Iemand die me hiermee kan helpen of oorzaak weet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Re: Iemand die me hiermee kan helpen of oorzaak weet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 11:28

maar mijn isntr. kan heel goed lesgeven, legt ook alles heel netjes uit en wijst je goed op de goede en slechte dingen, zij is totaal niet tegen de slof, vind dat als je hem juist gebruikt je er alleen maar voordeel mee boekt, ze zei ook er zijn er zovelen die m verkeerd gebruiken en dat is doodzonde, zo maak je een rem op je paard! maar zolang je hem goed gebruikt, en dat leer ik jou nu kan je er echt hulp mee hebben en vooruitgang boeken.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 11:29

ik moet nu ook gaan werken aan veel meer voorwaarts en recht rijden en minder aan mijn pony moet plukken, dan maar niet aan de teugel als de rem er maar af is en dan komt de rest vanzelf.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 20:09

Mag hier een slotje op a.u.b?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:15

Waarom een watertrens erin gooien?
Of wat voor ander bit?
Daar ligt het probleem niet

En als die instructie van jou maar aan blijft komen, met steeds die slof, is ze toch echt zo handig niet als je wellicht denkt.
Jammer voor haar, maar het is niet anders.
want ze weet dan simpelweg niet hoe ze het eigenlijk aan moet pakken, dus komt maar met de slof op de proppen.

En dit helpt niet om hem nageelfijk te krijgen en ook niet om hem recht te stellen.

Dus als ik jou was zou ik toch echt in overweging nemen naar een ander opzoek te gaan.
Zo ben je tijd en geld kwijt en komt geen steek verder.
Dat zou ik dus echt zonde van dat alles vinden

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 20:50

dat zal dan wel zo zijn maar ik ben verder blij met de lessen die ik heb dus, en ik geloof niet dat de slof tijdens les kwaad kan, dat is maar een half uurtje per week. maar wat ik me afvroeg hoe krijg je hier een slotje op?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 20:52

Bonny4life schreef:
maar mijn isntr. kan heel goed lesgeven, legt ook alles heel netjes uit en wijst je goed op de goede en slechte dingen, zij is totaal niet tegen de slof, vind dat als je hem juist gebruikt je er alleen maar voordeel mee boekt, ze zei ook er zijn er zovelen die m verkeerd gebruiken en dat is doodzonde, zo maak je een rem op je paard! maar zolang je hem goed gebruikt, en dat leer ik jou nu kan je er echt hulp mee hebben en vooruitgang boeken.

trouwens dus dit vind jij een uitspraak van iemand die er geen verstand van heeft en maar met de slof op de proppen komt...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:25

je krijgt geen slotje op een topic zolang mensen nog gewoon discussieren las ik pas, alleen als mensen grof naar elkaar worden

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 22:29

Urielle schreef:
je krijgt geen slotje op een topic zolang mensen nog gewoon discussieren las ik pas, alleen als mensen grof naar elkaar worden

ow maakt verder ook niet zoveel uit hoor, maar bedankt dan weet ik dat!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:55

Nu ja, als jij volledig achter de aanpak van je instructrice staat en daar vooruitgang mee boekt dan is er toch geen probleem..Dan volg je gewoon de methode van haar..Maar er zijn nu eenmaal mensen met een andere methode en daardoor ontstaat deze discussie..

Naar mijn idee sta je niet geheel achter de aanpak van je instructrice, daar komen jouw moeilijkheden uit voort lijkt mij..

En hoe goed zijzelf kan rijden en of lesgeven, het is geen garantie dat zij juist jouw en jouw paard ook prima kan aanvoelen en op weg helpen.

En trouwens, inderdaad kun je waarschijnlijk wel vooruitgang boeken met slof mits goed gebruikt. Maar dat geld niet voor iedereen.. En geldt dat op dit moment voor jouw?!Op zich ook niet een onbelangrijke vraag..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 11:10

precies je hebt gelijk hoor, ik moet dat gewoon ook zelf uitzoeken en ondervinden wat het beste is, komt best goed denk ik alleen er gaat veel tijd, geduld en training inzitten. bedankt voor je reactie.

mariska75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:09

De definitie van een rechtgericht paard is een paard wat aan beide zijden gelijkmatig inbuigt.
Zolang je paard niet recht is, mag hij niet laag lopen, dit zet zich n.l.altijd om in overbelasting (spanning) ergens in het lichaam. Gespannen spieren kun je niet oprekken, dus je kan hem zeker niet recht "trekken" met een hulpteugel, je moet hem zelf zijn balans laten vinden. Het begint al bij gewoon rechtop in balans op je paard zitten, laat maar eens iemand kijken of je beugels wel gelijk hangen, van voor of van achter bekijken, trek je geen been op? Dit beïnvloed je paard zoveel meer als je denkt....

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:57

mariska75 schreef:
De definitie van een rechtgericht paard is een paard wat aan beide zijden gelijkmatig inbuigt.
Zolang je paard niet recht is, mag hij niet laag lopen, dit zet zich n.l.altijd om in overbelasting (spanning) ergens in het lichaam. Gespannen spieren kun je niet oprekken, dus je kan hem zeker niet recht "trekken" met een hulpteugel, je moet hem zelf zijn balans laten vinden. Het begint al bij gewoon rechtop in balans op je paard zitten, laat maar eens iemand kijken of je beugels wel gelijk hangen, van voor of van achter bekijken, trek je geen been op? Dit beïnvloed je paard zoveel meer als je denkt....

Amen..