tips om je geduld te bewaren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: tips om je geduld te bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:33

Op het paard is wat anders dan hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:38

Marreke schreef:
Goed, ik gooi mijn reactie er gewoon even tussendoor
zonder op anderen te reageren
.

Had ik dat nou maar niet geschreven....

Nog een tip: Bij onnodig schrikken van die grasspriet die er al een jaar staat, gewoon een meter verder kijken en doen of je gek bent.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:46

Daar heb ik soms zelf ook problemen mee.
Mijn pony kan soms heel erg hangen en andere keren loopt hij gewoon lekker.
Ik probeer hem dan altijd wat losser te maken en na een tijdje als ik denk dat het wel genoeg is ga ik 'serieus' rijden maar hij loopt soms echt ontiegelijk te hangen zodat na het einde je vingers er zowat afvallen kortom hij is gewoon te lui om zn hoofd zelf te dragen hoor
Het tweede waarbij ik me vreselijk aan kan irriteren is dat hij loopt te sloffen. Ik rijd veel overgangen omdat hij anders echt niet voorwaarts te krijgen is, ik rijd de figuren met overgangen en rijdt ze vlot. Ik maak overgangen van stap naar galop. Gaat dat allemaal goed oké dan gaan we nu echt rijden maar meneer kan opeens niet voorwaarts meer hij gaat hangen en na een flinke spoort vertikt hij het nog, flinke tik even reactie en daarna weer vanouds. daarna krijgt hij gewoon een paar flinke tikken dat heeft ie echt nodig anders loopt ie gewoon niet. Sosm kan het ook heel anders gaan hij hangt niet loopt lekker vlot (voor zijn doen dus is er niks aan de hand) Ik heb ook een uitzonderlijke luie pony die alleen maar aan eten denkt hoor

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:54

shadow0 schreef:
Kath_ schreef:
Dus als iemand nog de gouden tip heeft om niet te gaan flippen?

De rest van het topic lezen misschien?

Misschien stond de ''gouden tip'' er nog niet voor mij in?

Marreke schreef:
Tip: Neem je favoriete liedje in gedachte en ga op de maat daarvan je paard vervloeken. Binnen een minuut ben je zo met het liedje bezig dat je bijna vergeet hoe 'lastig' je paard is.
Tip: Denk terug aan de keren dat je paard de sterren van de hemel liep en gun de sterren een keer de tijd om weer omhoog te klimmen. (bedenk dat je paard ook wel eens een mindere dag kan hebben en 'morgen' waarschijnlijk weer beter loopt)

Hier heb ik wel wat aan denk ik, aan die eerste
En wat je als tweede tip geeft, dat bedenk ik me ook. Maar een week hiervoor ging het rijden al 2 weken gewoon niet.. En ja dan krijg ik ook telkens minder zin, omdat je bijna al weet dat het niet goed gaat, ik weer boos word. En achteraf voel ik me vaak schuldig..
Maar heel vaak denk ik wel wat jij zegt, en ik respecteer het ook.. soms stap ik op en dat voel ik dat me paard gewoon echt niet wil, dan ga ik lekker laag en lang en rond rijden, maar 20 minuutjes oid. En dan is het klaar.. Sommige vinden dit niet goed ''want je paard hoort gewoon te luisteren'' maar nee dat vind ik niet op zo'n moment

Inferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:56

Probeer tijdens het rijden rustig en emoties de baas te zijn. Oefen dit door met een leeg hoofd en een lach op je gezicht op en af te stappen . Als je dat kan, is dat goed, de rust werkt door naar je paard en ben je in een positieve cirkel. Succes en geniet vooral van het rijden maak er geen strijd van.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:29

Het zou de discussie ten goede komen als de persoonlijke beledigingen achterwege zouden blijven.

Over het achterwaarts gaan: Monty Roberts gebruikt achterwaarts gaan ook als manier om paarden weer op jou te laten letten. Er zijn paarden die achterwaarts inzetten als middel om duidelijk te maken dat ze het niet met je eens zijn. Door dan zelf de achterwaarts over te nemen wordt dat weer van jou en dus kan het paard het niet meer gebruiken (en wat blijft er dan over: voorwaarts . En dat was uiteindelijk hetgene wat jij als ruiter of begeleider wilde bereiken ).

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:23

oke, ik kan me ook gruwelijk gaan iriteren als iets niet lukt. waarna het rijden op "stront" uitloopt.
omdat is dan pissed op mn paard zit, mn paard en ik ons dan aan eklaar ergeren en er geen zin in hebben, en tsja.. oorlog is het gevolg ?

mn instructie zegt altijd dat ik dan ff een rondje moet stappen met lange teugel, en dan opnieuw aan eht werk.
gewoon even stoom afblazen.
werkt perfect hoor