afvragen in hoeverre je daar op zit te wachten natuurlijk...... Maar goed ik heb met behoorlijke regelmaat zijn clinics gezien en vind dat hij best goede dingen heeft... Maar hij is absoluut niet heilig en hij doet ook dingen waar ik me niet in kan vinden...
Verder is hij niet bepaald rechtlijnig... Hij bedenkt in week één iets dan zegt hij tegen een ruiter dit is een oefening die alleen zeer kundige en gevoelige ruiters kunnen doen... in week 2 zie je de meeste grote klunzen bezig met dat getrek en gesjor en dat vind ik dan zonde..
En het werkt niet voor ieder paard.... Dat heb ik wel bij een aantal andere paarden gezien...
Dus zou zeggen pak er de goede dingen uit en kijk wat je kan gebruiken.. Hoe meer ervaring je opdoet hoe meer je leert..
Nimmedor schreef:
dus volgens jou moest die het van je looks hebben, ook best een beetje eigendunkerig:p
Desiree schreef:Sja, benik niet bij geweest. Maar mij is niet gezegd door hem dat ik zo moest rijden. Wel handen hoog op het moment dat het paard met het hoofd omhoog liep "and oog" zei hij dan. En dan moest ik weer laten zakken als het paard nagaf.