Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MiaMora schreef:Ik blijf dit topic even volgen, gouden tips zijn altijd welkom
Haar instructrice had ook een goed werkende tip voor de training.
In draf eerst even twee passen vooruit draven en dan pas de galophulp geven, zodat de overgang en de eerste galopsprongen gelijk goed voorwaarts zijn.
Dit werkt erg goed voor mijn paard.

hardi schreef:Altijd vooruit blijven denken net als je paard. Je paard moet harder willen dan jij aangeeft.

jiehaaa schreef:Gooi je hart over de hindernis en de rest volgt vanzelf.
Ontneem je paard zijn waardigheid niet.
Eindig je rijsessie altijd met een goed uitgevoerde oefening.
Beter een half uur goed gereden dan een uur wat geklungeld.
Dressuur is africhting, geen kunstjes leren.
Wie de basis beheerst, beheerst de rest ook.
Ontspan, en maak plezier samen!!!!
RedFlame schreef:Als het niet lukt en je voelt dat je boos word gewoon rustig gaan stappen of pony op stal zetten
AMMieJLoveR schreef:MiaMora schreef:Ik blijf dit topic even volgen, gouden tips zijn altijd welkom
Haar instructrice had ook een goed werkende tip voor de training.
In draf eerst even twee passen vooruit draven en dan pas de galophulp geven, zodat de overgang en de eerste galopsprongen gelijk goed voorwaarts zijn.
Dit werkt erg goed voor mijn paard.
ja maar als je het vaak doet lijkt het mij dat ie dan telkens voor je aanspringt in galop dat ie dan eerst vooruit draaft.
dat ie dan zeg maar in galop ''rent''
(lijkt mij dan hoor!)
??? russel schreef:Zit als ankie en laat zien dat je vrouw bent.
!
jiehaaa schreef:Straf je paard niet voor je eigen onkunde.
Een paard liegt niet.
RedFlame schreef:hardi schreef:Altijd vooruit blijven denken net als je paard. Je paard moet harder willen dan jij aangeeft.
dat snap ik niet helemaal, hij moet harder willen, mijn pony wil altijd harder dan dat ik wil, ze moet toch juist doen wat jij aangeeft?
dingetje schreef:Ik heb nog wel een foefje:
Wanneer je een overgang wilt maken van de galop naar de draf, ga dan een klein beetje op de buitenbeen leunen; zo ga je automatisch op het goede been lichtrijden in draf.
Dit wist ik nooit???
Goofy44 schreef:Stap maar af, dat is beter voor het paard.
dingetje schreef:Ik heb nog wel een foefje:
Wanneer je een overgang wilt maken van de galop naar de draf, ga dan een klein beetje op de buitenbeen leunen; zo ga je automatisch op het goede been lichtrijden in draf.
Dit wist ik nooit???
kan nog steeds niet zien/voelen of ik op het goede of foute been rijd