Zij heeft als een van de weinige bekende dressuur amazones de juiste achtergrond. Terugkomend op helling-af dat werkt net zo als bij wielrennen en mountain biken. Dat zijn sporten die ik naast paardrijden ook doe. Als je op een paard dat een helling afgaat rechtop of zelfs schuin naar achteren gaat zitten, dan werkt een deel van je gewicht in voorwaartse richting (dus continue drijvend) en dat is nu net wat niet mag gebeuren. Vanuit Engeland, Australie, Canada en VS heb ik wat reacties gevraagd op deze discussie. In die landen wordt meer aan eventing gedaan en er zijn meer bergen. De algemene reactie is, helling-af doe je voorover, dus beslist niet op de loodlijn of achter de loodlijn zitten, maar voorover, kont losjes van de rug en je benen op de goede plek.

Nou hebben we hier niet echt afdalingen, maar wel een heuveltje naar beneden die aardig stijl is (voor mijn begrip dan:D). Het leek me erg onnatuurlijk aanvoelen, voorover zitten. Maar toen ik het probeerde viel het hartstikke mee. Echt in verlichte zit heb ik niet gezeten, maar wel iets voor de loodlijn zegmaar en wel steunend op de beugels ipv in het zadel. Voor mijn paard maakte het niks uit, tenminste niet wat ik kon merken. Maar het was natuurlijk ook niet een 'echte' helling