antoine de both

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Re: antoine de both

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:45

M3isSi3j schreef:
daarna wel unamie?

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:02

unamie schreef:
haha ik ben het helemaal met je eens

ik vind hem ook erg hard voor het paard
ons paard was bijna schijndood na de les zooo moe was ze.. en drijfnat van het zweet..niet echt onze manier
als het aan hem had gelegen... waren door gegaan tot aan het gaatje.....
nou nee bedankt ..dus zo hoeft het voor mij niet

Goh, dit klinkt mij allemaal heel vreemd in de oren, terwijl ik toch een redelijk tijdje bij hem gelest heb.

Helemaal in het begin, liet hij me steeds tussendoor stappen enzo, en zei hij ook "We moeten maar zien tot hoever hij het aankan, en anders doen we het gewoon eerst wat rustiger aan"

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:15

Tja ik ben lang en blond. En had aandacht genoeg van hem... Maar ja kan je afvragen in hoeverre je daar op zit te wachten natuurlijk... ... Maar goed ik heb met behoorlijke regelmaat zijn clinics gezien en vind dat hij best goede dingen heeft... Maar hij is absoluut niet heilig en hij doet ook dingen waar ik me niet in kan vinden...

Verder is hij niet bepaald rechtlijnig... Hij bedenkt in week één iets dan zegt hij tegen een ruiter dit is een oefening die alleen zeer kundige en gevoelige ruiters kunnen doen... in week 2 zie je de meeste grote klunzen bezig met dat getrek en gesjor en dat vind ik dan zonde..

En het werkt niet voor ieder paard.... Dat heb ik wel bij een aantal andere paarden gezien...

Dus zou zeggen pak er de goede dingen uit en kijk wat je kan gebruiken.. Hoe meer ervaring je opdoet hoe meer je leert..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:15

Renske20 schreef:
Kitty schreef:
Het zijn bij Antoine de Bodt altijd de slechte paarden die opknappen.
De goede paarden zie ik helaas niet beter worden (soms zelfs eerder slechter).

Veel ruiters die wat hoger in de basis (of nog hoger) meerijden krijgen van hun eigen lesgever al instructie over rechtrichten en blijkt Antoine bij die ruiters toch echt tekort te schieten.

of mijn paard (Z1 maar afgekeurd ivm ataxie wat scheef bekken bleek te zijn loopt nu zuiver maar is wel wat scheef) onder goed of slecht valt mag je zelf invullen, maar ik wil nogsteeds een clinic oid van antoine meerijden(als er mensen interesse hebben in omgeving eindhoven pb me even, als er genoeg belangstelling is komt die clinic er dus ook!!) en dan ben ik benieuwd hoe mn paard voor, tijdens en na de clinic loopt, er komt dan iig een (foto/film)verslag
maar ik heb vanaf de B dressuur altijd in mn lessen rechtrichten etc gehoord, maar ook alw as hij niet 100% recht er werd wel doorgetraind naar een volgende klasse

vanaf het moment dat hij gevallen is, en dus achteraf blijkt zn bekken scheef is gaan staan, ben ik meer en meer moeten gaan rechtrcihten omdat hij echt zo krom als een hoepel werd, we waren toen M1
uiteindelijk vastgelopen in het Z1, ik merkte dat hij het rijden in de bak steed smoeilijker en vooral vervelender vond
nu is hij rechtgezet en heeft er weer plezier in, loopt zuiver maar wel nogsteeds scheef en ik krijg t zelf niet voor elkaar hem echt recht te krijgen

dus nouja ik ben erg benieuwd wat AdB er van vind en er mee kan

Renske, heb je al wat pb's gehad, want dan kan ik dat vast doorgeven aan Ben... Dat er interesse is dan he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:31

Renske20 schreef:
vanaf het moment dat hij gevallen is, en dus achteraf blijkt zn bekken scheef is gaan staan, ben ik meer en meer moeten gaan rechtrcihten omdat hij echt zo krom als een hoepel werd, we waren toen M1. uiteindelijk vastgelopen in het Z1, ik merkte dat hij het rijden in de bak steed smoeilijker en vooral vervelender vond
nu is hij rechtgezet en heeft er weer plezier in, loopt zuiver maar wel nogsteeds scheef en ik krijg t zelf niet voor elkaar hem echt recht te krijgen

dus nouja ik ben erg benieuwd wat AdB er van vind en er mee kan

AdB is heus geen wonderdokter. Hij heeft gewoon een paar stokpaardjes en hij kan goed vleien.
Als ik jouw verhaal zo lees dan heb je gewoon vreselijk beroerd les gehad. Een jong werkwillig paard kun je snel door dressuurklasses heen trixen maar vroeg of laat loop je toch wel tegen die muur aan. Voor de een gebeurt dat in het L, voor de ander in het Z.
AdB kan een paard niet in 60 minuten recht maken net zo min als dat je na 60 minuten les van hem je paard recht kunt rijden. Laat staan hoe het de rest van de week/maand thuis verder gaat bij al die klanten van hem........

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:42

Jippie, niemand heeft ook ooit gezegd dat Antoine in 60 minuten een paard recht kan maken.
Je kan nooit in 1 les iets bevestigen.

Je kan echter wel een begin maken en het paard rechtzetten zodat de ruiter weet waar hij hem moet laten lopen, en hier thuis verder op kan werken.
Natuurlijk is het moeilijk om dat consequent te doen als er niemand in de bak staat om je tips te geven, maar als je goed je best doet kan je erop verder werken wat hij je 1x in de maand verteld.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:55

Citaat:
AdB kan een paard niet in 60 minuten recht maken net zo min als dat je na 60 minuten les van hem je paard recht kunt rijden. Laat staan hoe het de rest van de week/maand thuis verder gaat bij al die klanten van hem........

IDD helemaal mee eens.

Maar het is ook de bedoeling om er thuis mee door te gaan en regelmatig een lesje neemt.

Dat doe jij thuis toch ook met je eigen instructeur.
Die zal toch ook niet in 1 les jou naar de GP helpen

Ik heb zelf ook een paar keer gelest bij hem en ben tevreden.
En ja...Belgen zijn soms gewoon wat vreemd en dat zullen ze andersom ook wel denken .

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:23

*houdt wijselijk haar mond*
Voor persoonlijke ervaringen mag je pb'en

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:28

Ik heb een keer bij hem gelest in Elst.
Het is idd een charmeur (en ik ben zeer zeker niet blond) ,maar vond het niet storend, misschien ook omdat ik zelf mijn bekkie ook wel bij me heb.
ik vond zijn methode wel goed, hoewel ik in het begin dacht......huhhhhh, moet ik mijn handen zo hoog houden terwijl mij altijd geleerd was handen laag te houden.
Maar uiteindelijk toen ik door had wat er de bedoeling van was, reageerde mijn paard er wel op en Antoine was dan ook zeer tevreden aan het eind van de les over het behaalde resultaat.
ik had persoonlijk (misschien omdat ik niet zo'n echte fanatieke dressuur ruiter ben) meer commentaar verwacht.
Al met al vond ik dus zijn methode niet verkeerd ,maar helaas voor mij te kostbaar om het te vervolgen.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:33

Tsja wat ik ervan vindt? Beetje onzin bepaalde dinge, het zal vast wel ergens op slaan want 100% onzin verkoop je niet.

Ik ken 2 paarden met hoefkatrol en ze zijn er beide niet beter op geworden bij intensief lessen bij hem.

Paard 1 liep Z en loopt er nu bij als een pony die net niet duidelijk genoeg kreupel loopt met een totaal plaatje heel onrustig.

Paard 2 is nog jong dier, nooit echt doorgereden (waren bezig zadelmak maken, naja stappen en paar min draf; apart verhaal; eigenaar ontzettend bang). En volgens zijn theorie komt hoefkatrol door verkeerde training, maar wat als het paard nog niet getraind is?
En hoe zit het met dat het paard kreupel loopt, dus zonder verkeerde training en dan door blijven rijden? Beetje vaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:36

Ik vind het eng dat er zoveel met de handen gedaan moet worden
handen hoog, paard zijn hoofd naar buiten trekken met de hand enz enz

rechtrichten doe je nog altijd met je benen en zit, niet met je handen.

En onder begeleiding, zal dat bij sommige nog best wel goed gaan, maar als het thuis dan niet lukt, wil ik niet weten hoe de paarden mond na een uurtje aanvoelt...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:40

Toch houdt hij de paardenmond wel in d egaten.
Zo adviseerde hij mij gelijk om een wat dikker bit in te hangen ipv het bit wat ik erin had.
En dat trekken valt wel mee, je hoeft echt niet met geweld het paard in de mond te trekken, maar wel wat vragen en daarna gelijk weer nageven.
Hij houd er denk ik goed rekening mee hoe de mond van het paard is.
De een is nu eenmaal zachter in de mond dan een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:41

Elk paard kun je zacht rijden
Juist een paard wat harder in de mond is, moet je minder bij trekken.

En dat vragen vind ik persoonlijk nogal erg lang duren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:48

Even voor de duidelijkheid; ik vind dat Antoine hele goede dingen zegt. Zo legt hij [bijna] altijd het pobleem bij de ruiter, en zo hoort het ook! Hij zegt de mensen keihard vol in hun gezicht dat ze zelf de oorzaak zijn van het slecht lopen van hun paard en daar prijs ik Antoine voor. Ik vind alleen dat Antoine niets nieuws te vertellen heeft en ik erger me ook aan zijn arrogantie.

Als je goede begeleiding hebt bij je rijden van een professioneel iemand die iets begrijpt van rijkunst, psychologie en fysiologie van het paard dan zul je daar ook al vanaf dag 1 leren hoe je een paard recht richt. Het gros van Antoine's klanten zijn toch de ruiters die lekker in de bak of het bos rijden en misschien af en toe voor de lol een wedstrijdje mee doen. Die mensen hebben vaak niet de beste begeleiding.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:49

runningkawa schreef:
Ik vind het eng dat er zoveel met de handen gedaan moet worden
handen hoog, paard zijn hoofd naar buiten trekken met de hand enz enz

rechtrichten doe je nog altijd met je benen en zit, niet met je handen.

En onder begeleiding, zal dat bij sommige nog best wel goed gaan, maar als het thuis dan niet lukt, wil ik niet weten hoe de paarden mond na een uurtje aanvoelt...

zoveel mag er niet met de handen gedaan worden hoor. maar je moet je paard op sommige momenten van hem wel naar buiten stellen ja (en stellen is niet trekken). Dat is om het paard op de voorhand in balans te krijgen zodat het gewicht niet meer voornamelijk op het binnenvoorbeen berust.

Ik weet ook wel dat hij niet heilig is en inderdaad een charmeur is maar hij heeft verschrikkelijk veel gevoel voor het rijden. Ik geloof dat hij alles met een paard kan doen. Maar het zal hem ook niet meevallen hoe hij het over moet brengen bij iemand, want ieder mens interpreteert dingen anders en reageert anders.

Handen hoog zal ik even toelichten, de handen moeten een bepaalde hoek maken met het bit. Als het paard hoog loopt met het hoofd, moeten de handen hoog. Je laat je handen echter zakken als het hoofd zakt. Dan zakken de handen dus mee. Dit is volgens de oude klassieke methode zo. dus het is niet correct te beweren dat hij zegt dat je je handen altijd hoog moet houden. Dat beweert hij namelijk niet.

Ik heb een instructrice gehad die ontzettend goed kon rijden en ook les kon geven. Haar jonge paard bracht ze uit in Verden en ze heeft ook met haar paarden een paar keer in IDS en in de paardenkrant gestaan. Ze is opgeleid in Warendorf. Toch na een paar keer gekeken hebben naar zijn clinic besloot ze om zelf eens mee te rijden. Voor zulke mensen heb ik respect. Die staan nog eens ECHT open voor wat anderen met veel ervaring te vertellen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:50

Klopt jippie
als je goede les haalt, leer je rechtrichten

zo niet, heb je ook geen goede les

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:51

Toch zie je wel degelijk meer dan alleen stelling vragen
en zie je ook handen die veel hoger zijn dan de rechte verbinding met het bit

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:51

runningkawa schreef:
Klopt jippie
als je goede les haalt, leer je rechtrichten

zo niet, heb je ook geen goede les

Nou, dan kom ik nu bij mijn probleem:

Ik zoek een instructeur. Wie geeft er goed les in mijn omgeving?
Ga er maar eens aan staan, een goede instructeur te vinden die werkelijk goed les geeft! In brabant had ik die wel een maar daar heb ik hier niets aan.

runningkawa schreef:
Toch zie je wel degelijk meer dan alleen stelling vragen
en zie je ook handen die veel hoger zijn dan de rechte verbinding met het bit

Heb ik niet gezien van hem in de clinic. En ik heb er zelf ook in gereden en ik mocht ook niet trekken. Hij klaagt nu juist dat mensen te veel met de handen doen terwijl de paarden voorwaartse drang missen waardoor ze op de voorhand getrokken worden. DAar komt veel HKO en andere slijtage uit voort.

En daar heeft hij gelijk in. Voorwaartse drang is een onvoorwaardelijke vereiste. En dat missen heel veel combinaties.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 22-10-05 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:53

joycje schreef:
Tja ik ben lang en blond. En had aandacht genoeg van hem... Maar ja kan je afvragen in hoeverre je daar op zit te wachten natuurlijk... ... Maar goed ik heb met behoorlijke regelmaat zijn clinics gezien en vind dat hij best goede dingen heeft... Maar hij is absoluut niet heilig en hij doet ook dingen waar ik me niet in kan vinden...

Verder is hij niet bepaald rechtlijnig... Hij bedenkt in week één iets dan zegt hij tegen een ruiter dit is een oefening die alleen zeer kundige en gevoelige ruiters kunnen doen... in week 2 zie je de meeste grote klunzen bezig met dat getrek en gesjor en dat vind ik dan zonde..

En het werkt niet voor ieder paard.... Dat heb ik wel bij een aantal andere paarden gezien...

Dus zou zeggen pak er de goede dingen uit en kijk wat je kan gebruiken.. Hoe meer ervaring je opdoet hoe meer je leert..

dus volgens jou moest die het van je looks hebben, ook best een beetje eigendunkerig :p

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:56

Nimmedor schreef:

dus volgens jou moest die het van je looks hebben, ook best een beetje eigendunkerig :p

Hij maakt anders veel complimentjes hoor.... nee, niet over je rijden maar over je looks. Zelfs mij....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:56

Afbeelding
deze bijvoorbeeld
daar loopt de arm niet netjes met de teugel mee
Hier vind ik de hand dus duidelijk te hoog

En ik heb nog veel hogere gezien

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:59

ach het is net wat voor jezelf werkt... Zijn nog altijd meer wegen die naar romen leiden. Heb tijd in Italië gewerkt, daar moest ik de teugels kort nemen, en boven de oren houden, zo moest ik de chambon teugek nabootsen om paard te laten halsstrekken. Ik vond het erg appart, maar het werkte gewoon ook nog....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:00

Sja, benik niet bij geweest. Maar mij is niet gezegd door hem dat ik zo moest rijden. Wel handen hoog op het moment dat het paard met het hoofd omhoog liep "and oog" zei hij dan. En dan moest ik weer laten zakken als het paard nagaf.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:01

Desiree schreef:
Sja, benik niet bij geweest. Maar mij is niet gezegd door hem dat ik zo moest rijden. Wel handen hoog op het moment dat het paard met het hoofd omhoog liep "and oog" zei hij dan. En dan moest ik weer laten zakken als het paard nagaf.

klopt, dus is gebaseerd op het rijden van Albert Voorn, heeft niks met trekken te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:02

Maar hij heeft het over klasieke rijkunst en volgensmij hebben die juist nu net dat de teugel mee hoort te lopen in het verlengde van de arm

dat spreekt me dan tegen.

En ik heb het naar buiten trekken! dus wel gezien.
Want dat had letterlijk niks meer met vragen te maken.

En dat vind ik eng
zeker omdat de meeste maar een keer les hebben en dan thuis aan de slag moeten.