met of zonder sporen rijden??????

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: met of zonder sporen rijden??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 19:31

Mijn paard gaat heel erg door het rechterbeen en merk t nu alleen nog maar in de galop...ik rijd nu even zonder sporen maar als het echt niet lukt met de galop doe ik toch liever een spoortje om met de galop om de hulp duidelijker te maken. als ik jou was zou ik de spoortjes wel weer af doen als je de galop weer helemaal goed hebt. Zelf probeer ik het nog even zonder lukt het echt niet (heb inmiddels linksom bijna helemaal goed..) dan pak ik ze er heel even bij.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:32

Ik zou ze persoonlijk gewoon af doen omdat ik denk dat het rijden met spoeren niet nodig is. In jou geval zou ik gewoon doen wat je gevoel je zegt, dat kan niemand voor je invullen, ook je instructrice niet, denk ik.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 19:39

idd...m'n instructrice zit er niet op en weet ook niet hoe t aanvoelt enzo...linksom lukt me wel zonder sporen, ze valt linksom erg naar binnen en dan hoef ik alleen m'n zweep en binnebeen erbij te houden, probeer haar in de goede stelling te houden. alleen rechtsom is moeilijker...als je dan b.v op de 2de hoefslag zou rijden doet ze een soort van wijken naar de hoefslag...ze zit vaak overkruisd of gewoon verkeerd. De bakrand zit dan ook erg in de weg dus een tik geven gaat dan wat moeilijker en probeer het meeste met m'n been en teugel op te lossen.