Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Heleen1988 schreef:Ik vindt dat een slof (mits goed gebruikt) een heel goed hulpmiddel kan zijn. Ik heb er op onze stal heel veel goede ervaringen mee. Ik heb van mensen op onze stal ook geleerd hoe je er goed mee moet rijden en dan is het echt een fijn middel, vooral voor jonge paarden. Maar het werkt natuurlijk net zo goed bij oudere paarden die iets moeten leren.
Zelf heb ik mn jonge paardje ook 2 keer met slof gereden, omdat ze zich had aangeleerd heel erg te wapperen met haar hoofd. Met dit wapperen was ze begonnen omdat ze heel erg veel pijn had aan haar tanden. Nadat de tandarts was geweest bleef ze echter (uit gewoonte) nog een beetje wapperen. Na 2 keer de slof eraan te hebben gehad loopt ze geweldig en het wapperen is helemaal over!
Als je dus onder begeleiding met die slof gaat rijden dan kun je daar echt veel aan hebben! Je moet het gewoon niet overdrijven en zodra je hem niet meer nodig hebt dan haal je hem er gewoon weer af.
Ik zou zeggen: veel succes!!!
Groetjesss

PartTwo schreef:ik vind dat als je een slof goed gebruikt dat het een goed hulpmiddel kan zijn, en het betekent niet dat als je de slof eraan heb dat je hem heel de tijd strak heb.
je kan hem eraan hangen en erbij pakken als het nodig is en je het echt niet zelf kan oplossen.
veel succes!

sax89 schreef:H ye, ik heb dat ook gehad met Pinto, maar ik mocht juist helemaal geen hulp teugels gaan gebruiken. mijn instructrice zei, dat ik zelf beter er wat langer over doen, en het goed voor elkaar hebben dan dat je het oplost met een hulpteugel, maar dat je het zelf niet kan zonder... Want dat gevaar is best groot eigenlijk.
Nu ben ik een tijdje verder en gaat het al veel beter (nog niet zoals het kan worden) maar pinto loopt nu ook veel beter op de achterhand, en ik kan die dingen nu zelf oplossen. Misschien een beetje bot gezegt, maar je instructrice kan wel zeggen doe dit er aan en dan is het zo over, maar het moet toch oo kzelf lukken of ligt dat aan mij??![]()
tenminste dat is mijn mening, liever iets dat niet meteen goed lukt, maar later zelf is opgelost, dan dat je het binnen 123 hebt opgelost, maar niet meer zonder kan..

Citaat:CJe moet je pony gaan rechtrichten! vraag maar aan je instructrice hoe dat moet, als het goed is weet ze het wel....
PartTwo schreef:he roelin, ik heb vandaag par ook met de slof gereden(na heel watmaanden weer), en dan bedoel ik dat ik hem er alleen bij pak als het nodig is, en na een klein half uur gaf ze zich helemaal over en liep ze super