ik heb vandaag les gehaden tips(over slof)..reageer ff!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Re: ik heb vandaag les gehaden tips(over slof)..reageer ff!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:24

Ik vind dit een rare instelling.Paardrijden moet plezierig zijn voor jou en voor je paard en je moet niet zo snel mogelijk oefeningetjes willen rijden.Je pony heeft zijn achterhand er niet goed onder zeg je ga daar eerst eens aan werken het duurt wel 1 1/2 jaar voor je je paard lekker tactmatig hebt lopen dus geduld is de belangrijkste factor bij het paard rijden.En ik lees dat je wel een half uur bezig bent met stelling naar rechts rijden dit moet je nooit doen dan verzuurt je paard helemaal en wil het idd niet meer.Ga gewoon lekker veel verschillende figuren rijden en dan stelling te vragen op beide handen.Je moet je paard gymnastiseren dus lekker losmaken.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:21

Ik vindt dat een slof (mits goed gebruikt) een heel goed hulpmiddel kan zijn. Ik heb er op onze stal heel veel goede ervaringen mee. Ik heb van mensen op onze stal ook geleerd hoe je er goed mee moet rijden en dan is het echt een fijn middel, vooral voor jonge paarden. Maar het werkt natuurlijk net zo goed bij oudere paarden die iets moeten leren.

Zelf heb ik mn jonge paardje ook 2 keer met slof gereden, omdat ze zich had aangeleerd heel erg te wapperen met haar hoofd. Met dit wapperen was ze begonnen omdat ze heel erg veel pijn had aan haar tanden. Nadat de tandarts was geweest bleef ze echter (uit gewoonte) nog een beetje wapperen. Na 2 keer de slof eraan te hebben gehad loopt ze geweldig en het wapperen is helemaal over!

Als je dus onder begeleiding met die slof gaat rijden dan kun je daar echt veel aan hebben! Je moet het gewoon niet overdrijven en zodra je hem niet meer nodig hebt dan haal je hem er gewoon weer af.

Ik zou zeggen: veel succes!!!
Groetjesss

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 17:45

Heleen1988 schreef:
Ik vindt dat een slof (mits goed gebruikt) een heel goed hulpmiddel kan zijn. Ik heb er op onze stal heel veel goede ervaringen mee. Ik heb van mensen op onze stal ook geleerd hoe je er goed mee moet rijden en dan is het echt een fijn middel, vooral voor jonge paarden. Maar het werkt natuurlijk net zo goed bij oudere paarden die iets moeten leren.

Zelf heb ik mn jonge paardje ook 2 keer met slof gereden, omdat ze zich had aangeleerd heel erg te wapperen met haar hoofd. Met dit wapperen was ze begonnen omdat ze heel erg veel pijn had aan haar tanden. Nadat de tandarts was geweest bleef ze echter (uit gewoonte) nog een beetje wapperen. Na 2 keer de slof eraan te hebben gehad loopt ze geweldig en het wapperen is helemaal over!

Als je dus onder begeleiding met die slof gaat rijden dan kun je daar echt veel aan hebben! Je moet het gewoon niet overdrijven en zodra je hem niet meer nodig hebt dan haal je hem er gewoon weer af.

Ik zou zeggen: veel succes!!!
Groetjesss

dankje! ik ben het met je eens qua verhaal, en ook goed dat je andere mensen verteld hoe ze hem moeten gebruiken

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:59

Ik geloof dat je zelf al besloten hebt dat je met die slof gaat rijden en dat het toch niet meer uit maakt wat wij hier zeggen..

Maar ik zal het toch proberen
Je zegt zelf dat ze het moeilijk vind. Zal ze dan geen tijd nodig hebben?
En je wil dat ze het 'door gaat hebben'. Wat moet ze doorhebben dan.. hoe ze haar hoofd in een krulletje houd?

Ze vind het ook nog moeilijk om haar achterhand erbij te houden. Zorg dan eerst dat je dat goed voor elkaar hebt.
Als ze mooi voor je been is, weet ik al zeker dat ze aan de voorkant ook een stuk fijner gaat.
Maar wel zonder daar te veel te rommelen en al helemaal geen slof erbij te hangen.

Ik ben echt niet hélemaal tegen die slof.. maar ik vind niet dat je hem moet gebruiken om je paard losser te maken.
Maar ik geloof dat er verschillende meningen bestaan over oa. 'los' en 'lekker nageeflijk'...

Succes iig!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 18:04

ja er zijn zeker verschillende meningen over, geeft ook helemaal niet. denk dat zowiezo iedereen anders denkt over lekker nageeflijk of los lopen, en de slof tja in de een zijn ogen een moordwapen in de ander zijn ogen juist niet (de mijne bv) maar goed geeft niks.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 18:17

ik vind dat als je een slof goed gebruikt dat het een goed hulpmiddel kan zijn, en het betekent niet dat als je de slof eraan heb dat je hem heel de tijd strak heb.
je kan hem eraan hangen en erbij pakken als het nodig is en je het echt niet zelf kan oplossen.

veel succes!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 18:31

PartTwo schreef:
ik vind dat als je een slof goed gebruikt dat het een goed hulpmiddel kan zijn, en het betekent niet dat als je de slof eraan heb dat je hem heel de tijd strak heb.
je kan hem eraan hangen en erbij pakken als het nodig is en je het echt niet zelf kan oplossen.

veel succes!

zo zie ik het dus ook, valt me op part two dat we over veel dingen hetzelfde denken! als bokt niet bestond had ik jou niet leren kennen, lang leve bokt!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 19:53

Ik heb de slof bij mijn vorige paard ook gebruikt als hulpmiddel, omdat dat paard al 16 jaar nooit hoefde te verzamelen en na te geven, bij mij werkt het zo de slof lopen ze gewoon rond dan hangt hij hartstikke los, maar als ze in verzet kwam pakte ik hem even erbij, reed ik met mijn been haar naar mijn hand en liet ik de slof weer los. Zo heb ik een paar dagen gereden en verder nooit meer gebruikt omdat ze het snapte.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:03

H ye, ik heb dat ook gehad met Pinto, maar ik mocht juist helemaal geen hulp teugels gaan gebruiken. mijn instructrice zei, dat ik zelf beter er wat langer over doen, en het goed voor elkaar hebben dan dat je het oplost met een hulpteugel, maar dat je het zelf niet kan zonder... Want dat gevaar is best groot eigenlijk.
Nu ben ik een tijdje verder en gaat het al veel beter (nog niet zoals het kan worden) maar pinto loopt nu ook veel beter op de achterhand, en ik kan die dingen nu zelf oplossen. Misschien een beetje bot gezegt, maar je instructrice kan wel zeggen doe dit er aan en dan is het zo over, maar het moet toch oo kzelf lukken of ligt dat aan mij??

tenminste dat is mijn mening, liever iets dat niet meteen goed lukt, maar later zelf is opgelost, dan dat je het binnen 123 hebt opgelost, maar niet meer zonder kan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 22:08

Ik vraag me altijd het nut van deze vraag topics af?
Bij voorbaat weet heeft men al besloten wat te doen.

komen er een hoop tegens, zie je de ts spruttelen.
Komt er een voor hoor je dank je voor je advies hier heb ik wat aan

Waarom vraag je dan meningen, je hebt je eigen mening toch al?

Dit is trouwens niet alleen voor ts bedoeld, maar iets wat me opvalt in veel topics

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 09:24

als jij er zo over denkt moet je het vooral doen, ik reageer niet overal op en al zeker niet op de reacties waar ik niks aan heb,als ik me in sommige personen wel kan vinden krijgen die ook vaker een reactie, logisch toch?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 09:26

sax89 schreef:
H ye, ik heb dat ook gehad met Pinto, maar ik mocht juist helemaal geen hulp teugels gaan gebruiken. mijn instructrice zei, dat ik zelf beter er wat langer over doen, en het goed voor elkaar hebben dan dat je het oplost met een hulpteugel, maar dat je het zelf niet kan zonder... Want dat gevaar is best groot eigenlijk.
Nu ben ik een tijdje verder en gaat het al veel beter (nog niet zoals het kan worden) maar pinto loopt nu ook veel beter op de achterhand, en ik kan die dingen nu zelf oplossen. Misschien een beetje bot gezegt, maar je instructrice kan wel zeggen doe dit er aan en dan is het zo over, maar het moet toch oo kzelf lukken of ligt dat aan mij??

tenminste dat is mijn mening, liever iets dat niet meteen goed lukt, maar later zelf is opgelost, dan dat je het binnen 123 hebt opgelost, maar niet meer zonder kan..

hey!
je kent degene waar ik les van heb vast wel (ria) ook weet je best dat zij heel erg goed les geeft en er niet zomaar een hulpteugel eraan knalt.. ik heb het er goed met haar over gehad en het leek volgens haar voorlopig even een goed idee, ook een test, want stel nou dat ze er goed op reageert en het doorkrijgt en fijn gaat lopen, dat een slof een heel goed hulpmiddel kan zijn voor een tijdje, kijk als je met alles naar die slof grijpt oke! maar zo ben ik niet! wel bdankt voor je reactie, spreek of zie je wel op school!:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 09:58

Heb je er niks aan, of wil je er niks aan hebben?
Ik zie namelijk goede tips voorbij komen
veel beter dan de ja en amen slof tips
Maar dat is maar net wat wil je graag

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 11:22

ik werk heus ook aan andere tips, heb mijn pony bijvoorbeeld gister laten buigen met wat voer, steeds stukje verder naar beneden en opzij, ik heb zeker ook veel aan tips die niet over de slof gaan.. maar blijf bij mijn mening dat een slof een goed hulpmiddel kan zijn! niet voor altijd wel tijdelijk, voorlopig alleen met les. en ik vind de slof tips niet ja en amen..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:03

Citaat:
CJe moet je pony gaan rechtrichten! vraag maar aan je instructrice hoe dat moet, als het goed is weet ze het wel....

Als die instructrice een slof aan een scheef paard gaat hangen gaan bij mij wel erg veel ????????????? de kop op steken.

Rechtrichten is helemaal niet zo moeilijk en rechtstellen kan binnen een paar weken goed zijn.
Maar je moet wel de juiste personen vinden (handje vol in dit land) die jou dat kan leren.

Kawa heeft voor mij de rest al verteld

Je slof zal het probleem in iedergeval niet oplossen eerder erger maken met uiteindelijk blessure's tot gevolg.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:33

als je pony de achterhand er al niet goed bij gebruikt, zou ik nooit een hulpteugel dr aan hangen, je remt dan juist nog meer af, en trekt m als ware op de voorhand

dus eerst... achterhand er goed bij rijden, veel schakelen en overgangen
dan veel 8tjes en slangevoltes, en rechtrichten op rechte stukken

en verder geduld, dit is niet iets wat je 1 2 3 met een slof oplost, dan komt t zelfde probleem vanzelf weer terug, bij andere oefeningen...

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:41

he roelin, ik heb vandaag par ook met de slof gereden(na heel watmaanden weer), en dan bedoel ik dat ik hem er alleen bij pak als het nodig is, en na een klein half uur gaf ze zich helemaal over en liep ze super

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:41

Geen slof idd, maar rechtrichten! Concentreer je eerst daar maar op en dan gaat het vanzelf beter.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 16:50

PartTwo schreef:
he roelin, ik heb vandaag par ook met de slof gereden(na heel watmaanden weer), en dan bedoel ik dat ik hem er alleen bij pak als het nodig is, en na een klein half uur gaf ze zich helemaal over en liep ze super

mooi man, fijn dat ze zo goed liep!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 16:53

mijn pony maakt zich rechtuit veel sterker dan op de volte met haar hoofdje lekker in stelling..maar goed ik denk ieder zijn ding, en ik neem niet aan dat mijn pony van 1 keer per week met slof in de blessures gereden word.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:01

nee das pas onzin, als je de slof goed gebruikt rij je je paard echt niet in de blessures!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:04

maar als je je slof dus gebruikt bij een paard wat a) geen impuls genoeg heeft b) niet recht is c) niet gelijk ontwikkeld is op twee kanten gebruik je je slof niet goed ........

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:37

nee maar een slof is een hulpmiddel en als je hem er alleen bij pakt wanneer het nodig is en hem niet heel de tijd strak heb en hem optijd loslaat is het een heel fijn hulpmiddel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:45

Ik vind een slof ook een fijn hulpmiddel - bijvoorbeeld voor een paard wat mooi recht, soepel en met schwung en impuls loopt en net dat laatste beetje niet wil geven in de aanleuning.
Maar bij een paard wat zijn achterhand nog niet gebruikt en niet aan beide zijden soepel en ontwikkeld is vind ik het geen correct gebruik, valt bij mij meer in de categorie 'in de krul trekken'. Het basisprobleem wat erachter zit is niet opgelost en zoals Nimmy al zei: dat gaat ergens opnieuw de kop opsteken en dan?
Ik denk dat TS met wat meer voorbereiding een veel beter resultaat gaat krijgen. Soms moet je een stapje terug om er drie vooruit te zetten

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:48

ieder zo zn mening en ik ken de ts en ik weet zeker dat ze het niet bedoeld zoals jij denkt met in de krul trekken.