"marloezzke schreef:
Citaat:ik hoor hier veel dingen over rug, het gaat niet uit van de rug, maar vanuit het achterbeen. wanneer het paard zijn achterbeen niet goed gebruikt hoeft het niet zo te zijn dat hij ook zijn rug niet goed gebruikt deze kan best ontspannen en rond zijn, maar de stuwing van uit het achterbeen is dan weg waardoor hij dit soort dingen gaat doen.
voor de meeste rijtechnische problemen geld, naar voren oplossen, dat wil zeggen met meer activiteit van achter naar voren. het achter been moet constand actief zijn en genoeg onder te brengen. "
nannes schreef:
dus je bedoeld dat als een paard weinig doet met zijn achterbenen je kans hebt dat zijn tong eruit gaat hangen??
het is een van de vele dingen die een paard kan tonen als te weinig achterbeen gebruik en dus geen volledige corecte aaleuning.
ieder paard heeft daar zijn eigen manier voor omdat te tonen, de een doet het door zijn tong eruit te steken, de ander door zijn tong over het bit te gooien, weer een ander door zijn tanden te knarsen, nog een ander door gewoon weg te gaan hangen, weer een ander door stug te worden, weer een ander door te veel voor de loodlijn te gaan lopen en weer een ander door teveel achter de loodlijn te gaan lopen en zo zijn er nog veel meer dingen die een paard "zou kunnen" tonen.
het hoeft niet altijd een rijtechnisch probleem te zijn het kan ook een medisch probleem zijn of een probleem dat ontstaat uit niet goed passens of goed in staat zijnt harnasement.
maar de meeste rijtechnische problemen komen omdat een paard niet genoeg van achter naar voren is, dit is zo'n belangrijk punt op rijgebied dat je de activiteit en de reactie van het achterbeen niet genoeg kan blijven perfectioneren.
assiejlover schreef:
Citaat:daar slaat volgens mij niks op, want heb dat nog nooit meegemaakt met vorige verzorgpony, die kon eerst de achterhand nooit goed mee nemen en die deed het ook niet.
Het is bij norma gewoon een tic geworden met de tong, die achterhand gaat er bij haar super erbij..
bij alle dingen die andere bokkers hier schrijven zeg jij dat het niet de oorzaak is, het is niet medisch, je harnasement klopt en rijtechnisch is het volgens jou ook niet, een paard doet zo iets niet voor niks. als het een tick zou zijn zou ze het normaal in de wei en in de stal ook moeten doen en dat doet ze niet wel. het komt onder het rijden voor zeg jij, dan is het aan jou de taak om je er aan te wagen om het eruit te rijden en de oorzaak te zoeken. wil je er niet aan geloven en vind jij dat het een tick is dan moet je je ook niet druk maken over je wedstrijden en je er bij neerleggen "zo van, mijn paard doet dit nou een maal klaar, ik doe er verder niets aan" dan moet je gewoon verder rijden en er geen aandacht meer aanschenken.

Danielle heeft alles al geprobeerd, van een ander bit tot mensen die er verstand van hebben en niks helpt.