Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bonny4life schreef:maar mijn isntr. kan heel goed lesgeven, legt ook alles heel netjes uit en wijst je goed op de goede en slechte dingen, zij is totaal niet tegen de slof, vind dat als je hem juist gebruikt je er alleen maar voordeel mee boekt, ze zei ook er zijn er zovelen die m verkeerd gebruiken en dat is doodzonde, zo maak je een rem op je paard! maar zolang je hem goed gebruikt, en dat leer ik jou nu kan je er echt hulp mee hebben en vooruitgang boeken.
Urielle schreef:je krijgt geen slotje op een topic zolang mensen nog gewoon discussieren las ik pas, alleen als mensen grof naar elkaar worden
mariska75 schreef:De definitie van een rechtgericht paard is een paard wat aan beide zijden gelijkmatig inbuigt.
Zolang je paard niet recht is, mag hij niet laag lopen, dit zet zich n.l.altijd om in overbelasting (spanning) ergens in het lichaam. Gespannen spieren kun je niet oprekken, dus je kan hem zeker niet recht "trekken" met een hulpteugel, je moet hem zelf zijn balans laten vinden. Het begint al bij gewoon rechtop in balans op je paard zitten, laat maar eens iemand kijken of je beugels wel gelijk hangen, van voor of van achter bekijken, trek je geen been op? Dit beïnvloed je paard zoveel meer als je denkt....